Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام مدیرکل شهرک‌های صنعتی استان ایلام ایلام گفت: مهم‌ترین دلیل تعطیلی ۴۰ درصد واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان رسوب بدهی بانکی است که از طریق ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و نشست‌های ستاد اقتصاد مقاومتی برای حل این مشکلات اقدام خواهد شد.

«اقبال اسماعیلی» مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی ایلام نیز در صد و نهمین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان، اظهار کرد: ۱۸۰ واحد تولیدی در ۱۴ شهرک صنعتی استان وجود دارد که از این تعداد حدود ۶۰ درصد به فعالیت می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: مهم‌ترین دلیل تعطیلی ۴۰ درصد واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان رسوب بدهی بانکی است که از طریق ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و نشست‌های ستاد اقتصاد مقاومتی برای حل این مشکلات اقدام خواهد شد.

«قدرت‌الله فیض‌الهی» مدیرکل اقتصاد و دارایی استان نیز اظهار کرد: مجوز اسناد خزانه تخصیصی به استان 3750 میلیارد ریال است که تاکنون 2580 میلیارد ریال معادل ۶۹ درصد جذب شده و در این زمینه ایلام پس از استان خوزستان دومین استان کشور از نظر جذب اسناد خزانه است.

وی گفت:  آخرین فرصت جذب باقیمانده اسناد خزانه سوم شهریور است و  دستگاه‌های اجرایی استان باید برای جذب مبلغ باقیمانده که حدود یک هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال است ، اسناد خود را ارائه دهند.

مدیرکل اقتصاد و دارایی ایلام از رشد ۲۰۰ درصدی سرمایه‌گذاری در استان و کسب رتبه نخست کشوری از این منظر خبر داد و گفت: جذب بیش از ۴۹۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برای تکمیل زیرساخت‌های استان موفقیت بسیار بزرگی است که در نتیجه تلاش مجموعه مدیریتی استان حاصل شده است و نمود آنرا در سال‌های آینده با تکمیل پروژه‌های در دست اجرا خواهیم دید.

وی تاکید کرد: سال گذشته در مجموع ۳۶ جلسه حوزه جذب سرمایه‌گذاری در استان برگزار شده است که هشت جلسه با سرمایه‌گذاران خارجی از کشورهایی همچون آلمان، روسیه ، عراق ، پاکستان و چین بوده است و هم اکنون سرمایه‌گذارانی از کشورهای روسیه و چین نیز در پروژه‌های مرتبط با نفت و گاز استان فعالیت می‌کنند.

وی از انتشار کتاب توانمندی‌های سرمایه‌گذاری در استان طی سال گذشته خبر داد و  گفت: سامانه پایش محیط کسب و کار استان نیز راه‌اندازی شده است تا با شناسایی قوانین دست و پاگیر و رفع آنها شرایط را برای حضور سرمایه‌گذاران فراهم آوریم.

مهندس «عباس‌ شمس‌الهی» مدیرعامل شرکت گاز ایلام نیز در این نشست با بیان اینکه سال گذشته گازرسانی به ۱۴۶ واحد تولیدی استان به صورت رایگان انجام شد، اظهار کرد: امسال نیز معافیت‌های بیشتری برای گازرسانی به واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده و سقف معافیت‌ها از ۲ میلیارد ریال به ۶ میلیارد ریال افزایش یافته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اقتصاد مقاومتی شهرک های صنعتی واحدهای تولیدی شهرک های صنعتی میلیارد ریال سرمایه گذاری صنعتی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۸۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دو واحدتولیدی در گرمسار

علی آبادی وزیر صنعت معدن و تجارت در  قالب سفر هیات دولت به استان سمنان ، واحد تولیدی زرین بافت مهربان تولید کننده کیسه‌های پروپیلن ساده تک رشته‌ای و چند رشته‌ای با سرمایه گذاری حدود ۶۸ میلیارد تومان و اشتغال ۵۵ نفر را در شهرک صنعتی جنت آباد ایوانکی را افتتاح کرد.

همچنین با حضور وزیر صمت واحد تولیدی پاسارگاد صنعت باطری تولید کننده انواع جعبه باطری در شهرک صنعتی گرمسار هم به بهره برداری رسید.

این واحد با اعتبار ۶۶ میلیارد تومانی و اشتغال زایی ۶۰ نفر و ظرفیت تولید ۲ هزار تن جعبه باطری در شهرک صنعتی گرمسار آغاز به کار کرد.

وزیر صمت در حاشیه افتتاح این واحد‌ها، از اجرای سیاست‌هایی برای توسعه کمی و کیفی صنعت و راه اندازی واحد‌های راکد با توجه به شعار سال و تاکید بر مشارکت مردمی با عنوان جهش تولید خبر داد و گفت: وزارت صمت برای رفع مشکلات واحد‌های تولیدی در کنار آنان است

مرتضی علی آبادی با بیان اینکه سمنان از استان‌های صنعتی و پیشرو در کشور است افزود: در این سفر طرح‌های ویژه حمایت از واحد‌های صنعتی با دستور رئیس جمهور اجرا خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • کمبود نیروی کار در واحد‌های تولیدی قم
  • واحد‌های تولیدی قم به نیروی کار نیاز دارند
  • خط و نشان صریح ابراهیم رئیسی برای بانک‌ها با «حق ندارید»! | فیلم
  • فعالیت واحد تولیدی پلمب شده در شهرک صنعتی قدیم فیروزکوه از سر گرفته شد
  • واگذاری واحدهای شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • اجازه نمی‌دهیم هیچ واحدی دچار رکود و تعطیلی شود
  • افتتاح دو واحد تولیدی در گرمسار
  • افتتاح دو واحدتولیدی در گرمسار
  • هفت واحد تولیدی در استان اردبیل موفق به اخذ گواهینامه ملی و بین المللی شدند
  • بازگشت ۳۰ واحد تولیدی تعطیل به چرخه تولید در هرمزگان