Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، در هشتاد و چهارمین روز پس از شیوع کرونا در کشور بر اساس اعلام وزارت بهداشت ۱۱۰۷۶۷ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۶۷۳۳ نفر فوت شده و ۸۷۴۲۲ نفر بهبود یافته‌اند. به گفته وزیر آموزش و پرورش مدارس در همه نقاط کشور از ۲۷ اردیبهشت بازگشایی می‌شوند و دانش‌آموزان برای رفع اشکال در مدرسه حضور خواهند یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضور در مدرسه اجباری نیست و چنانچه کلاس‌های رفع اشکال در کمتر از یک هفته به پایان رسید، مدرسه می‌تواند برای گرفتن امتحان از دانش‌آموزان اقدام کند. وزیر بهداشت نیز اعلام کرده است؛ امروز چهارشنبه در خصوص بازگشایی مشاغل پرریسک و اماکن متبرکه و حرم‌های مطهر تصمیم‌گیری خواهد شد. فرمانده مقابله با کرونا در کلانشهر تهران هم گفته است؛ طبق آخرین نظرسنجی‌ها تنها ۴۶ درصد مردم تهران نسبت به بیماری کرونا احساس خطر می‌کنند، او تاکید کرده است؛ شرایط کلانشهرهایی از جمله تهران شکننده تلقی می‌شود و نیازمند این هستیم که مجددا با طراحی برخی برنامه‌ها و رعایت دقیق‌تر و سختگیرانه‌تر پروتکل‌های بهداشتی شاهد تغییر منطقی نگرش شهروندان نسبت به خطرناک بودن بیماری کرونا باشیم.

افزایش شهرهای قرمز خوزستان به ۹ شهر و ایجاد محدودیت رفت‌وآمد

تدوین پروتکل‌های بهداشتی بومی و سخت‌گیرانه‌تر/ کاهش میزان کشندگی کرونا

«غلامرضا شریعتی» استاندار خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره افزایش ابتلا به کرونا در استان خوزستان و وضعیت قرمز آن گفت: دلیل اول این افزایش آمار انجام غربالگری است. به طور کلی روزانه ۱۰ هزار تست در کشور انجام می‌شود و بین هزار تا ۱۱۰۰مورد آن در استان خوزستان اخذ می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: به تعبیر دیگر ۱۰ تا ۱۱ درصد تست‌های کشور در خوزستان انجام می‌گیرد، با این تفاسیر طبیعتا تعداد افراد آلوده بیشتری شناسایی می‌شوند. اگر در سایر نقاط کشور به همین تعداد تست انجام شود، آمار افراد آلوده و بدون علامت بالا خواهد رفت.

استاندار خوزستان با بیان اینکه خودمراقبتی مردم کمرنگ شده است، گفت: نکته دوم این است که فاصله گذاری اجتماعی نیز مانند روزهای اول مورد توجه قرار نگرفت و بعد از بازگشایی، مردم دیگر به آن شدت و حدت آن را رعایت نکردند و خودمراقبتی‌شان کمتر شد، اما دلیل اصلی غربالگری بیشتر است.

شریعتی در ادامه خاطرنشان کرد: ظرف یک ماه گذشته تعداد مبتلایان ما سیصد درصد رشد کرده، اما تعداد بستری‌های ما شصت درصد رشد داشته است. همین امر نشان می‌دهد که غربالگری‌های ما بیشتر بوده است. بنابراین عامل اصلی و اول بیماریابی قوی‌تر و بیشتر در استان خوزستان است. 

استاندار خوزستان بیان کرد: وقتی تعداد بیماران شناسایی شده سه برابر بیشتر شده، در حالی که بستری‌ها شصت درصد افزایش داشته، یعنی ما ۲/۴ افرادی را شناسایی کردیم که علائمی ندارند و حالشان خوب است. در واقع شیوه به این صورت بوده که ما همراهان و اطرافیان کسانی که به بیمارستان مراجعه کردند و حالشان نامساعد بوده است را هم بررسی کرده و از آنها تست گرفتیم. سپس به آنهایی که آلوده بودند، اما حال عمومی‌شان بد نبوده توصیه کردیم در خانه‌هایشان بمانند.

شریعتی تاکید کرد: همانطور که اشاره شد، علت اول برای افزایش بیماران در استان خوزستان بیماریابی بیشتر است، چرا که یازده درصد تست‌های کشور در این استان انجام می‌شود. دومین دلیلش که اهمیتش از مورد اول کمتر بوده، اما موثر است فاصله گذاری اجتماعی است. فاصله گذاری اجتماعی بعد از ۲۳ فروردین ماه و زمانی که شرایط کمی سهل‌تر شد، کمتر مورد رعایت از سوی مردم قرار گرفت.

وی با اشاره به ایجاد تغییرات در پروتکل‌های این استان گفت: نکته دیگر که اهمیت زیادی دارد این است که تا شنبه شب تنها شهرستان قرمز در خوزستان، کارون بود و هیچ شهرستان قرمز دیگری نداشتیم.در حقیقت عنوان شده بود که به جز کارون هیچ شهر قرمز دیگری نداریم و اهواز، حمیدیه و باوی وضعیت زرد داشته و مابقی شهرستان‌ها سفید هستند.

استاندار خوزستان درباره تدوین پروتکل بهداشتی سختگیرانه‌تر برای این استان گفت: کمیته اپیدمیولوژیک دانشگاه علوم پزشکی استان خوزستان بر این نظر بود که باید پروتکل سخت‌گیرانه‌تری برای استان تدوین شود و به تعبیری پروتکلی بومی طراحی شود که در نهایت هم پروتکل سختگیرانه‌تری برای استان طراحی شد.

شریعتی بیان کرد: طبق این پروتکل تعداد شهرهای قرمز ما به ۹ شهر رسید و در این ۹ شهر محدودیت رفت و آمد ایجاد شده است. این شهرها اهواز، حمیدیه، کارون، باوی، مسجد سلیمان، دزفول، شوشتر، هندیجان و ... است.

استاندار خوزستان در خاتمه تاکید کرد: میزان کشندگی کرونا در خوزستان نسبت به قبل کاهش پیدا کرده است. 

آمار ابتلا به کرونا در تهران بیشتر شده است

طولانی شدن طرح ترافیک و افزایش مشکلات پایتخت

«رضا کرمی محمدی» رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران در خصوص اظهارات معاون برنامه ریزی ستاد فرماندهی کرونا کلانشهر تهران مبنی بر روند افزایشی شیوع کرونا در تهران و اعمال قرنطینه‌های شدیدتر گفت: ما تابع تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا هستیم، اما آمار ابتلا در تهران مقداری بیشتر شده است و احتمال اینکه بالاتر برود نیز با توجه به بازگشایی‌های ده روز گذشته وجود دارد. 

او با بیان اینکه با بازگشایی مدارس به طور کامل و دانشگاه‌ها نیز این احتمال وجود دارد که شاهد افزایش روند بیماری در تهران باشیم، گفت: اما در مجموع به نظر می رسد، اقدامات ما موثر بوده است.

کرمی محمدی با بیان اینکه به ستاد مبارزه با کرونا اعلام کردیم، تمام خدمات شهرداری در اختیار این ستاد گفت: سه سوله مدیریت بحران به عنوان نقاهتگاه در حالت تجهیز مانده بود که هنوز نیز تجهیز است و این در حالی است که از دو سوله استفاده نمی‌شود و یکی از آنها هم خیلی کم استفاده می‌شود. هر کار دیگری هم که لازم باشد انجام می‌دهیم، اما مساله کرونا نیز مانند زلزله است و کسی خیلی نمی داند که قرار است چه اتفاقی رخ دهد، بنابراین یک آماده‌باش کلی وجود دارد.

او در خصوص پیشنهاد شناورسازی ساعات ادارات با توجه به احتمال حضور طولانی مدت کرونا در کشور و گره‌های ترافیکی و شلوغی که در پایتخت ایجاد کرده است، گفت: ما اکنون با چند مشکل مواجه هستیم؛ اول اینکه ممکن است شیوع کرونا در کشور طولانی شود و از طرفی عدم اجرای طرح ترافیک نیز ترافیک و آلودگی هوا را تشدید می‌کند و در نتیجه عواقب مختلفی در این مساله وجود دارد. 

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران ادامه داد: طولانی شدن لغو طرح ترافیک عواقب دیگری را بر مساله‌ای که اکنون با آن روبرو هستیم، اضافه می‌کند و چندین مشکل دیگر ایجاد می‌شود که یکی از مشکلات جدی آن هم کاهش منبع درآمدی شهرداری است و طولانی شدن آن به بخش حمل ونقل ضربه بدی وارد می‌کند. 

کرمی محمدی افزود: شناورسازی ساعات ادارات برای همیشه خوب است و اگر از این فرصت استفاده و یک طرح منطقی ارائه شود که به صورت دائمی قابل اجرا باشد با توجه به شرایط پیچیده ترافیکی، حمل و نقلی و آلودگی هوای تهران اتفاق خوبی است.

او همچنین در خصوص اضافه شدن ۲۰۰ هزار ظرفیت جدید حمل‌ونقلی همزمان با لغو طرح ترافیک که در واقع به تعبیری افزودن ظرفیت‌های لوکس است، چرا که برای همه شهروندان امکان پرداخت هزینه  تاکسی‌های اینترنتی و آژانس وجود ندارد، گفت: در اروپا روی این مساله کار کردند و سیستم‌های مختلف در قالب یک طرح یکپارچه به نام "مس" در حال اجرا است. در این طرح همه مدهای حمل ونقل دولتی نشده است، بلکه منافع بخش خصوصی نیز در نظر گرفته شده است، اما همه مدها یکپارچه شده‌اند تا سیستم حمل و نقل بداند چه کار می‌کند. این جدا بودن مدهای حمل و نقلی باعث شده است کنترل شیوه رفت و آمد مردم سخت شود، در حالی که در اروپا پس از شیوع کرونا یکپارچه کردن سیستم حمل و نقل دولتی و خصوصی به عنوان یک اقدام موثر مدنظر قرار گرفت تا مردم کمتر متضرر شوند و آسیب ببینند.

اعلام آخرین آمار کشفیات سازمان تعزیرات در دو ماهه نخست شیوع کرونا

 احتکار ۶۸ هزار و ۵۵۳ روپوش بیمارستانی

«سیدیاسر رایگانی» سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره اقدامات این سازمان درباره طرح نظارت ماه مبارک رمضان گفت: این طرح با همکاری دستگاه‌های نظارتی از اول اردیبهشت ماه آغاز و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد. 

وی افزود: در این طرح، کارشناسان دستگاه‌های نظارتی به همراه روسای شعب تعزیرات حکومتی از واحدهای صنفی بازدید به عمل می‌آورند و در صورت رویت تخلف، اقدام به اصلاح مورد تخلف و جریمه متخلف می‌کنند.

رایگانی گفت: با توجه به افزایش نیاز مردم به نان، میوه و سبزی و مرغ و گوشت، در این طرح تمرکز بر اصنافی است که مردم مراجعه بیشتری به آن دارند.

رایگانی با اشاره به برخورد قاطع این سازمان با متخلفان تصریح کرد: مردم می‌توانند شکایات خود را از طریق شماره تماس ۱۳۵ و یا تارنمای t۱۳۵.ir ثبت کنند تا گشت مشترک تعزیرات برای رسیدگی به گزارش و شکایات ثبت شده در اسرع وقت اقدام کند.

وی در خصوص کشفیات این سازمان در دو ماهه نخست شیوع کرونا گفت: در این بازه زمانی، ۷ میلیون و ۵۹۴ هزار و ۲۱۱ ماسک، ۴۸۷ هزار و ۹۸ لیتر الکل و مواد ضدعفونی‌کننده و ۷۵ میلیون و ۸۴۴ هزار و ۱۶۳ دستکش یکبار مصرف و ۶۸ هزار و ۵۵۳ روپوش بیمارستانی کشف و تحویل وزارت بهداشت شده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کرونا استاندار خوزستان استان خوزستان شیوع کرونا طرح ترافیک بیشتر شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۵۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرغامی: هر دولتی بتواند مردم را بیشتر شاد کند موفق‌تر است / آمار‌ها نشان دهنده افزایش گردشگری است + فیلم

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: همه آمار‌ها نشان دهنده افزایش گردشگری است.

 به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، «سید عزت الله ضرغامی» وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: از وظایف حاکمیت تولید است و در واقع این یک شاخص است، زیرا هر دولتی که بتواند مردم را بیشتر شاد کند موفق‌تر است.

وی افزود: بعضی وقت‌ها هم مردم خودشان شاد هستند، اما برخی برخورد می‌کنند که جلوی این شادی را بگیرند، اما از جمله برنامه‌هایی که مردم را شاد می‌کنند برنامه‌های محلی حوزه میراث فرهنگی است؛ که در کنار آن رویداد‌ها زمینه شادی فراوانی ایجاد می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی
  • سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغالزایی در سال ۱۴۰۳/ سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • ضرغامی: هر دولتی بتواند مردم را بیشتر شاد کند موفق‌تر است / آمار‌ها نشان دهنده افزایش گردشگری است + فیلم
  • افزایش میزان ذخایر سد‌های استان کرمانشاه
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان چهارم اردیبهشت