Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@08:05:49 GMT

گشت‌وگذاری دلپذیر در حال و هوای مناطق اطراف تهران

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۳۷۷۵۴

گشت‌وگذاری دلپذیر در حال و هوای مناطق اطراف تهران

شهر تهران برخلاف تصور غالب که با دود و ترافیک و آلودگی صوتی همراه بوده، دارای ییلاق‌های بسیار زیبا و خوش آب‌وهوایی نیز هست.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام مکانچی، در تهران‌گردی این نوبت می‌خواهیم سری به مناطق اطراف پایتخت بزنیم و شمارا با دیدنی‌های این نقاط بیش‌ازپیش آشنا کنیم. با ما همراه شوید تا قدری درباره مناطق اطراف تهران برایتان تعریف کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطمئن باشید که بعد از خواندن این مطلب راغب خواهید شد که برای اجاره ویلا اطراف تهران یا حتی اجاره سوئیت در اطراف تهران اقدام کرده و آخر هفته یا حتی تعطیلاتی کوتاه را در کنار خانواده و دوستان در این نواحی سپری کنید و خوش بگذرانید.

کوهپایه‌های دلپذیر دماوند

اولین مکانی که پیشنهاد می‌کنیم در تهران‌گردی حتماً به آن سری زده و از جاذبه‌های گردشگری زیبا و چشم نوازش بازدید به عمل‌آورید، شهرستان دماوند بوده؛ زیرا این شهرستان هم دارای موقعیت مکانی فوق‌العاده‌ای نسبت به دیگر نقاط حاشیه‌ای پایتخت بوده و هم از جاذبه‌های گردشگری فراوانی همچون پیست اسکی آبعلی، چشمه اعلا و دریاچه تار برخوردار است.

فاصله دماوند از هر راهی که فکرش را کنید، چیزی کمتر از ۹۰ دقیقه تا تهران است البته، به‌شرط که خبری از ترافیک سنگین نباشد. در شهرستان دماوند با توجه به استقبال بالای گردشگران از شرایط مکانی و همچنین آب‌وهوا و طبیعت بکرش، خانه و همچنین ویلاهای متعدد باقیمت‌های مختلف و همچنین امکانات رفاهی گوناگون فراهم است که قطعاً شمارا برای اقامت در دماوند و گذراندن اوقاتی شاد وسوسه خواهند کرد.

لذت سفر به فیروزکوه

اگر قصد دارید که سفری کوتاه داشته باشید و با اجاره ویلا اطراف تهران خاطره‌ای شیرین برای خود رقم بزنید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم کمی با دقت به شهرستان فیروزکوه نگاه کنید که در حدفاصل حدودی ۲ تا ۳ ساعته از مرکز شهر تهران است و می‌توان در آن نظاره‌گر طبیعتی بود که دیگر آسمان بالای سرخاکستری نیست و عاری از هرگونه آلودگی است.

در فیروزکوه جاذبه‌های گردشگری متعددی وجود دارند که عمدتاً در دل طبیعت نهفته و حاصل تغییر و تحولات محیطی در این نقطه نه‌چندان دور از شهر تهران هستند که از مهم‌ترین آن‌ها بایستی به تنگه وارشی و غار بورنیک اشاره کرد. البته، در فیروزکوه مقاصد دیدنی دیگری نیز وجود دارند که برای مثال می‌توان از چشمه آب‌معدنی خمده رود، قلعه لاجورد، روستای لزور، تنگه میشینه مرگ (موسوم به چهارمحال پایتخت) نیز نام برد. تهرانگردهای عزیز توجه داشته باشید که شهرستان فیروزکوه در شرقی‌ترین نقطه تهران و در ارتفاع ۱۹۳۰ متری از سطح دریا واقع‌شده است و به همین خاطر، همیشه به گردشگران و طبیعت گردها توصیه می‌شود تا برای سفر و اقامت در فیروزکوه اردیبهشت تا آخر شهریور را انتخاب کنند. شک نکنید فیروزکوه آنقدر جذاب است که شما عزیزان را شیفته خود خواهد کرد.

سفر به لواسان

اگر به دنبال این هستید که با سفری متفاوت به مناطق اطراف تهران روبرو شوید، ما تنها یک پیشنهاد به شما می‌دهیم و آن سفر به لواسان و اقامت در هوای پاک این منطقه است که از شرایط جوی بسیار مساعدی برخوردار است و می‌توان در آن با لوکس‌ترین ویلاهای کل ایران مواجه شد. علاقه‌مندان به تهران‌گردی بد نیست بدانند که لواسان در حدفاصل حدوداً یک‌ساعتی از تهران واقع‌شده است و از دو بخش لواسان کوچک و بزرگ تشکیل می‌شود که یقیناً بخش بزرگش بیشتر مناسب مسافران و گردشگران ثروتمند هست. اگر به دنبال فضایی آرام و شیک برای گذراندن تعطیلات خود هستید، سفر و اقامت در لواسان بهترین گزینه برایتان خواهد بود که مدتی شاد باشید.

اوشان فشم به‌یادماندنی

اوشان فشم از مناطق اطراف تهران است که به‌جرات می‌توان گفت ارزش اقامتی چندروزه را دارد که مسیر دسترسی به آن‌ها یک جاهایی با مسیر رسیدن به لواسان یکی است و درواقع، شما در یک دو راهی باید انتخاب کنید که مقصدتان لواسان یا اوشون فشم باشد! ناگفته نماند فشم یکی از ییلاقات محبوب پایتخت‌نشینان تهرانی است و در اغلب اوقات سال می‌توان با حجم بالایی از مسافران و همچنین تهرانی‌هایی در آن مواجه شد که به این منطقه خوش آب‌وهوا در بخش شمال شرقی تهران سر زده‌اند و قصد دارند که با اجاره سوئیت در اطراف تهران (اوشان فشم) با دوستان و خانواده بهترین لحظات را خلق کنند.

خاطره‌های به‌یادماندنی سفر به شمشک

از دیگر مناطقی که بی‌اغراق ارزش سفری حتی یکی‌دو روزه را با داشتن طبیعت زیبا و جاذبه‌های برتر توریستی دارد، شمشک است. شمشک شاید دورتر از لواسان و فشم به تهران باشد و برای رسیدن به آن‌که بخشی از شهرستان شمیرانات به‌حساب می‌آید، مجبور به پیمودن مسیری نه‌چندان صاف و هموار برای مدت‌زمانی حدودِ ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه‌ای شوید اما قطعاً با رسیدن به آن خود متوجه ارزش سفرتان خواهید شد.

یکی دیگر از بهترین مناطق اطراف تهران برای گشت‌وگذار و اقامتی کوتاه، میگون نام دارد. این منطقه ییلاقی پایین‌تر از شمشک و بالاتر از فشم قرارگرفته و همچون دیگر مقاصد پیرامون شهر تهران از جاذبه‌های طبیعی و مناظر چشم‌نواز متعددی برخوردار است. میگون هم ازجمله جاهایی هست که زمستان و تابستان آن از زمین تا آسمان با یکدیگر تفاوت دارند! می‌توانید با سفر به میگون اوقات شادی را در کنار عزیزانتان سپری کنید.

اگر قصد داشتید به این مناطق سفر کنید و به دنبال اجاره ویلا اطراف تهران یا حتی اجاره سوئیت در اطراف تهران بودید، سایت مکانچی قادر است که پیشنهادهای وسوسه‌انگیزی را در اختیارتان قرار دهد.

لازم به ذکر است که در انتخاب زمان سفر حتما باید به اتمام دوران شیوع ویروس کرونا توجه کنید تا سفری بی‌خطر و در سلامت کامل را همراه با خانواده و دوستانتان تجربه کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تهرانگردی مناطق اطراف تهران شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۷۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای امروز استان صاف تا کمی ابری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ از فردا جمعه تا اواسط هفته آینده عبور متناوب امواج کم دامنه تراز میانی جو از کشور و استان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب سبب افزایش ابر و افزایش سرعت وزش باد و در بعضی مناطق احتمال رگبار و رعدوبرق خواهد شد.
بر این اساس طی فردا جمعه احتمال وقوع رگبار محدود به نوار شرق استان خواهد بود، اما طی روز‌های شنبه و سه شنبه در همه مناطق استان احتمال رگبار باران و رعدوبرق پیش بینی می‌شود.
از نظر دمایی بررسی‌ها حاکی از تداوم روند افزایشی دما بویژه دمای شبانه در چهار روز آینده است.

دیگر خبرها

  • هوای اصفهان در برخی مناطق ناسالم برای همه
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • معرفی رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه فیروزکوه
  • هوای امروز استان صاف تا کمی ابری
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • سرقت ۱۰ میلیاردی نظافتچی از خانه‌ای در لواسان
  • ثبت بهترین شاخص هوا در مناطق ۴ و ۲۲ تهران
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • بازار کسب و کاری که اطراف کشتارگاه تهران سکه بود
  • هوای اصفهان بارشی می‌شود + جزئیات