Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی پایتخت گفت: هیچ‌کسی را از هتل برنمی‌گردانیم تا راهی اماکن، پلیس امنیت و... شود بلکه از طریق تماس تلفنی مسئول هتل با اداره اماکن، مراحل احراز هویت انجام می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سال هاست که اداره اماکن نیروی انتظامی، ممنوعیت اقامت زنان تنها و مجرد در هتل‌ها را برداشته اما با این حال به گوش می‌رسد هنوز برخی مراکز اقامتی از اجاره دادن اتاق به این قشر از مسافران خودداری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تماس‌هایی که خبرگزاری برنا تحت عنوان مسافر با هتل‌های مختلف تهران داشت، برخی از آنها گفتند اگر به هر دلیلی حتی کیف قاپی، مدرک شناسایی ندارید حتما باید از اماکن مجوز بیاورید وگرنه نمی‌توانیم بدون مشاهده مجوز، اتاق بدهیم.

هتل دیگری گفت: چون خانم مجرد و تنها هستید نمی‌توانیم اتاق کرایه دهیم، یک هتل دیگر درباره همین موضوع گفت هیچ ایرادی ندارد و ما به خانم‌های مجرد و تنها هم اتاق می‌دهیم. البته برخی هتل‌ها هم بودند که بدون دریافت هیچگونه اطلاعاتی اتاق رزرو کردند و هیچ سوالی درخصوص مجرد یا متاهل بودن، تعداد، مدرک شناسایی و... نکردند.

درخصوص نحوه پذیرش مسافر در هتل‌ها و نظارت بر فعالیت آنها با معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی پایتخت گفتگو کردیم.

سرهنگ نادر مرادی با اشاره به لزوم در دست داشتن مدرک شناسایی برای اقامت در هتل گفت: اگر یک زن و مرد برای اسکان به هتل مراجعه کنند حتما باید مدارک شناسایی از جمله کارت ملی و شناسنامه همراه خود داشته باشند تا اگر زن و شوهر هستند، رابطه زوجیت آنها ثابت شود.

او افزود: اگر نسبت‌های دیگری از جمله برادر، عمو، دایی و... بین آنها وجود داشته باشد باید با در دست داشتن مدارک شناسایی به اداره اماکن یا پلیس امنیت مراجعه کنند و با اخذ مجوز در هتل مستقر شوند اما اگر این مجوز صادر نشود هیچ هتلی نمی‌تواند آنها را اسکان دهد.

سرهنگ مرادی تصریح کرد: کسانی که به هر دلیل مدارک شناسایی ندارند، می‌توانند همچنان به هتل‌ها مراجعه کنند و در این صورت مسئول هتل باید با پایگاه‌های ما که در سطح تهران مستقر هستند، تماس بگیرد تا هماهنگی‌های لازم انجام شود.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی پایتخت ادامه داد: زمانی که مسئول هتل، مشخصات این افراد را به پایگاه‌های اماکن اطلاع دهد ما می‌توانیم حتی عکس افراد را ارسال کرده تا احراز هویت شوند.

او اظهار کرد: تمام این مراحل تلفنی انجام می‌شود و ما هیچ‌کسی را از هتل برنمی‌گردانیم تا راهی اماکن، پلیس امنیت و... شود.

سرهنگ مرادی با اشاره به اقامت خانم‌های تنها و مجرد در هتل گفت: خانم‌های مجرد و تنها هم می‌توانند با در دست داشتن مدارک شناسایی در هتل‌ها اتاق بگیرند، اگر هم به هر دلیلی مدرک شناسایی نداشته باشند با یک تماس مسئول هتل، توسط ما مورد احراز هویت قرار می‌گیرند.

او در پایان تاکید کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ مورد تخلفی از هتل‌ها به ما گزارش نشده و تعامل دوطرفه بسیار خوبی بین ما و هتل‌ها برقرار است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مراکز اقامتی اقامت پلیس امنیت عمومی هتل ها اماکن نیروی انتظامی اقامت زنان اداره اماکن مدارک شناسایی مدرک شناسایی احراز هویت پلیس امنیت مسئول هتل هتل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۷۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارایه بیش از ۵۱ هزار مشاوره تلفنی رایگان در البرز

به گزارش خبرگزاری مهر، وجیهه محمدی فلاح از ارائه خدمات مشاوره حضوری به ۱۳ هزار و ۱۰۰ نفر طی یک سال گذشته خبر داد و گفت: این خدمات با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و پاسخ به نیازهای مشاوره‌ای در زمینه اختلالات روانشناختی و مشکلات فردی و خانوادگی در جهت ارتقای سطح سلامت روان آحاد جامعه از طریق یک مرکز دولتی و ۳۱ مرکز غیردولتی تحت نظارت بهزیستی ارائه شده است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲، ۵۱ هزار و ۱۲۰ مشاوره تلفنی رایگان از طریق خط تلفنی ۱۴۸۰ به منظور فوریت دسترسی آحاد مردم به خدمات مشاوره‌ای ارائه شده است، عنوان کرد: بیشترین فراوانی مشاوره‌ها به ترتیب مربوط به اختلالات افسردگی، اضطراب، کودک و نوجوان، مشکلات فردی و بین فردی و مشکلات با همسر بوده است.

وی با اشاره به اینکه همه تماس‌های مردمی با خط صدای مشاور ۱۴۸۰، محرمانه و امن است، افزود: همه مشاوران به رعایت اصول رازداری و محرمانه تلقی کردن اطلاعات تماس گیرندگان متعهد هستند و با توجه به تنوع تماس‌گیرندگان و گوناگونی مشکلات آن‌ها، گاهاً ضرورت دارد که برای دریافت راهنمایی و خدمات روان‌شناختی و مشاوره مناسب، به مراکز مشاوره حضوری و سایر منابع حمایتی متناسب ارجاع داده شوند.

شایان ذکر است سامانه صدای مشاور بهزیستی با خط تلفنی ۱۴۸۰ برای مشاوره غیرحضوری و تلفنی همه روزه حتی روزهای تعطیل از ساعت هشت صبح الی ۲۴ به صورت رایگان مشاوره کاملاً تخصصی ارائه می‌دهد.

کد خبر 6084133

دیگر خبرها

  • بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سؤالات کنکور
  • هشدار وزارت راه : مسدود شدن بخش املاک دیوار و شیپور
  • هشدار وزارت راه: مسدود شدن بخش املاک دیوار و شیپور
  • قاتلان مرد ۳۵ ساله در ارومیه دستگیر شدند
  • دستگیری عاملان قتل مرد ۳۵ ساله ارومیه‌ای در تکاب
  • تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه
  • رایزنی تلفنی «ماکرون» و «السیسی» درباره تحولات منطقه
  • ارائه ۵۱ هزار مشاوره تلفنی در‌ بهزیستی البرز
  • ارایه بیش از ۵۱ هزار مشاوره تلفنی رایگان در البرز
  • پاسخگویی سامانه ۱۳۷ به بیش از ۶۵۰ تماس تلفنی