Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-24@00:47:01 GMT

فروش فوق‌العاده خودرو در ایام عید سعید فطر+ شرایط خرید

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۳۸۵۷۰

فروش فوق‌العاده خودرو در ایام عید سعید فطر+ شرایط خرید

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت از فروش فوق‌العاده خودرو در ایام عید سعید فطر خبرداد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت  گروه سیاسی خبرگزاری آنا، مدرس خیابانی در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به سؤالی پیرامون افزایش قیمت خودرو اظهار کرد: به مجرد اینکه مشغول شدم، چند جلسه فشرده با خودروسازان و مجموعه دستگاه‌های نظارتی دولت و شورای رقابت برگزار کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معتقدم 3 -4 رکن اساسی صنعت خودرو همزمان با هم باید اصلاح شود.

وی افزود: بخش تأمین خودرو یکی از مواردی است که نیازمند اصلاح است. اکنون انتظارات پیرامون کاهش تعهدات خودروسازان به مشتریان زیاد است. ماحصل این مسئله تأمین خودرو است و باید حواسمان باشد در سال جهش تولید هر تصمیمی برای خودروسازی‌ها می‌گیریم با محوریت حمایت از بخش تولید باشد.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجازت اظهار کرد: سال‌ها بود که بخش تولید دستش بر شانه‌های شرکت‌های خارجی بوده و کره و فرانسه ساکشان را جمع کردند و از این کشور رفتند، در یکی دو سال اخیر خوشبختانه خودروسازان به یک اتکایی رسیده‌اند که باید بیشتر شود.

مدرس خیابانی با تأکید براینکه باید حواسمان به تولید و تیراژ باشد، گفت: اصلاح سیستم شیوه‌های ثبت‌نام، فروش و تحویل خودرو را کنترل می‌کنیم و معتقدیم  اصلاح شیوه نیازمند عمل به شعار واقعی کردن تقاضا و عدالت در توزیع است.

وی با بیان اینکه باید دست کسانی که می‌خواهند از خودرو کاسبی کنند را کوتاه کنیم، تأکید کرد: برخی به دلیل نقدینگی که در جامعه وجود دارد از فاصله قیمت‌ها و آشفته‌بازارها استفاده و کاسبی می‌کنند که حتماً باید این تقاضاهای کاذب حذف شود.

سرپرست وزارت صمت بیان کرد: برای اینکه فاصله بین عرضه و تقاضا داریم به نظر می‌رسد عدالت در عرضه هم از مقوله‌هایی است که باید در نظر گرفته شود، یک فروش فوق العاده که تجمیع همه این موارد است احتمالاً پیش از ایام عید فطر خواهیم داشت که بتوانیم بازار متعادل‌تری داشته باشیم.

مدرس خیابانی خاطرنشان کرد: موضوع دیگر مباحث کنترلی و حلقه‌ای در زمینه تولید و فروش خودرو است که باید کامل شود. اتصال سامانه‌هایی است که مطمئن شویم کسی که خودرو را خریداری می‌کند حتماً آن را برای استفاده می‌خواهد.

وی گفت: اقداماتی که در دو هفته اینده در سامانه خودرو انجام می‌شود از التهابات بازار خودرو می‌کاهد.

سرپرست وزارت صنعت ، معدن و تجارت درباره روند ثبت نام اظهار کرد: سه روش فروش برای خودرو قرار داده‌ایم، یک روش فروش فوق‌العاده است که حتماً در ایام عید سعید فطر برگزار می‌شود. پیش فروش خودرو هم که موضوعی ادامه دار است چون شرایط راحت‌تری دارد و مردم اقبال دارند و البته دوره طولانی‌تری هم دارد که یک سال است. و شیوه بعدی مشارکت در تولید خودرو است که از یکسال تا دو سال است که مدت تحویل آن 1400 است. 

وی اضافه کرد: در دو بخش آتی سود مشارکت تعلق می‌گیرد. اما در فروش فوق العاده سود مشارکتی تعلق نخواهد گرفت.

مدرس خیابانی گفت: دراین حلقه کنترلی که برای خودرو گذاشتیم، اولاً خودروهایی که صفر کیلومتر بعد از سه ماه مشمول گارانتی نمی‌شوند، تا مانعی باشد برای اینکه عده‌ای خودروها را به نیت سود آتی نگهدارند. نکته بعدی اینکه سازمان حمایت و سازمان بازرسی اعلام کردند تمامی انبارها و پارکینگ‌های خودرو مشمول اعلام موجودی هستند و تخلفات آن مشمول تخلفات احتکار و امتناع از عرضه است.

وی تصریح کرد: در فروش فوق العاده شیوه‌نامه‌ای که کمیته خودرو اتخاذ کرده این است یک سال سند در رهن خودروسازی بماند و رایزنی می‌کنیم که صلح‌نامه‌ای هم انجام نشود تا بتوانیم مشتریان واقعی را جذب کنیم.

پیشنهاد دیگر اینکه خودرو را به متقاضیانی بدهیم که اکنون خودروی فعالی ندارند و کسانی هستند که خودرو نداشته باشند و کسانی که چند خودرو در پارکینگ منازل دارند در اولویت‌های بعد هستند.

انتهای پیام/4034/

منبع: آنا

کلیدواژه: پیش فروش خودرو خودروسازی ها مدرس خیابانی فروش فوق العاده سرپرست وزارت مدرس خیابانی ایام عید عید فطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۸۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سود فروش میوه و تره‌بار حداکثر ۳۰ درصد نسبت به فاکتور خرید است

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی اسفنانی، در راستای تشریح اقدامات و نظارت بر میادین میوه و تره‌بار، اظهار داشت: میزان افزایش قیمت برای عرضه کالا در فروشگاه‌ها و بازارهای میوه و تره‌بار در داخل شهر، ۳۰ درصد نسبت به فاکتور خرید از میادین اصلی میوه و تره‌بار برای خرید عمده کالاها است.

وی افزود: میزان سود در کالاهای دیگر بین ۱۲ تا ۱۵ درصد است. اما به دلیل سریع‌الفساد بودن میوه و تره‌بار، این سود ۳۰ درصدی لحاظ شده است.

کد خبر 6085065

دیگر خبرها

  • بازداشت کلاهبردار خرید و فروش خودرو در آبادان
  • شرایط و قیمت فروش دایون اعلام شد + قیمت و شرایط خرید
  • آغاز دومین طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو | نوع خودرو، قیمت و زمان تحویل
  • آغاز فروش فوق‌العاده سایپا با تحویل ۳ ماهه از فردا + جزییات
  • کارایی‌های عجیب کارت ملی در ایران؛ از خرید خودرو تا گوسفند!
  • فروش فوق‌العاده وانت ۱۵۱ سایپا
  • فروش فوق العاده وانت ۱۵۱ سایپا
  • سود فروش میوه و تره‌بار حداکثر ۳۰ درصد نسبت به فاکتور خرید است
  • خرید و فروش مسکن ملی ممنوع شد + جزئیات
  • پشت ماجرای فروش گوسفند با کارت ملی چیست؟