Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی معاون مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی از صرفه جویی 185 میلیارد ریالی توزیع برق استان مرکزی در انجام پروژه های سال گذشته خبر داد.

داود منصوری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیش از  75 میلیارد ریال در طراحی 101 پروژه صرفه جویی شده است، همچنین کاهش هزینه بیش از 14میلیارد ریالی در بکارگیری مجدد ۱۳۲۶ اصله پایه و بازیافت و استفاده مجدد از سایر کالاهای اسقاط با صرفه جویی بیش از 96 میلیارد ریال در اجرای پروژه های شرکت صورت گرفته است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ثبت 1100 مورد طرح متقاضیان برق در سامانه مدیریت پروژه های نیرورسانی و عقد قرارداد 800 متقاضی با پیمانکاران تایید صلاحیت شده، بررسی و تایید صورت وضعیت بیش از 2081 پروژه عمرانی، نظارت مستمر بر اجرای بیش از 320 کیلومتر تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار در سطح استان مرکزی را از جمله فعالیت های معاونت مهندسی دانست.

معاون مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با اشاره به طراحی بیش از 50 دستگاه پست زمینی پاساژ، بررسی و تایید طرح تامین برق شهرک های صنعتی جدید در سطح استان، اصلاح چهار فیدر خروجی پست فوق توزیع گرکان، طراحی 12 فیدر جدید پست فوق توزیع دودهک و تجهیز 10 پست زمینی جدید را از دیگر فعالیت های انجام شده بیان کرد.

منصوری افزود: 26 مورد ارزیابی فنی تجهیزات جهت خرید کالا از طریق برگزاری مناقصات، 21 مورد ارزیابی پیمانکاران شرکت کننده در مناقصات و 8 مورد ارزیابی کیفی پیمانکاران مشاور  و تولیدکنندگان و تأمین کنندگان کالا جهت خرید کالا از سایر اقدامات انجام شده در استان مرکزی است.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی برق برق استان مرکزی صرفه جویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۹۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در مصرف برق صرفه جویی کنید خودرو جایزه ببرید

مصطفی رجبی مشهدی مدیر عامل شرکت توانیر در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: اقداماتی برای گذر از اوج بار در نظر گفته شده است که ۱۸۰ برنامه عملیاتی در ۶ محور که بخشی مربوط به توسعه نیروگاه‌ها است.

وی ادامه داد: ۸ هزار و ۳۰۰ مگاوات برق از ابتدای دولت تا کنون به ظرفیت شبکه برق افزوده شد.

وی ادامه داد: صنایع انرژی بر مکلف به ساخت ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه بودند که کمک شایانی به شبکه برق می‌کند. همچنین در خصوص ماده ۴ صنایعی که اقدامی نکرده اند برنامه‌های تنظیم شده‌ای وجود دارد که در حال هماهنگی با وزارت صمت هستیم همچنین صنایعی که اقدام به ساخت نیروگاه کرده اند معاف از برنامه مدیریت مصرف می‌شوند.

مدیر عامل شرکت توانیر در پاسخ به سوال مهر مبنی بر اینکه چه تدبیری برای پرداخت بدهی ۱۰۰ همتی وزارت نیرو به نیروگاه‌ها در نظر دارد، خاطر نشان کرد: اواخر سال گذشته ۳۰ همت بین شرکت‌های تولید برق پرداخت شده است و اکنون بدهی وزارت نیرو به تولید کنندگان برق ۱۰۰ همت است که ۴۰ درصد مربوط به بانک‌ها و ما بقیه مربوط به تولید کنندگان است که طبق برنامه این بدهی باید طی ۳ سال تسویه شود. همچنین پیش بینی می‌شود که ۴۰ همت از طریق بورس انرژی در اختیار تولید کنندگان قرار دهیم و ما بقیه آن را از راه‌های دیگر تأمین کنیم.

رجبی مشهدی در رابطه با برنامه‌های تشویقی مدیریت برق در زمان اوج بار خاطر نشان کرد: پاداش صرفه جویی مطابق قبل است و مشترکان می‌توانند با کاهش مصرف پاداش بگیرند.

وی ادامه داد: علاوه بر پاداش صرفه جویی که بر قبوض اعمال می‌شد ۴۷ میلیون جایزه نظیر خودرو و لوازم خانگی برای مشترکان خانگی خوش مصرف در نظر گرفته شده است.

مدیر عامل توانیر خاطر نشان کرد: بر اساس مصوبه هیئت وزیران چاه‌های کشاورزی که ۵ ساعت مشارکت در مدیریت مصرف داشته باشند، ۱۹ ساعت باقی مانده برق آنها رایگان است. در صورتی که مشارکت بیشتر از ۵ ساعت باشد، پاداش نقدی شامل آنها خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون تعداد قابل توجهی مرکز استخراج رمز ارز وجود دارد، خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۸ هزار مرکز غیرمجاز رمزارز شناسایی شد و ۸۰۰ مگاوات معادل مصرف این ماینر‌ها بوده که برای تأمین آن باید ۱۱۰۰ مگاوات نیروگاه را ایجاد شود.

رجبی مشهدی ادامه داد: بر اساس قانون جدید این دستگاه‌ها امحا می‌شود و معادل ۱۰۰ برابر تعرفه‌های برق جریمه می‌شوند. موارد مجاز نیز بر اساس ضوابط ۱۲ شب تا ۷ صبح از ماینر‌ها استفاده کنند و اگر از تابلو برق سبز خرید کنند محدودیتی ندارند.

وی با تاکید بر اینکه تعرفه برق در سال جاری تغییر پیدا نمی‌کند، خاطر نشان کرد: مشترکانی که بر اساس الگوی مصرف، مصرف برق داشته باشند تعرفه آنها یارانه‌ای محاسبه می‌شود و افرادی که بیش از الگوی مصرف، مصرف برق داشته باشند تعرفه آنها به صورت پلکانی محاسبه می‌شود.

به گفته این مقام مسؤول میزان مصارف از الگو در هر اقلیم افزایش یابد میزان تعرفه نیز افزایش می‌یابد. ۲.۵ درصد مشترکان که تعدادشان کمتر از یک میلیون مشترک است دوبرابر الگو مصرف می‌کنند.

وی در رابطه با تغییر ساعت ادارات از خرداد ماه، اضافه کرد: بر اساس ماده ۴ مصوبه هیأت وزیران تغییر ساعت کاری را خواهیم داشت و اگر تغییری در این زمینه اتفاق بیفتد اطلاع رسانی خواهد شد. همچنین از ۱۵ خرداد تغییر ساعت کاری را خواهیم داشت.

مدیر عامل توانیر اضافه کرد: برنامه ما این است که بخش خصوصی در صادرات و ترانزیت برق مشارکت کند. در گام اول افغانستان، پاکستان و ترکیه و عراق با ظرفیت ۳۰۰ مگاوات امکان صادرات وجود دارد. قطعاً این به توسعه سرمایه‌گذاری تجدیدپذیر‌ها کمک خواهد کرد و بر این اساس تولیدکنندگان برق تجدیدپذیر می‌توانند ۸ ماه برق خود را صادر کنند و ۴ ماه دیگر برق را در تابلو برق عرضه کنند.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته ۶۰۰ مگاوات تبادل برق را با ترکیه داشتیم. برنامه ریزی کردیم برای نهایی کردن بخش تجاری خرید و فروش برق با بازار منطقه‌ای در کشور ترکیه معرفی شده که اگر نهایی شود امکان تجارت با کشور ترکیه فراهم است. پیش‌بینی می‌کنیم ۵۰۰ مگاوات واردات برق از کشوره‌ای ترکمنستان و ارمنستان داشته باشیم.

منبع: مهر

tags # اخبار اجتماعی سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • در مصرف برق صرفه جویی کنید خودرو جایزه ببرید
  • با صرفه جویی در مصرف برق، خودرو جایزه بگیرید
  • کنتورهای هوشمند موجب صرفه جویی برق شدند
  • جایزه خودرو برای صرفه‌جویی کنندگان در مصرف برق خانگی
  • صرفه جویی ارزی ۳۷ میلیون دلاری با بومی سازی کود سیاه
  • صرفه‌جویی ۲۵۰ مگاواتی برق در شیراز با نصب کنتور‌های هوشمند
  • ۲ هزار مترمکعب آب در ابرکوه صرفه‌جویی شد
  • صرفه جویی بیش از ۲ هزار متر مکعب آب در شهرستان ابرکوه
  • صرفه جویی در بورس انرژی قیمت پیدا می‌کند