Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدحمید جمال‌الدینی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تشکیل کلاس‌های عملی و آزمایشگاهی گروه‌های آموزشی پزشکی و پیراپزشکی اظهار کرد: گروهی از دانشجویان در رشته‌های پزشکی پیراپزشکی درحال گذراندن دروس علوم پایه هستند و چندین واحد عملی و آزمایشگاهی در گروه پزشکی باید بگذرانند. بخشنامه‌ها درباره این دسته از دانشجویان، به برگزاری حضوری کلاس‌های عملی پس از تصمیم ستاد ملی کرونا درخصوص دانشگاه‌ها تأکید دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در این خصوص تابع نظرات ستاد ملی کرونا، معاونت آموزشی وزارت بهداشت و آموزش پزشکی و ابلاغ ریاست عالی دانشگاه یا معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد است. پیش‌بینی‌هایی که درباره طولانی شدن نیمسال تحصیلی می‌شود عمدتاً به‌خاطر برگزاری حضوری دورس عملی و آزمایشگاهی دانشجویان است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران بیان کرد: آموزش‌های مجازی دانشگاه آزاد برخلاف سایر دانشگاه‌ها به‌صورت تعاملی پیش می‌رود. حجم کلاس‌ها نیز بالاتر از سطح استاندارد برگزار می‌شود و اغلب کلاس‌ها بیش از یک ساعت به طول می‌انجامد. استاندارد برگزاری کلاس‌های مجازی برای هر دو واحد 45 دقیقه تعیین شده که دانشگاه آزاد فراتر از آن عمل می‌کند.

جمال‌الدینی با اشاره به برگزاری کلاس‌های جبرانی و اصلی دانشگاه آزاد از اسفند ماه سال گذشته تا به کنون، تصریح کرد: باتوجه به اینکه مسئولان آموزشی همواره اعتقاد دارند که دروس عملی و نظری درکنار یکدیگر ارائه شود و فاصله زمانی در برگزاری این کلاس و آزمایشگاه وجود نداشته باشد. درهمین راستا به اساتید پیشنهاد شده در اثنای آموزش‌های مجازی محتوای ویدئو، انیمیشن و کلیپ‌هایی که تکمیل‌کننده و کمک‌ابزار دورس نظری باشد در کلاس‌های غیرحضوری نیز ارائه کنند.

وی ادامه داد: ارائه محتواهای کمک‌آموزشی به معنای جایگزینی دورس عملی دانشجویان نیست و صرفاً به‌خاطر افزایش کیفیت یادگیری و افزایش کیفیت کلاس‌های مجازی صورت می‌گیرد. سعی می‌شود با چنین ابزارهای کمک آموزشی تا حدی نیازهای عملی را مرتفع کنیم تا پس از بازگشایی دانشگاه‌ها دانشجویان پیش‌فرض ذهنی از مباحث داشته باشند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران عنوان کرد: گروه دیگر آن دسته از دانشجویانی هستند وارد مرحله پیش‌بالینی شده‌اند ولی اغلب دروس آنها به صورت نظری ارائه می‌شود. دروس مجازی و کلاس‌های غیرحضوری این دسته از دانشجویان نیز با بلوک‌بندی‌های انجام شده، اکنون درحال برگزاری است. این دانشجویان از مرحله دورس پایه عبور کرده و اکنون در مرحله «پِری کلینیکال» هستند و واحدهای مربوط به «بخش» و بیمارستان پس از تصمیم ستاد ملی ارائه می‌شود.

جمال‌الدینی درباره نحوه برگزاری کلاس‌های عملی دانشجویان پزشکی بالینی اظهار کرد: باتوجه به اینکه بیمارستان‌های دانشگاه در خدمت پذیرش بیماران کرونایی قرار دارند، مراجعات سایر بخش‌ها نیز تحت تأثیر قرار گرفته و دانشجویان گروه بالینی نمی‌توانند به‌خوبی از تجربیات سایر بخش‌های بیمارستانی بهره‌مند شوند. به‌همین منظور واحدهای بالینی و حضوری این دانشجویان نیز پس از تصمیم‌گیری ستاد ملی کرونا ارائه خواهد شد.

وی درباره دانشجویان اینترن پزشکی خاطرنشان کرد: این دسته از دانشجویان که به پایان تحصیلات خود نزدیک شده‌اند اکنون با رعایت فاصله‌گذاری، اصول حفاظت فردی و نکات بهداشتی محیط‌های بیمارستانی درحال خدمت‌رسانی در بیمارستان‌ها هستند و حتی در ایام پیک کرونا نیز در خط مقدم مبارزه درحال خدمت‌رسانی بودند. حضور این گروه‌ها از دانشجویان ضمن اینکه موجب درس‌آموزی و تجربه‌اندوزی آنها شده، مورد ارزیابی نیز قرار خواهد گرفت. در اکثر بخش‌های بیمارستانی دانشجویان اینترن حضور دارند.

جمال‌الدینی گفت: با ابلاغ دستورالعمل آزمایشگاه‌ها، دانشجویان با رعایت پروتکل‌های فاصله‌گذاری و با تعداد محدود می‌توانند از آزمایشگاه‌ها نیز استفاده کنند.

انتهای پیام/

358 / 167 کلاس های بالینی دانشجویان پزشکی مرحله پیش بالینی تصمیمات ستاد ملی کرونا سیدحمید جمال‌الدینی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: تصمیمات ستاد ملی کرونا دسته از دانشجویان ستاد ملی کرونا دانشگاه آزاد جمال الدینی کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۸۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه کوثر یاسوج در روستای درغک


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کوثر یاسوج گفت: در این اردو ۱۹ دانشجو از این دانشگاه، برنامه‌های مختلف در روستای درغک اجرا کردند.
سیده زهرا پیراهش افزود: کاشت درخت و برگزاری کلاس‌های درسی، آموزش کامپیوتر، سفالگری، زبان انگلیسی، طراحی و نقاشی و همچنین فعالیت‌های ورزشی بین دانش‌آموزان از جمله این برنامه‌ها بود.
روستای درغک با جمعیتی بالغ بر ۱۳۰۰ نفر بزرگترین روستای بخش دیشموک محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۵۲۰ میهمان نوروزی از خدمات اسکان دانشگاه آزاد دزفول
  • جذب هسته‌های فناور جدید در دانشگاه آزاد تربت‌حیدریه
  • نحوه برگزاری کلاس‌های دانشگاه علامه طباطبایی پس از تعطیلات نوروز اعلام شد
  • تاسیس دانشکده داروسازی در کردستان به زودی
  • انتقاد شدید «کنعانی» از بی عملی سازمان های بین المللی برای توقف جنایت صهیونیست ها در غزه
  • دانشکده داروسازی در استان کردستان تاسیس می شود
  • اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه کوثر یاسوج در روستای درغک دیشموک
  • اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه کوثر یاسوج در روستای درغک
  • نحوه برگزاری کلاس‌های دانشگاه علامه‌ پس از تعطیلات اعلام شد
  • نحوه برگزاری کلاس‌های دانشجویان پس از تعطیلات نوروز اعلام شد