Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

سرعت پیشرفت تکنولوژی شگفت‌انگیز است و هر روز محصولات جدیدی اختراع می‌شوند تا زندگی انسان را راحت‌تر از پیش کنند. شاید بعضی‌ها از این شتاب تکنولوژی و حواشی آن هراسان باشند؛ اما خیلی‌ها هم مشتاقانه چشم‌انتظار می‌نشینند تا ببینند چه ابزار نوینی برای حل مسائل زندگی‌شان عرضه می‌شود.

خانه هوشمند یکی از شگفتی‌های سال‌های اخیر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمرکز شرکت‌های کوچک و بزرگ تکنولوژی بر روی محصولات اسمارت‌هوم باعث شده که هر روز با محصول جدید و خارق‌العاده‌ای در این زمینه روبه‌رو شویم.

از سوی دیگر خودرو نیز وارد فاز دیگری شده است. خودروهای هوشمند، بدون سرنشین، با سوخت پاک و... روز به روز پیشرفته‌تر می‌شوند و علاقه‌مندان به تکنولوژی‌های عجیب را امیدوارتر می‌کنند که به‌زودی بتوانیم در دنیایی مانند فیلم‌های علمی-تخیلی زندگی کنیم!

تازه‌های دنیای فناوری به این دو مورد ختم نمی‌شوند. سرویس‌های جدید استریم بازی‌ها، شبکه‌های آنلاین تماشای فیلم و سریال، پخش‌کننده‌های صوتی و تصویری مدرن، گوشی‌های تلفن همراه تاشو و تکنولوژی فایو-جی و امکانات عکاسی و فیلم‌برداری فوق‌العاده‌شان، نوآوری‌های فوق‌العاده در زمینه سخت‌افزار و نرم‌افزار سیستم‌های کامپیوتری، پیشرفت در ساختمان‌سازی، پرواز علم پزشکی و تجهیزات آن به‌سمت افق‌های بالاتر و... همه و همه از شگفتی‌هایی هستند که دانشمندان با پیش‌برد فناوری برای ما رقم زده‌اند.

منتظر کدام شگفتی‌ها باشیم؟

با این مقدمه برویم سراغ تازه‌های دنیای فناوری در سال 2020 و ببینیم تلاش دانشمندان و محققان حوزه‌های مختلف چه نتایجی در پی داشته است.

همه‌چیز با Samsung Ballie

سامسونگ با ترکیب یک ابزار خانه هوشمند و همراه رباتیک، گجت Samsung Ballie را طراحی کرده است. این گجت توپی‌شکل می‌تواند در محیط خانه هوشمند حرکت کرده و عملکرد ابزارها را بررسی کند. از Samsung Ballie هم‌چنین می‌توان به‌عنوان یک دستیار ورزشی نیز استفاده کرد. این وسیله به دوربین مجهز است و می‌تواند با عکس‌برداری از محیط خانه در زمان‌هایی که شما حضور ندارید، از محیط خانه آگاه‌تان کند. این گجت آن‌قدر جذاب طراحی شده که حتما با دیدن عکس‌هایش حاضر خواهید بود به هر قیمتی که شده تهیه‌اش کنید!

یک لیموزین تک‌مسافره با BMW i3 Urban Suite

شرکت آلمانی بی ام دابلیو با نوآوری‌های اجرا شده‌اش در این خودرو تجربه جدید و منحصربه‌فردی را برای شما رقم خواهد زد. این خودروی لاکچری با بهره‌گیری از صندلی‌های جدید خود، فضایی برای ابزار و امکانات خاصی ایجاد کرده که اتومبیل‌تان از خانه‌تان راحت‌تر باشد! در کل می‌توان BMW i3 Urban Suite را نسل جدید و مدرن لیموزین‌های تشریفاتی دانست؛ با این تفاوت که تنها یک مسافر می‌تواند سوار آن شود.

تحولی در دنیای بازی‌های کامپیوتری با Dell Alienware Concept UFO

طرح Dell Alienware Concept UFO فعلا در حد کانسپت است؛ اما تولید انبوه آن می‌تواند شگفتی دنیای بازی‌های PC باشد. این کامپیوتر قابل حمل ظاهری شبیه به نینتندو سوئیچ دارد و می‌تواند خبر خوبی برای گیمرهایی باشد که همیشه نمی‌توانند پشت کامپیوتر خانگی‌شان بنشینند. با Dell Alienware Concept UFO شما قادر خواهید بود همیشه و همه‌جا بازی کنید!

گران‌قیمت و باارزش مانند Canon EOS-1D X Mark III

کانن با تغییراتی که در دوربین گران‌قیمت خود ایجاد کرده، به Canon EOS-1D X Mark III رسیده است. پردازنده Digic X سریع‌تر، حالت عکاسی متوالی 16 فریم بر ثانیه، شناساگر چهره و سر، فیلمبرداری RAW 5.5کا و فیلمبرداری 4K در 60 فریم بر ثانیه از جمله نوآوری‌های این مدل از دوربین‌های کانن است.

نسل جدید استرولر Segway S-Pod

استرولر دوچرخ خودتعادلی Segway S-Pod نسل جدید استرولرهای Segway است. سرعت این محصول می‌تواند تا 24 مایل بر ساعت نیز برسد. برخلاف دیگر محصولات مشابه که کنترل توسط بدن صورت می‌گیرد، در Segway S-Pod یک دسته کنترل تعبیه شده تا راحت‌تر بتوانید در محیط‌های مناسب به گشت‌زنی بپردازید. در این محصول ویژگی‌های ایمنی جدیدتری مانند ترمز خودکار در پیچ‌ها هم تعبیه شده تا سواری ایمن‌تری در انتظار راننده باشد.

تبلت تاشو یا لپ‌تاپ؟ Lenovo ThinkPad X1 Fold

این دیوایس ویندوز 10 با این‌که ظاهری شبیه تبلت دارد، اما بیش‌تر به یک لپ‌تاپ شباهت دارد تا تبلت. در این محصول 13.3 اینچی حتی امکان استفاده از قلم نیز برای کاربران مهیا شده است. کاربر می‌تواند با وصل کردن یک کی‌برد این محصول را بیش از پیش به لپ‌تاپ شبیه کند.

مانیتور Samsung Odyssey G9

مانیتورهای منحنی برای تجربه بازی‌های رایانه‌ای فوق‌العاده‌اند. سامسونگ نیز با مانیتور 49 اینچی Odyssey G9 تلاش کرده تا این تجربه را بیش از پیش لذت‌بخش‌تر و هیجان‌انگیزتر کرده است. این مانیتور QLED علاوه‌بر صفحه نمایش بزرگ، ویژگی‌های خاص دیگری هم‌چون رزولوشن 1440p، زمان پاسخ‌دهی 1 میلی‌ثانیه، و انطباق تصویر تا 240 هرتز نیز دارد. سامسونگ این مانتیور را به‌صورت اختصاصی برای گیمینگ ارائه کرده و ویژگی‌های دیگری در آن فراهم کرده تا یک گیم‌پلی روان‌تر را تجربه کنید.

خودروی الکتریکی Fisker Ocean

کمپانی فیسکر که در زمینه طراحی و تولید خودروهای الکتریکی فعال است، این‌بار قصد دارد با مدل اقیانوس خود وارد رقابت تولید خودروهای دوستدار محیط‌زیست شود. کمپانی Fisker مدعی است که اقیانوس در زمینه پاک بودن برای محیط‌زیست بهترین خودروی جهان است. این مدعا بی‌اساس نیست و دلیل آن مواد استفاده‌شده در ساخت این اتومبیل و سوخت پاک آن است. در طراحی این خودرو چنان کار شده تا کوچک‌ترین آسیبی به محیط وارد نکند.

تکنولوژی در خدمت سلامتی با Core Meditation Trainer

مدیتیشن از آن دست فعالیت‌هایی است که عادت کردن به آن سخت است و ادامه‌دادنش سخت‌تر! اگر به یک انگیزه‌دهنده خانگی نیاز دارید، یا باید همیشه کسی باشد که شما را به‌سمت مدیتیشن هل بدهد، می‌توانید از Core Meditation Trainer کمک بگیرید. این گجت به‌همراه اپلیکیشن مخصوص خود از تکنولوژی‌هایی مانند ویبره و بازخورد بیولوژیکی بهره می‌گیرد تا با امکانات خود و کلاس‌های مدیتیشنی که برای آن طراحی شده است، به شما در تمرکز و تکنیک‌های تنفس و ریلکسیشن کمک کند.

این چند محصول را هم ببینید:

• Acer ConceptD 7 Ezel
• Dimension Robotics Dr. CaRo
• Come Play Petl
• Hydraloop Water Recycler
• Joué Music Instrument
• Lenovo ThinkBook Plus
• LG OLED ZX Real 8K TV
• Moon Ultra
• Pax Era Pro Vaporizer
• Rocean One
• Roland Go:Livecast
• Lora DiCarlo Osé

کدام‌یک از این محصولات شما را شگفت‌زده می‌کند؟ دوست دارید استفاده از کدام‌یک را تجربه کنید؟ اگر محصول دیگری می‌شناسید که می‌تواند شگفت‌زده‌مان کند، لطفا معرفی کنید تا با آن بیش‌تر آشنا شویم.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: فناوری تبلیغات موبایل لپ تاپ شگفتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۷۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فناوری چگونه با کمبود غذا در جهان مقابله می‌کند/ معرفی ۱۰ روند و فناوری صنعت کشاورزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، کشاورزی هوشمند با فراهم کردن دسترسی به داده‌های خاص سایت، پیش بینی آب و هوا و پیش بینی عملکرد، سود دهی را برای کشاورزان افزایش می‌دهد. هم افزایی فناوری ها، عملیات مزرعه را ساده و کارایی و دقت را تضمین می‌کند.

کشاورزی مدرن حتی به کشاورزان اجازه می‌دهد تا از راه دور عملیات خود را از طریق دستگاه‌های اینترنت اشیا، حسگر‌ها و سیستم‌های خودکار مدیریت و بهره وری و راحتی را تقویت کنند.

بررسی شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه نوآوری و فناوری‌های کشاورزی حاکی از فعالیت بالای این شرکت‌ها در هند و سپس در آمریکا و اروپای غربی است.

در این گزارش با ۱۰ روند و فناوری برتر در حوزه کشاورزی آشنا می‌شویم؛

*اینترنت اشیا

نظارت سنتی بر محصولات زراعی و مزرعه مستلزم نیروی کار، تجهیزات فیزیکی و صرف زمان قابل توجهی است، اما اینترنت اشیا جایگزینی برای تغییر بازی ارائه می‌دهد. دستگاه‌های اینترنت اشیا، مجهز به حسگر‌های متعدد، داده‌های بلادرنگ را از طریق برنامه‌های تلفن همراه، دستگاه‌های اج (دستگاه نهایی) یا ابزار‌های دیگر، جمع آوری کرده و انتقال می‌دهند. این حسگر‌ها وظایف مختلفی مانند ردیابی دمای خاک، رطوبت، دام و گیاهان را انجام می‌دهند. اینترنت اشیا همچنین نظارت از راه دور مزرعه را ساده می‌کند و راحتی را برای کشاورزان به ارمغان می‌آورد.

علاوه بر این، سیستم‌های آبیاری مبتنی بر اینترنت اشیا، حسگر‌هایی را برای آبیاری خودکار محصولات، از جمله حسگر‌های تبخیر و تعرق، رطوبت خاک و بارندگی، یکپارچه می‌کنند. شرکت‌های دانش بنیان نوآور، فناوری اینترنت اشیا را با هواپیما‌های بدون سرنشین، ربات‌ها و تصویربرداری رایانه‌ای ادغام می‌کنند. این امر دقت، چابکی و پاسخگویی کشاورزی را افزایش و در عین حال هشدار‌های به موقع را برای مناطقی که نیاز به توجه دارند ارائه می‌دهد.

 

*کشاورزی رباتیک

کمبود نیروی کار مزرعه، به ویژه در مقیاس‌های بزرگ، چالش قابل توجهی برای کشاورزان ایجاد می‌کند. برای رفع این مشکل، استارت آپ‌های کشاورزی در حال توسعه ربات‌هایی هستند که بتوانند کار‌های مختلفی را انجام دهند از جمله چیدن میوه، کاشت، نشاء، برداشت، بذرپاشی، سمپاشی و وجین. چنین ربات‌های کشاورزی، کار‌های میدانی تکراری را خودکار می‌کنند.

کشاورزان در حال استفاده از ماشین آلات کشاورزی هوشمند مانند تراکتور‌های خودران و نیمه مستقل مجهز به فناوری هدایت خودکار برای ساده کردن برداشت و ناوبری هستند.

همچنین، ربات‌ها در سیستم‌های مدیریت خودکار دام، مدیریت وظایفی مانند توزین، جوجه کشی، شیردوشی و تغذیه کاربرد دارند. کشاورزان با ادغام ربات‌ها در کار‌های خود، بهره وری کلی را افزایش و خطا‌های انسانی را کاهش می‌دهند و در نهایت کارایی کشاورزی خود را بهبود می‌بخشند.

*هوش مصنوعی

ادغام هوش مصنوعی در کشاورزی، کشاورزان را با بینش‌های بلادرنگ، توانمند می‌کند و تصمیم گیری پیشگیرانه را ارتقا می‌دهد. هوش مصنوعی تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده‌ای را برای پیش بینی آب و هوا، تخمین عملکرد محصول و روند قیمت گذاری ارائه می‌دهد و کشاورزان را به انتخاب‌های مبتنی بر داده مجهز می‌کند.

چت بات‌های مجهز به هوش مصنوعی، پیشنهاد‌ها و توصیه‌های مناسب به کشاورزان ارائه می‌دهند. الگوریتم‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، به طور خودکار ناهنجاری‌ها و بیماری‌ها را در گیاهان و دام‌ها تشخیص می‌دهند و در صورت لزوم، اقدامات اصلاحی سریع را فراهم می‌آورند.

در زیست فناوری کشاورزی، الگوریتم‌های یادگیری ماشینی به انتخاب ژن مطلوب کمک می‌کنند. هوش مصنوعی همچنین در‌ها را برای امتیازدهی اعتباری جایگزین باز می‌کند و دسترسی مالی به کشاورزان را که بانک‌های سنتی نادیده می‌گیرند، گسترش می‌دهد. استارت آپ‌های نوآور همچنین از هوش مصنوعی برای بهبود کیفیت برداشت استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، فناوری سنجش کیفیت برداشت (HQV) کیفیت و کمیت میوه‌ها و سبزیجات را اسکن و ارزیابی می‌کند.

*پهپاد‌های کشاورزی 

وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین (پهپادها) یا هواپیما‌های بدون سرنشین داده‌های خام را جمع آوری می‌کنند که به بینش‌های ارزشمندی برای نظارت جامع مزرعه تبدیل می‌شود.

پهپاد‌های مجهز به دوربین که تصویربرداری هوایی و بررسی میدان‌های وسیع را ساده می‌کنند به کشاورزان برای بهینه سازی کاربرد هدفمند کودها، آب، بذر و آفت کش‌ها یاری رسانده و در نتیجه کشاورزی دقیق را پیش می‌برند. قابلیت‌های هواپیما‌های بدون سرنشین طیفی از تصاویر، از عکس‌های معمولی با نور مرئی گرفته تا تصاویر چند طیفی، پشتیبانی از تجزیه و تحلیل محصول، خاک و مزرعه را ثبت می‌کنند.

علاوه بر این، پهپاد‌ها وظایفی مانند ردیابی دام، زمین شناسی و نظارت بر چرا را ساده می‌کنند. در حالی که هواپیما‌های بدون سرنشین به دلیل مزاحمت احتمالی پرندگان برای نظارت بر طیور مناسب نیستند، در نظارت بر دام و چرا و همچنین کشت محصولات بسیار موثرند. استارت آپ‌ها همچنین در حال بررسی فناوری پهپاد برای اندازه گیری سطوح کلروفیل، ارزیابی فشار علف‌های هرز، و ارزیابی ترکیبات معدنی و شیمیایی خاک هستند.

*کشاورزی دقیق

پایداری در کشاورزی شامل اقدامات سازگار با محیط زیست است که آسیب به محیط زیست را به حداقل می‌رساند یا از بین می‌برد. یک مثال بارز کشاورزی دقیق است که مستلزم مدیریت محصول و دام خاص سایت است. این رویکرد کشاورزان را قادر می‌سازد تا مقادیر دقیقی از نهاده‌ها مانند آب، آفت کش‌ها و کود‌ها را اعمال و کیفیت عملکرد و بهره وری را بهینه کنند.

مزارع از نظر خواص خاک، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، و شیب با هم متفاوت هستند و از این رو درمان یکنواخت برای مزارع، ناکارآمد و بیهوده است. برای مقابله با این چالش، استارت آپ‌های حوزه فناوری‌های کشاورزی در حال توسعه راه حل‌های کشاورزی دقیق هستند تا ضمن بهینه سازی برنامه‌های ورودی، سودآوری را افزایش دهند.

*زیست فناوری کشاورزی

عملکرد محصول اغلب به دلیل آفات و بیماری‌های گیاهی آسیب می‌بیند. اگرچه مواد شیمیایی کشاورزی یک درمان رایج بوده اند، اما با اهداف پایداری همخوانی ندارند. در عوض، زیست فناوری راهی برای افزایش کیفیت محصول و دام ارائه می‌دهد. روش‌های علمی مانند اصلاح نباتات، هیبریداسیون، مهندسی ژنتیک و کشت بافت، امکان شناسایی صفات مطلوب در گیاهان را فراهم می‌کند. گفتنی است، فناوری ویرایش ژنوم «CRISPR-Cas۹» اصلاح دقیق و سریع صفت را ارائه می‌دهد.

استفاده از راه حل‌های جدید بیوتکنولوژی منجر به تولید گیاهان تراریخته می‌شود که تحمل بیماری، مقاومت به خشکی، انعطاف پذیری آفات و پتانسیل عملکرد بالا را دارند که موجب سودآوری مزرعه می‌شوند.

شرکت‌های نوظهور همچنین از روش‌های کشاورزی- بیوتکنولوژی برای ارائه راه حل‌های سازگار با محیط زیست مانند آفت کش‌های زیستی، علف کش‌های زیستی، کود‌های زیستی و پلاستیک‌های زیستی استفاده می‌کنند. آنها به مسائل سمی بودن خاک پرداخته و در عین حال اثرات زیست محیطی را به حداقل می‌رسانند.

*داده‌های بزرگ و تجزیه و تحلیل

معیار‌هایی که شامل سطح محصول، تولید، استفاده از زمین، آبیاری، قیمت گذاری کشاورزی، پیش بینی آب و هوا و سلامت محصول می‌شود، اطلاعات حیاتی برای فصول کشاورزی آینده هستند. داده‌های بزرگ و ابزار‌های تحلیلی داده‌های مربوط به رویداد‌های آب و هوایی، ماشین آلات کشاورزی، چرخه آب، کیفیت و کمیت محصول را برای استخراج اطلاعات مربوط به عملیات مزرعه تجزیه و تحلیل می‌کنند.

این رویکرد مبتنی بر داده به تولیدکنندگان اجازه می‌دهد تا الگو‌ها و همبستگی‌های پنهان را کشف کنند. اکنون شرکت‌ها با ارائه راه حل‌های تجزیه و تحلیل مزرعه به کشاورزان کمک می‌کنند از داده‌های مزرعه به طور موثرتری استفاده کنند. به عنوان مثال، تجزیه و تحلیل مزرعه بینش‌هایی را در مورد سطوح مواد مغذی خاک، اسیدی یا قلیایی بودن و نیاز‌های کود فراهم و تصمیم گیری مبتنی بر داده را امکان پذیر می‌کند.

*کشاورزی محیطی کنترل شده (CEA)

الگو‌های آب و هوایی غیرقابل پیش بینی و شدید اغلب رویکرد‌های کشاورزی سنتی را مختل می‌کند. در عین حال، کشت محصولات زراعی در مناطق شهری پرجمعیت، بیابان‌های خشک یا محیط‌های چالش برانگیز موانع بزرگی را ایجاد می‌کند. کشاورزی محیط کنترل شده به عنوان راه حلی برای این چالش‌ها ظاهر می‌شود. این شیوه کشاورزی که گیاهان را در شرایط دقیق کنترل شده شامل نور، دما، رطوبت و سطوح مواد مغذی قرار می‌دهد، شامل محیط‌های مختلف رشد مانند کشاورزی داخلی، کشاورزی عمودی و گلخانه‌ها می‌شود.

علاوه بر این، روش‌های پیشرفته مانند هیدروپونیک و آئروپونیک، شامل کشت گیاهان بدون خاک در محلول‌های غنی از مواد مغذی یا غبار، در حال افزایش است. روش آکواپونیک، که در آن گیاهان و ماهی‌ها با هم زندگی می‌کنند، ماهی‌ها مواد مغذی را برای گیاهان تامین و گیاهان نیز آب را برای ماهی‌ها تصفیه می‌کنند. روش‌های CEA خطرات آفات و بیماری‌ها را کاهش داده، عملکرد را افزایش می‌دهند و شیوه‌های کشاورزی پایدار را ایجاد می‌کنند.

*کشاورزی احیا کننده

شیوه‌های کشاورزی سنتی در طولانی مدت، اغلب منجر به فرسایش و متراکم شدن خاک می‌شود. شخم مداوم، خاک ورزی و چرای بی رویه باعث می‌شود که خاک در فاصله بین فصول زراعی زمان کافی برای احیای مجدد نداشته باشد. در مقابل، کشاورزی احیا کننده کمترین اختلال را در خاک ایجاد می‌کند و در عین حال بر افزایش تنوع زیستی و جوان سازی خاک سطحی تاکید دارد. این رویکرد شامل روش‌های مختلفی از جمله کشت بدون خاک ورزی، کاهش خاک ورزی، تناوب زراعی و ... است.

به عنوان مثال کشت محصولات پوششی در طول دوره آیش با محافظت از خاک به بازیابی حاصل خیزی خاک کمک می‌کند. همچنین، کشاورزی احیا کننده باعث جذب کربن در مزارع می‌شود، پدیده‌ای که به کاهش انتشار کربن در جو و کاهش تاثیر بر تغییرات آب و هوا کمک می‌کند.

*فناوری‌های اتصال

کشاورزی هوشمند به شدت به فناوری‌های ارتباطی مانند ۵G، LPWAN، پهنای باند روستایی و ارتباطات ماهواره‌ای متکی است. به ویژه ۵G، نقشی اساسی در ادغام دستگاه‌های اینترنت اشیا، ربات‌ها و حسگر‌ها ایفا و ارتباطات پرسرعت را برای دارایی‌های مستقر در محل تسهیل می‌کند. این به کشاورزان اجازه می‌دهد داده‌های بلادرنگ را با دقت بیشتری رصد کنند و در صورت لزوم اقدام فوری را به انجام برسانند.

اینترنت پرسرعت از طریق کابل‌های فیبر نوری، تبادل بی درنگ داده‌های میدانی را افزایش می‌دهد، که یک جزء حیاتی برای دقت در کار‌های کشاورزی است. این فناوری‌های اتصال، پایه و اساسی را برای اینترنت اشیا و سایر فناوری‌های هوشمند فراهم می‌آورند تا مزارع هوشمند و بهم پیوسته را به صورت مشترک ایجاد کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فناوری چگونه با کمبود غذا در جهان مقابله می‌کند/ معرفی ۱۰ فناوری برتر در صنعت کشاورزی
  • تولید و تجاری‌سازی ۱۷ محصول از گیاهان دارویی توسط یک شرکت فناور
  • فناوری چگونه با کمبود غذا در جهان مقابله می‌کند/ معرفی ۱۰ روند و فناوری صنعت کشاورزی
  • حرکت به سمت تولید ناب؛ راهبرد اصلی شرکت زامیاد در سال ۱۴۰۳/ معرفی دو محصول جدید زامیاد به بازار
  • نور مصنوعی رشد گیاه در ایران از راه رسید
  • جایگزینی نورهای مصنوعی رشد گیاه به جای نور خورشید
  • دستیابی متخصصان ایرانی به فن آوری نور‌های مصنوعی
  • جایگزینی نور‌های مصنوعی رشد گیاه به جای نور خورشید
  • ۶ کشوری که از فناوری فضایی برای توسعه دنیای دیجیتال استفاده می‌کنند
  • مذاکره با کشور‌های اروپایی و آسیایی برای ورود فناوری‌های جدید در ساختمان سازی