Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه دبیر هیات تیرو کمان استان کرمانشاه گفت: زمانی در آرزوی داشتن یک مدال کشوری تیروکمان بودیم، اما با رشد چندسال اخیر، حالا به گرفتن مدال‌های جهانی رسیده‌ایم.

میلاد رشیدی در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به رشد قابل توجه رشته تیروکمان در کرمانشاه طی چندسال اخیر، اظهار کرد: تا چهار سال پیش وضعیتی در این رشته داشتیم که حتی کسب یک مدال کشوری هم برایمان آرزو بود، اما اکنون قهرمان جهان، نایب قهرمان المپیک دانشجویان جهان و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را در تیروکمان کرمانشاه داریم.

وی اضافه کرد: باوجود اینکه از نظر تجهیزات برای ورزشکاران حرفه‌ای این رشته با کمبودهایی مواجه‌ایم، اما با همین تجهیزات کم هم با استان‌های قدرتمند این رشته رقابت می‌کنیم و از آنها عقب نیستیم.

دبیر هیات تیرو کمان کرمانشاه در ادامه به چرایی اقبال کم ورزشکاران به این رشته در کرمانشاه هم اشاره کرد و گفت: تیروکمان رشته‌ای پرهزینه و تجهیزات آن هم بسیار گران است، برای همین تعداد افرادی که بصورت حرفه‌ای وارد این رشته می‌شوند، چندان زیاد نیستند.

وی افزود: خرید تجهیزات این رشته برای تمرین حدود دو میلیون تومان هزینه دارد و اگر کسی بخواهد بصورت حرفه‌ای به این رشته ورود کند، خرید تجهیزات حدود 60 تا 70 میلیون تومان برایش تمام می‌شود، چراکه تمام تجهیزات رشته تیروکمان وارداتی است.

رشیدی عدم استقبال باشگاه‌های خصوصی از این رشته را از دیگر عوامل تعداد کم ورزشکاران این رشته در استان خواند و گفت: درحال حاضر تنها یک باشگاه بخش خصوصی در کل استان داریم که به این رشته ورود کرده و آموزش‌هایی دارد، درحالی که این پتانسیل را داریم که حداقل چهار باشگاه بخش خصوصی دیگر هم برای آموزش این رشته ورود کنند.

وی در خصوص چرایی استقبال نکردن باشگاه‌های خصوصی از این رشته هم گفت: تیروکمان رشته‌ای است که به فضای زیادی نیاز دارد و آموزش آن باید در زمین چمن و یا در سالن باشد. ازطرف دیگر چون رشته‌ای است که بازدهی کمی دارد، برای همین سرمایه گذاران تمایلی به راه اندازی باشگاه برای این رشته ندارند.

وی همچنین با مطلوب خواندن زیرساخت‌های تیروکمان کرمانشاه برای آموزش این رشته، عنوان کرد: باوجود گرانی تجهیزات این رشته، برای اینکه بتوانیم آن را همگانی کنیم، از علاقمندانی که برای آموزش به هیات می‌آیند تنها در ماه 75 هزار تومان شهریه می‌گیریم که رقم پایینی است.

رشیدی اضافه کرد: تاکنون چند باری هم با ارگان‌های مختلف رایزنی‌هایی داشته‌ایم تا با استفاده از سالن‌های ورزشی که در اختیار دارند، این رشته را همگانی‌تر کنیم، اما تنها در حد موافقت ضمنی بوده و درمرحله اجرا همکاری چندانی ندیده‌ایم.

وی تصریح کرد: در راستای توسعه این رشته امسال در تلاشیم تا شهرستان‌های مختلف را فعال کنیم و باوجود اینکه فعال کردن هر هیات در شهرستان‌ها بین 15 تا 20 میلیون تومان برای هیات استان هزینه در بر دارد، این کار را انجام خواهیم داد.

دبیرهیات تیروکمان کرمانشاه در پایان گفت: هیات تیروکمان کرمانشاه هیاتی بدور از حاشیه است و تلاش می‌کند تا روند روبه رشد و توسعه خود را با سرعت طی کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تيروكمان كرمانشاه استانی ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۸۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش تجهیزات نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کرمانشاه

دریافت 67 MB کد خبر 6080994

دیگر خبرها

  • پورسلمان: تلاش می‌کنیم جزو رشته‌های مدال‌آور در المپیک باشیم/ از تجارب فخری در پاریس استفاده می‌کنیم
  • ۶ مدال بانوان مازندران در مسابقات کشوری کوراش
  • رشته‌های نوپا آینده ورزش کشور را رقم می‌زنند
  • انتخاب رئیس هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی کردستان
  • برگزاری مجمع هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان رضوی
  • پرداخت حقوق فروردین‌ماه بازنشستگان کشوری براساس مصوبه هیات دولت
  • مدال نقره قهرمانی کشوری بر گردن کاراته کار قمی
  • رژه نیروی زمینی و تجهیزات دفاعی ارتش در کرمانشاه
  • نمایش تجهیزات نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کرمانشاه
  • انتقاد اولین مدال‌آور ایران از بی‌توجهی به دوومیدانی بانوان