Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی استان کرمان گفت: ۱۰ میلیارد و ۸۳۰ میلیون تومان برای آزادی این افراد نیاز داریم و انتظار است خیران و متدینان مانند سال های گذشته به ستاد دیه کمک کنند.

"رمضان امیری" امروز چهارشنبه در نشست خبری با تسلیت ایام شهادت حضرت علی علیه السلام اظهار کرد: نقش زندان در امر امنیت جامعه بر کسی پوشیده نیست و زندان در کنار سایر دستگاه های انتظامی و امنیتی، وظیفه نگهداری متهمان و محکومانی را دارد که بنا به تشخیص مقام قضائی به زندان وارد می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در استان کرمان ۱۰ زندان، یک بازداشتگاه موقت و یک کانون اصلاح و تربیت داریم که زندان برای جرائم عمومی و مواد مخدر است.

امیری تصریح کرد: طی یک سال گذشته و در راستای نگاه رییس قوه قضائیه به کاهش جمعیت کیفری در بخش های مختلف، پنج اقامتگاه موقت در کرمان، بم، جیرفت، کهنوج و سیرجان راه اندازی کرده ایم تا کسانی که نیاز به تودیع وثیقه دارند، تا زمان تامین آن در این مراکز نگهداری شده و به زندان معرفی نمی شوند.

مدیرکل زندان های استان کرمان بیان کرد: کرمان در این زمینه پایلوت است و این افراد بدون انگشت نگاری، به مدت ۱۴ روز در اقامتگاه نگهداری می شوند تا کفالت و وثیقه را بسپارند یا رضایت شاکی را اخذ کنند که در این صورت دیگر با جرمی کوچک نام زندان بر پیشانی افراد زده نمی شود.

وی ادامه داد: در سه ماه عملکرد اقامتگاه های موقت در استان کرمان، از ورود ۳۵۰ نفر به زندان و ثبت نام آنها به عنوان زندانی جلوگیری شد.

امیری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وجود زندانیان جرائم غیرعمد در استان کرمان گفت: در سال های گذشته کرمان جزو استان های ردیف اول در بخش آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و کمک خیّران بوده است.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی استان کرمان تصریح کرد: تقریبا یک و نیم درصد از آمار زندان های استان مربوط به جرائم غیرعمد از جمله بدهکاران مالی، نفقه، مهریه، خسارت های کارگاهی و قتل های شبه عمد است.

وی افزود: ۱۰ میلیارد و ۸۳۰ میلیون تومان برای آزادی این افراد نیاز داریم و انتظار است خیران و متدینان مانند سال های گذشته به ستاد دیه کمک کنند.

امیری با اشاره به اینکه در ایام ماه مبارک رمضان هرساله زندانیان جرائم غیرعمد امید دارند که آزاد شوند، افزود: علی رغم مشکلات ناشی از شیوع کرونا، مردم ایران و استان کرمان با تدبیر و برنامه ریزی در جمع آوری کمک ها خوب عمل کردند و با برنامه ریزی صورت گرفته، جشن گلریزان امسال به صورت غیرحضوری، حضور فردی و از طریق فضای مجازی برگزار می شود.

وی اظهار کرد: زندان برای افراد و خانواده ها خسارت های زیای از نظر روحی، اقتصادی و ... به وجود می آرود و در کنار فرد زندانی، خانواده او بیشتر مجازات می شود.

مدیرکل زندان های استان کرمان در پایان گفت: هر هفته دو جلسه صلح و سازش در زندان کرمان برگزار و در زمینه جلب رضایت شاکیان تلاش می کنیم که در سال گذشته بیش از ۲۰۰جلسه صلح و سازش برگزار و مبلغ ۸۶ میلیارد تومان از شاکیان تخفیف گرفته شد که شاکیان با اعلام رضایت، کمک بزرگی به ستاد دیه کرده اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی کرمان مدیرکل زندان ها جرائم غیرعمد استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۶۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ زندانی جرائم غیرعمد در چهارمحال و بختیاری نیازمند کمک خیران

محمد صیادی مدیرعامل نمایندگی ستاد دیه چهارمحال و بختیاری گفت: ۷۰ زندانی جرایم غیرعمد استان چشم انتظار کمک و گلریزان خیران هستند.

وی اظهار کرد: از این تعداد زندانی جرایم غیرعمد ۵۳ زندانی از محکومان مالی، ۱۵ زندانی در بحث مهریه و دو زندانی نیز در موضوع دیه غیرعمد هستند.

بیشتر بخوانید

برگزاری جشن گلریزان در فارسان

صیادی افزود: مجموع بدهی و محکومیت مالی این محکومان مالی ۳۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال است که تلاش شده با استفاده از اعسار، جلب رضایت شاکیان مبلغ پرداختی کاهش داده و با پرداخت تسهیلات و کمک بلاعوض خیرین شرایط آزادی این زندانیان جرایم غیرعمد در استان فراهم شود.

وی اضافه کرد: خیرین و مردم پولی که به عنوان نذر برای آزادی زندانیان پرداخت می‌کنند یک خیر ماندگار است و با این اقدام خداپسندانه ضمن سروسامان گرفتن خانواده‌ها و فرزندان آن‌ها از آسیب‌های اجتماعی مترتب به این خانواده‌ها کاسته می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ۷۰ زندانی جرائم غیرعمد در چهارمحال و بختیاری نیازمند کمک خیران
  • ۷ هزار و ۵۵۲ رای جایگزین حبس در کرمان صادر شده است
  • وجود ۳۰۷ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های کردستان
  • مراسم گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و محکومان مالی استان
  • جمع آوری ۱۵۰ میلیارد ریال در جشن های گلریزان کردستان
  • آزادی ۴۰ زندانی جرایم غیرعمد در زنجان
  • ۴۰ زندانی جرایم مالی غیرعمد در زنجان آزاد شدند
  • جشن گلریزان در شهرستان‌های رابر و ارزوئیه برگزار شد
  • کمک برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد
  • ۱۶۷ زندانی جرایم غیرعمد در قم نیازمند کمک خیران هستند