Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@18:44:02 GMT

داستان پاکبانانی که نان قرض می کنند؟!

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۳۶۳۳۹

داستان پاکبانانی که نان قرض می کنند؟!

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد پاکبانان یاسوج از شیوه و تاخیر در پرداخت حقوق‌ خود گلایه مند هستند. این اولین بار نیست که حقوق این صنف با تاخیر روبه رو می شود.

به گزارش ایسنا، طی سال‌های اخیر بارها این اتفاق افتاده است و مدیران شهری اعم از شورا و شهرداری هم نسبت به این موضوع واکنش هایی داشتند. مسائل مربوط به کسری بودجه در شهرداری یاسوج، انتخاب نامناسب پیمانکار و دیگر مسائل مانع از پرداخت حقوق پاکبانان شده و پاکبانان شهر یاسوج حدود ۳ ماه حقوق معوقه‌ خود را خواستار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از پاکبانان یاسوج که نخواست نامش ذکر شود، گفت: ۱۲ سال سابقه کار پاکبانی دارم چرا باید کارمندان و مدیران شهرداری حقوق و مزایای خود را به موقع دریافت کنند اما ما پاکبانان که در خط مقدم نظافت و زیبایی شهر هستیم از اسفند ماه تاکنون حقوقی نگرفته ایم؟

وی افزود: مگر ما خانواده نداریم، در مقابل خانواده خجالت می کشم موقعی که چیزی نیاز دارند و نمی توانم برای آنها بگیرم، از مسئولان انتظار داریم که خود را جای ما بگذارند اگر سه ما حقوق نگیرند چکار می کنند و با چه شرایطی زندگی خود را می گذرانند.

چرا حقوق‌مان به موقع پرداخت نمی شود؟

یکی دیگر از پاکبانان که با ۱۹ سال سابقه کار به خبرنگار ایسنا گفت: بعلت پرداخت نشدن حقوق‌مان از مغازه ها مایحتاج خود را قرض می کنم، چرا با وجود اینکه شغل ما جزء مشاغل سخت و زیان آور است و برای ما محسوب نمی شود، حقوق‌مان به موقع پرداخت نمی شود.

پاکبانی دیگری که ۱۲ سال سابقه کار دارد، ضمن ابراز گلایه مندی از شهرداری و شورای شهر یاسوج بیان کرد: در حال حاضر با ۱۸میلیون تومان رهن ماهانه ۴۷۰ هزار تومان کرایه در حاشیه شهر یاسوج اجاره نشین هستم و سه ماه است که نتوانسته ام کرایه خانه ام را پرداخت کنم.

وی با اشاره به اینکه نان مورد نیاز خود و خانواده ام را قرض می کنم، اظهارکرد: از مسئولان و متولیان امر انتظار داریم تسهیلات بانکی به پاکبانان بدهند تا فشار اقتصادی در این ایام کرونایی بر آنها کمتر شود. آیا کسی نیست مشکل پاکبانان یاسوج را حل کند.

یک پاکبان دیگر به خبرنگار ایسنا گفت: از جیب خودمان باید ماسک و دستکش بخریم و هر سه ماه یک جفت دستکش و یک عدد ماسک به ما می دهند البته در این ایام کروناویروس خیرینی ماسک و دستکش به ما هدیه دادند.

وی افزود: عیدی به ما دادند اما ۵۰۰ هزار تومان از عیدی مصوب کمتر بود و در برخی موارد یک تا یک و نیم میلیون تومان کمتر بود. باید طبق قانون هر ماه یک بار بن خرید کالا به ما داده شود اما تاکنون این اقدام عملی نشده است.

انگیزه ای برای پرداخت حقوق پاکبانان زحمت کش وجود ندارد

«علی اکبری تبار»، یکی از اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در این زمینه گفت: یکی از سوالات اعضای شورا از شهردار پرداخت نشدن حقوق و مطالبات کارگران شهرداری بود، ۶ ماه حقوق کارگران حوزه فضای سبز، ۴ ماه حوزه تامین نیرو، حدود سه ماه پاکبانان و دو ماه نیروهای رسمی و پرسنل شهرداری پرداخت نشده است و هیچ انگیزه ای برای پرداخت حقوق پاکبانان زحمت کش وجود ندارد.

وی افزود: سوم دی ماه ۹۸ مصوبه ای شورای شهر جهت پرداخت حقوق و مطالبات پاکبانان داشت که شهردار با حضور در نشست شورا قول دادند ظرف ۴۵ روز مطالبات کارگران را پرداخت کند اما تاکنون اقدامی در این خصوص انجام نشده است.

شرمنده پاکبانان هستیم

«فرشید احمدی کیش»، دیگر عضو شورای اسلامی شهر یاسوج نیز به خبرنگار ایسنا گفت: ما شرایط پاکبانان را درک می کنیم چراکه پیش‌قرآولان عرصه سلامت و بیماری کرونا هستند اما واقعیت اینست که بیماری کرونا تاثیر زیادی بر درآمدهای شهرداری گذاشت و درآمدهای شهرداری کاهش یافته است.

وی افزود: پرداخت حقوق کارگران بستگی به شرایط درآمد شهرداری دارد و طی ایام کرونا در کشور و استان تاثیر زیادی داشت و البته پیگیر و دنبال رفع مشکل حقوق پاکبانان شهرداری یاسوج هستیم.

احمدی کیش بیان کرد: طی این ایام شهرداری ها بخصوص شهرداری یاسوج منابع دولتی ندارد و چرخش و اداره شهرداری یاسوج براساس درآمد است که این مهم هم وابسته به مردم است.

این عضو شورای اسلامی شهر یاسوج با بیان اینکه شرمنده پاکبانان هستیم، تاکید کرد: ان شاء الله که کرونا را شکست دهیم، شرایط پاکبانان هم به حالت عادی برگردد البته از مسئولان دولتی انتظار کمک داریم.

رفع مشکلات حقوقی شهرداری با پرداخت مطالبات میلیاردی از دستگاه‌ها

«نستهن مقدم»، شهردار یاسوج در این رابطه به خبرنگار ایسنا گفت: واقیعت را نمی توانیم کتمان کنیم چراکه قبل از شرایط کرونا با چالش درآمد مواجه بودند و همیشه بحث معوقات حقوق کارگران شهرداری ها بود. در خصوص پاکبانان شهرداری را در اولویت قرار داده ایم و تا آخر بهمن ماه حقوق پاکبانان را پرداخت کرده ایم و هم‌چنین سنوات و عیدی این قشر ماهانه به شرکت پیمانکاری پرداخت می شود.

وی افزود: در صورتی که شرکت پیمانکاری حقوق و مزایای کارگران شهرداری را به موقع و کامل پرداخت نمی کند و تخلف می کنند باید اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این مساله ورود کند.

مقدم اظهارکرد: در حال حاضر و شرایط کرونایی کسب و کارها کساد شداه اند و عوارض صنوف بخشیده شد که با مشکلات درآمد زایی مواجه شده ایم و البته کامندان شهرداری و خود بنده هم دوماه است که حقوق نگرفته ایم.

شهردار یاسوج بیان کرد: شهرداری یاسوج مطالبات میلیاردی از دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف استان دارد که درصورت پرداخت اگر تا یک سال شهرداری هیچ درامدی نداشته باشد می تواند حقوق کامل شهرداری را پرداخت کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كهگيلويه و بويراحمد شهرداري یاسوج پاکبان کروناویروس حقوق شوراي شهر خبرنگار ایسنا گفت حقوق پاکبانان شهرداری یاسوج پرداخت حقوق شهر یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۶۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منظور: افزایش دائم دستمزد‌ها به رفاه مردم کمک نمی‌کند

داود منظور اظهار داشت: این‌که ما در شرایط تورم بالا بخواهیم حقوق و دستمزد‌ها را هم دائم افزایش دهیم و یک روند رفت و برگشتی بین تورم و حقوق وجود داشته باشد، به رفاه مردم کمک نمی‌کند.

به گزارش تسنیم، وی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان با اشاره به اهداف سفر خود به این شهرستان افزود: پیگیری مصوبات دور نخست سفر رئیس‌جمهور امروز انجام شد و خوشبختانه کار‌ها پیشرفت خوبی داشته و اتفاقات خوبی در حوزه‌های زیرساختی و زیربنایی و فرهنگی رقم خورده است.

وی با اشاره به افتتاح پست برق ۶۳ کیلوولت در دامغان گفت: سرمایه‌گذاری مطلوبی در این زمینه انجام‌شده است و پایداری برق در شهرستان دامغان از نتایج افتتاح این پروژه خواهد بود.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور افزود: وزارت نیرو تلاش می‌کند زیرساخت‌ها قبل از نیاز ایجاد شود و زمینه برای توسعه سرمایه‌گذاری‌ها فراهم شود و با توجه به اینکه شهرک‌های صنعتی به‌سرعت در کشور درحال‌توسعه است زیرساخت‌های برق نیز تأمین می‌شود.

منظور با بیان اینکه یکی از مسائل مهم برای شهرستان دامغان راه‌های مواصلاتی به‌ویژه راه مواصلاتی بخشی از کریدور شمال به جنوب است که عملاً از شهر دامغان عبور می‌کند؛ گفت: محوری که به‌طرف شمال کشور در حال احداث است و از دامغان به‌طرف جنوب چندین پیمانکار قطعات این محور را پیگیری می‌کنند و شاهد پیشرفت خوبی هستیم؛ منابع موردنیاز تقویت می‌شود که شاهد بهره‌برداری حداقل ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر از این راه باشیم که زیرساخت آن آماده است، مقدمات فراهم شده و بخشی از راه روکش شده و بخشی در حال تکمیل است.

وی گفت: امیدواریم با توسعه خدمات زیربنایی شاهد رضایت مردم در این شهرستان بیش از گذشته تأمین شود؛ مردمی که بالاترین روی به رئیس‌جمهور را داشتند و ما قدردان این مردم هستیم.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور در پاسخ به پرسشی درباره ابلاغ بودجه نیز اضافه کرد: بخش اصلی از بودجه که مربوط به جداول کلان بود در سال گذشته در ۲۷ اسفند ابلاغ شد و عملاً اجرای بودجه از ابتدای سال آغاز شد و بخش دیگر جداول و توزیع اعتبارات بین دستگاه‌ها است و با توجه به اینکه امسال بودجه دومرحله‌ای شده است و این نخستین تجربه است بر اساس مصوبه مجلس بنا است تا آخر اردیبهشت نهایی و ابلاغ شود.

منظور در پاسخ به این پرسش که میزان نرخ تورم و افزایش حقوق و دستمزد کارمندان با هم تناسخی ندارد؛ گفت: افتخار همه ما در دولت این است که وضعیت معیشت کارکنان در دولت و همه مردم بهبود یابد و در حقوق و دستمزد علاوه بر ۲۰ درصد تلاش شد تا سایر پرداخت مانند رفاهیات، عائله‌مندی و اضافه‌کاری نیز افزایش یابد.

وی گفت: تلاش است امسال با پایین نگه‌داشتن تورم این امکان فراهم شود که افزایش حقوق و دستمزد به رفاه مردم منجر شود.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور تصریح کرد: اگر در شرایط تورم بالا، حقوق و دستمزد را افزایش دهیم و رفت‌وبرگشت بین تورم و دستمزد‌ها باشد کمکی به افزایش رفاه و معیشت کمک نمی‌کند و همان‌طور که در سال گذشته تورم کاهش قابل‌ملاحظه داشت تلاش دولت بر این است که شاهد کاهش بیشتر در نرخ تورم باشیم.

منظور درباره مطالبات بازنشستگان نیز گفت: عمده مطالبات در سال گذشته و قبل از عید پرداخت شد و تنها پاداش پایان خدمت برخی از بازنشستگان باقی‌مانده است که معمولاً پاداش، سال بعد و زمانی که منابع تأمین شود پرداخت می‌شود و در این راستا منابع ۲۳۰ هزار میلیارد تومانی در بودجه امسال پیش‌بینی‌شده است که پرداخت به‌تدریج آغاز می‌شود.

وی درباره اعتبار اختصاص داده شده برای محور جندق-معلمان نیز گفت: امروز با مشاوران و پیمانکاران جاده جندق معلمان مذاکره شد، مطالباتی دارند که باید تسویه شود، تعدیل‌ها باید پرداخت شود که امیدوارم با اعتبارت این موارد پرداخت شود.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور افزود: بر اساس برآورد‌ها ۶۰۰ میلیارد تومان نیاز است و این را در اولویت قرار می‌دهیم تا در شروع سال تخصیص دهیم.

دیگر خبرها

  • زمان پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • تعیین کف و سقف مزد کارگران و حقوق کارمندان / چه کسانی بالاتر از سقف دریافت می‌کنند؟
  • زمان اعمال افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی/ میزان افزایش حقوق بازنشستگان
  • داستان جالب زباله گردی که پاکبان شهرداری شد | رمز و راز مافیایی که با زباله های تهران میلیاردر شدند
  • پرداخت حقوق فروردین بازنشستگان صندوق فولاد با افزایش ۲۰ درصدی
  • منظور: افزایش دائم دستمزد‌ها به رفاه مردم کمک نمی‌کند
  • ◄ صدای اعتراض کارگران راه آهن در آمده است!/حقوق کفاف معاش را نمی‌دهد
  • معیارهای جدید محاسبه و پرداخت حقوق کارگران اعلام شد/ اولین مزد ۱۴۰۳ کارگران چقدر است؟
  • حقوق فروردین ماه بازنشستگان بر چه اساسی پرداخت می شود؟
  • زمان پرداخت حقوق فروردین بازنشستگان مشخص شد