Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- یک منبع آگاه به محتوای یک دیدار اینترنتی رئیس جمهور برزیل با اعضای کابینه دولتش در ماه آوریل عنوان کرد، ژایر بولسونارو در این دیدار عنوان کرده باید رئیس پلیس شهر ریودوژانیرو را به منظور حفاظت از اعضای خانواده خود که توسط این نیروی پلیس هدف تحقیقات قرار گرفته‌اند، تغییر دهد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری رویترز، ویدیوی مربوط به این دیدار روز سه شنبه به تیمی از بازرسان که در حال بررسی اتهامات مطرح شده از سوی سرجیو مورو، وزیر دادگستری سابق برزیل در خصوص تلاش ژایر بولسونارو برای مداخله در امور پلیس بر مبنای انگیزه‌های شخصی بودند، نشان داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرجیو مورو دو روز بعد از این دیدار اعضای کابینه از سمتش استعفا کرده است.
به گفته یک منبع خبری، رئیس جمهور برزیل در این ویدیو می‌گوید، خانواده او هدف آزار و اذیت قرار گرفته‌اند و او خواستار تغییر رئیس پلیس شهر زادگاهش ریودوژانیرو است و در غیر این صورت مدیرکل پلیس برزیل و وزیر دادگستری را تغییر خواهد داد.
مورو که این ویدیو را به همراه بازرسان پرونده و وکیلش در یک ساختمان پلیس فدرال در شهر برازیلیا دیده، در بیانیه ای عنوان کرد که این ویدیو تایید کننده اتهامات او علیه این رئیس جمهور برزیل بوده و خواستار انتشار علنی کلیت این ویدیو است.
این وزیر دادگستری سابق برزیل که به خاطر عملکردش در مبارزه با فساد به هنگام قاضی بودن محبوبیت زیادی دارد، گفت، اتفاقات بعد از استعفایش روایت او را تایید می کنند. اشاره او به تغییر مدیر کل پلیس فدرال برزیل و متعاقب آن تغییر رئیس پلیس ریودوژانیرو است.
بولسونارو به خبرنگاران گفت هیچ نگرانی از بابت تحقیقاتی که دادگاه عالی برزیل مجوز به انجامش در قبال اتهام‌زنی‌های مورو داده ندارد. او خاطرنشان کرد، پلیس فدرال برزیل هرگز درباره خانواده او تحقیقات نکرده است. او ادامه داد، کلمه "پلیس فدرال" در فایل ویدیویی مورد مناقشه ذکر نشده و این فایل باید از بین برود.
دادستان برزیل قرار است بعد از رونویسی از محتوای این ویدیو و مصاحبه با وزرای دخیل در آن درخصوص طرح اتهام علیه رئیس جمهور از بابت ممانعت از اجرای عدالت و سواستفاده ازقدرت تصمیم بگیرد. اگر دادگاه عالی برزیل و دو سوم نمایندگان مجلس سفلای کنگره این کشور اتهامات مطرح شده علیه بولسونارو را تایید کنند او از سمتش معلق شده و باید در دادگاه عالی محاکمه شود.
بولسونارو شروع به جلب نظر چهره های بانفوذ سیاسی که زمانی آنها را فاسد خوانده بود کرده تا از بدترین بحران سیاسی مطرح شده علیه خود از زمان آغاز ریاست جمهوری اش تا کنون جان سالم به در ببرد.
محبوبیت او نیز بر اساس جدیدترین نظرسنجی جدیدی به سبب کم اهمیت دادنش به جدیت بحران شیوع کروناویروس افت کرده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: افشا تلاش پلیس فدرال رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۵۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر استاندار مازندران تکذیب شد

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس با تکذیب شایعه تغییر استاندار مازندران گفت: نظر شخص رئیس جمهور به ادامه مدیریت حسینی پور در استانداری مازندران است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، علی اصغر باقرزاده نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار با رد شایعه‌های مطرح شده درباره تغییر استاندار مازندران طی روزهای آینده اظهار داشت: این خبر صحت ندارد و نظر شخص رئیس جمهور به ادامه مدیریت حسینی پور در استانداری مازندران است.

 باقرزاده با تاکید بر اینکه طی روزهای اخیر اظهارنظرهایی مبنی بر احتمال تغییر استاندار مازندران در فضای مجازی منتشر شد بیان کرد: حتی از برخی افراد به عنوان گزینه‌های تصدی کرسی استانداری مازندران نام برده شد‌ه‌ ‌که طی ارتباطی که با دفتر رئیس جمهور داشتیم، هیچ کدام از این خبرها صحت ندارد. 

وی افزود: برنامه‌‌های تدوین شده از ابتدای دولت سیزدهم برای توسعه استان  با سیاست‌های اجرایی حسینی پور به نتیجه خواهد رسید و اکثریت چهره‌های سیاسی استان نیز بر همین موضوع تاکید دارند.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار همچنین خاطرنشان کرد: اقدامات انجام شده در 2 سال اخیر با حمایت استاندار مازندران در مسیر توسعه استان انجام شده و چشمگیر و اثرگذار است.

وی گفت: نظر رجال‌ سیاسی، جامعه روحانیت و شخصیت‌های اقتصادی و اقشار مختلف مازندران اینست که روند مدیریتی استان تا پایان دولت سیزدهم باید بدون تغییرات ادامه یابد و دولت بنایی برای ایجاد تغییرات ندارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اگر دشمن بار دیگر خطا کند، پاسخی پشیمان کننده خواهد دید
  • تغییر استاندار مازندران تکذیب شد
  • برادرکشی در فسا یک خانواده را عزادار کرد
  • دولت رفع ناترازی در تولید برق را پیگیری می‌کند + فیلم
  • واحدهای تعطیل سمنان احیا شد/ رئیس جمهور: تلاش برای رفع کم آبی
  • واحد های تعطیل سمنان احیا شد/ رئیس جمهور: تلاش برای رفع کم آبی
  • طرح رژیم صهیونیستی برای تغییر وضعیت موجود در مسجد الاقصی
  • محافظت شجاعانه گورخر از فرزندش در برابر حمله شیر (فیلم)
  • محافظت شجاعانه گورخر از فرزندش در برابر حمله شیر + فیلم
  • محافظت از شهرها در برابر تغییرات آب‌وهوا با معماری اقلیمی