Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@13:08:18 GMT

رکورد بازداشت کودکان فلسطینی در یک سال اخیر

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۳۵۸۹۳

رکورد بازداشت کودکان فلسطینی در یک سال اخیر

آمارهای خود رژیم صهیونیستی نشان می دهد که این میزان دستگیری بیشتری حمله صهیونیستها به کودکان فلسطینی در سال ۲۰۱۹ میلادی بوده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از میدل ایست مانیتور، مقامات ارشد سازمان ملل متحد در نامه سرگشاده خطاب به نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی خواستار آزادی اسرای کودک و نوجوان فلسطینی از زندان های این رژیم شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر اساس گزارش های رسیده از زندان های صهیونیستی کمترین امکانات بهداشتی درمانی برای محافظت از ویروس کرونا در اختیار اسیران فلسطینی قرار داده می شود. جیمی مک گولدریک هماهنگ کننده سازمان ملل در امور فلسطین اشغالی گفت: اسرائیل حقوق اسرای فلسطینی را در زمینه پیشگیری از ویروس کرونا رعایت نمی کند.

 

وی در این نامه همراه دیگر مقامات ارشد سازمان ملل مثل جیمز هینان رئیس دفتر حقوق بشر سازمان ملل از اسرائیل خواستند حداقل اسرای کودک و نوجوان فلسطینی را آزاد کنند. گفته می شود در ماه مارس امسال حدود 194 کودک فلسطینی توسط نیروهای امنیتی اسرائیل بازداشت شدند.

 

آمارهای خود رژیم صهیونیستی نشان می دهد که این میزان دستگیری بیشتری حمله صهیونیستها به کودکان فلسطینی در سال 2019 میلادی بوده است. مقامات سازمان ملل اصرار دارند حقوق اسرای کودک فلسطینی بر اساس قوانین بین المللی رعایت شود.

 

پیش از این سازمان ملل بارها بیانیه های محکومیت بسیاری علیه اقدامات وحشیانه صهیونیستها علیه کودکان فلسطینی صادر کردند ولی کمترین تغییری در رفتار این رژیم در قبال فلسطینی ها صورت نگرفته است.

پایان پیام/42

منبع: شبستان

کلیدواژه: فلسطینیها جنایات رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی فلسطین کودکان فلسطینی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۵۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملل: بیش از ۲۳ هزار کودک قربانی سلاح های انفجاری شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد: بیش از ۲۰ هزار کودک در دنیا، ظرف ۴ سال، بر اثر سلاح های انفجاری کشته یا معلول شده اند. در فاصله سال های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲، حدود ۴۷ هزار و ۵۰۰ کودک در جهان در درگیری های نظامی کشته و یا دچار معلولیت شده اند.

به گفته استفان دو جاریک، نزدیک به نیمی از این کودکان (بیش از ۲۳ هزار) به دلیل استفاده از سلاح های انفجاری علیه مناطق مسکونی، کشته یا معلول شده اند.

سخنگوی سازمان ملل با بیان اینکه اکثر این حوادث در مناطق مسکونی رخ داده است گفت: مطالعه یونیسف نشان می دهد طی پنج سال منتهی به سال ۲۰۲۲، سلاح های انفجاری تقریباً دو برابر بیشتر از اسلحه های گرم، کشته یا زخمی شدن شدید کودکان را موجب شده اند.

«تد چایبان» معاون مدیر اجرایی یونیسف نیز پیشتر گفته بود: زمانی که از سلاح های انفجاری در مناطق مسکونی استفاده می شود، کودکان علاوه بر آسیب های فیزیکی، در تمام جنبه های زندگی دچار آسیب های عمیقی می شوند.

کد خبر 6086801

دیگر خبرها

  • اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود
  • عفو بین‌الملل: اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود
  • انتقاد سناتور سندرز در سنای آمریکا علیه کمک مالی به تل آویو
  • نگرانی تل‌آویو از صدور احکام‌ بین‌المللی بازداشت برای مقامات ارشدش
  • قطع عضو؛ سرنوشت تلخ کودکان معصوم فلسطینی
  • بیشتر قربانیان حملات اخیر اسرائیل زنان و کودکان بودند
  • سازمان ملل: بیش از ۲۳ هزار کودک قربانی سلاح های انفجاری شدند
  • تلاش کودک فلسطینی برای جمع‌آوری اوراق قرآن پس از بمباران غزه + فیلم
  • شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی در غزه
  • یونیسف خواستار توقف فوری کشتار کودکان در فلسطین شد