Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@14:15:31 GMT

هجوم سوسک های سیاه گندم به استان قزوین

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۳۶۹۴۰

هجوم سوسک های سیاه گندم به استان قزوین

خبرگزاری آریا - بی توجهی به محیط زیست و اختلال در چرخه زیستی طبیعت آسیب های زیادی دارد و هجوم حشرات از پیامدهای آن است.
به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، قرارگاه زیستی استان قزوین به منظور بررسی هجوم سوسک‌های سیاه گندم به
شهرهای استان قزوین با حضور معاون سیاسی استانداری، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان و دیگر اعضا در استانداری تشکیل جلسه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسن عباس نژاد، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین در این نشست ضمن ابراز نگرانی از هجوم سوسکهای سیاه گندم به برخی از شهرهای استان قزوین گفت: بروز اختلال و پدیده های اینچنینی را باید بازخورد طبیعت با رفتار و بهره برداری غیر منطقی و خارج از ظرفیت برد محیط زیستی دانست.
وی اظهار کرد: استفاده بیش از حد از سموم دفع آفات، عدم رعایت تناوب کشت، کشتار بیرحمانه برخی پرندگان حشره خوار که بعضا توسط زنبورداران اتفاق می افتد یکی دیگر از عوامل کاهش قدرت طبیعت در جبران پیامدهای منفی است.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین در ادامه بیان داشت: مشارکت جمعی در حفاظت از محیط زیست، استفاده منطقی از کود و سم و افزایش آگاهی و دانش مردم از راه های تقویت محیط زیست و جلوگیری از اثرات نامطلوب برخی پدیدههای طبیعی است.
منوچهر حبیبی معاون سیاسی استانداری در ادامه گفت: با تغییرات شرایط آب و هوایی و گرم شدن دمای هوا در روزهای گذشته با هجوم غیر منتظره سوسک‌های سیاه گندم به شهرهای تاکستان و بویین زهرا مواجه شدیم که با حضور به موقع مدیران بحران و فرمانداران اقدامات خوبی صورت گرفت.
وی افزود: در موضوع حوادث غیر مترقبه هیچ حادثه‌ای نباید مورد بی توجهی مسئولان قرار گیرد و موضوعات را سبک نگیریم شاید حمله حشرات مخرب و آسیب زا نباشد اما همه ابعاد موضوع را باید در نظر گرفت و به نگرانی مردم هم توجه کرد.
حبیبی بیان کرد: در این گونه حوادث باید به سرعت پیشگیری کنیم و نگذاریم آفت به شهرهای دیگر منتقل شود و اگر ورود ما به حوادث به موقع توأم با
اقدام منطقی باشد چالش‌ها کمتر می‌شود.
معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین اظهار داشت: از آنجا که به مسائل محیط زیست بی تفاوت هستیم و گاهی آن را نابود کرده و چرخه زیستی را آسیب
می زنیم باید هر از گاهی منتظر حوادث باشیم و طبیعی است که وقتی چرخه را بر هم می زنیم آسیب‌ها جدی است.
حبیبی اضافه کرد: لازم است مبارزات بیولوژیک را جایگزین مبارزه خشن و شیمیایی کنیم و با اطلاع رسانی مناسب مردم را در جریان همه حوادث قرار
دهیم.
وی در خصوص هجوم سوسک‌های سیاه گندم به استان گفت: مردم نگران نباشند این حشرات مضر نیستند و به صورت موقت حضور دارند و با داشتن عمر کوتاه بتدریج از شهرها خارج شده و به زیستگاه خود باز می‌گردند و نیازی به سمپاشی و مبارزه شیمیایی ندارد.
حبیبی کنترل میزان مصرف سموم شیمیایی را در صیانت از محیط زیست و کنترل برخی رویدادها مانند هجوم حشرات مؤثر دانست و خواستار رویکرد کارشناسی در مسائل مرتبط با بخش کشاورزی شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کل حفاظت محیط زیست استان استان قزوین هجوم سوسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۶۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محیط زیست روی مدار "رهاورد"

به گزارش جام جم و به نقل از شبکه رادیویی ایران، محیط زیست شامل همه چیز از اقیانوس گرفته تا جنگل‌ها می‌شود و بر هر بخش از زندگی تأثیر می‌گذارد.

مریم بانو فطرتی تهیه کننده برنامه «رهاورد» گفت: با گسترش روزافزون جمعیت و توسعه فناوری‌ها، مفهوم محیط زیست به یکی از مهم‌ترین مسائل جامعه و جهان تبدیل شده است. محیط زیست به کلیه عوامل زیستی و غیرزیستی اطراف ما اطلاق می‌شود که تأثیر مستقیم و غیرمستقیمی بر زندگی ما دارد.

وی ادامه داد: این عوامل شامل جانداران، گیاهان، منابع آب، هوا، خاک و تمامی عوامل طبیعی و انسانی می‌شوند که با هم در ارتباط هستند و به تعادل اکولوژیک جامعه کمک می‌کنند و حفظ تعادل این عوامل ضروری است تا بتوانیم زیست‌بوم‌ها و منابع طبیعی را حفظ کرده و از بی نظمی بیولوژیکی جلوگیری نماییم.

تهیه کننده «رهاورد» تصریح کرد: حفاظت از محیط زیست از اهمیت بسیاری برخوردار است، این اهمیت به علت تأثیر مستقیم آن بر زندگی انسان‌ها و سایر موجودات زنده است، حفاظت از محیط زیست نه تنها وظیفه اخلاقی ماست بلکه بهره‌وری و پایداری جوامع انسانی را تضمین می‌کند.

فطرتی افزود: از همین رو در برنامه «رهاورد» میزبان دکتر علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور، دکتر حسن اکبری معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست، محمد درویش پژوهشگر و فعال حوزه محیط زیست خواهیم شد و در راستا با طرح هفته های ایرانی و سفر به استان «هرمزگان» با مهندس حبیب مسیحی تازیانی مدیرکل اداره حفاظت از محیط زیست استان هرمزگان گفت و گو خواهیم کرد.

گفتنی است «رهاورد» یکشنبه دوم اردیبهشت ساعت 13:30 از رادیو ایران تقدیم می شود.

دیگر خبرها

  • افتتاح دو خانه محیط زیست جدید در تهران
  • ۸۰ درصد درختان کاج سمنان بیمارند
  • مراسم روز جهانی زمین پاک در چالدران
  • کشف یک قلاده شیر از خانه یک متخلف در ساری
  • پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه
  • کشف توله شیر در خانه‌باغی در ساری
  • محیط زیست روی مدار "رهاورد"
  • روز زمین پاک، نمادی برای حفاظت از محیط زیست
  • تحویل ۲ بره میش وحشی به اداره محیط زیست تایباد
  • ثبت ۳۴ هزار مورد کشفیات یگان حفاظت محیط زیست کشور