Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رمضان امیری پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری در خصوص نحوه برگزاری جشن‌های گلریزان بیان داشت: زندان در کنار سایر دستگاه‌های انتظامی و امنیتی وظیفه نگهداری از متهمان و محکومانی را بر عهده دارد که با تشخیص مقام قضائی وارد زندان شده است.

وی با بیان اینکه نقش زندان در امر امنیت جامعه برحسب پوشیده نیست، افزود: استان کرمان دارای ۱۰ زندان، یک بازداشتگاه موقت و یک کانون اصلاح و تربیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلوگیری از ورود ۳۵۰ نفر به زندان‌های کرمان

مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی استان کرمان گفت: از زمان تصدی آیت‌الله رئیسی و با توجه به نگاهی که به بحث کاهش جمعیت کیفری در بخش‌های مختلف دارد پنج اقامتگاه موقت در کرمان، بم، جیرفت، کهنوج و سیرجان راه‌اندازی کرده‌ایم. کسانی که به دستگاه قضائی معرفی می‌شوند تا زمان تأمین قرار وثیقه در این مراکز نگهداری می‌شوند.

امیری تصریح کرد: این افراد بدون اینکه اسم آنها در لیست زندان‌ها ثبت شود به مدت ۱۴ روز در اقامتگاه‌ها می‌مانند تا فرد یا رضایت شاکی را کسب کند یا کفالت یا وثیقه بگذارد که در این صورت به دلیل جرمی کوچک نام زندان بر پیشانی فرد زده نمی‌شود.

وی گفت: طی سه ماه عملکرد این اقامتگاه‌های موقت از ورود ۳۵۰ نفر به زندان و انگشت نگاری جلوگیری شد که در این راستا کرمان به عنوان پایلوت از بین ۳۱ استان برای این طرح انتخاب شد و طی دو هفته گذشته نیز بقیه استان‌ها این طرح را اجرا کرده‌اند.

مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی استان کرمان در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه جرایم به دو نوع عمد و غیرعمد تقسیم‌بندی می‌شوند، یادآور شد: در سال‌های اخیر کرمان جزو استان‌های برتر در بخش آزادی زندانیان جرایم غیر عمدی و کمک خیران قرار داشته است.

امیری گفت: از مجموع آمار زندانیان تقریباً ۱.۵ درصد در بخش جرایم غیر عمد مثل قتل شبه عمد، بدهکاران مالی، نفقه، مهریه، خسارت‌های کارگاهی می‌باشند.

نیاز به ۱۰ میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد

وی ابراز داشت: ۱۰ میلیارد و ۸۳۰ میلیون تومان در راستای آزادی زندانیان غیر عمد نیاز داریم که انتظار داریم خیران و متدینان همچون سال‌های قبل به کمک ستاد دیه استان بیایند.

مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی استان کرمان تصریح کرد: در ایام ماه مبارک رمضان هر ساله زندانیان جرایم غیر عمد و خانواده‌های آنان چشم به راه کمک ستاد و خیران برای آزادی خود هستند. علی‌رغم مشکلات پیش آمده به خاطر شیوع کرونا با تدبیر صورت گرفته و اطلاع رسانی که شده مردم متدین با برنامه‌هایی که ستاد دیه تعریف کرده در جمع‌آوری کمک‌ها خوب عمل کرده‌اند ضمن اینکه جشن گلریزان امسال به صورت غیرحضوری و مجازی برگزار خواهد شد.

امیری افزود: زندان برای افراد و خانواده‌های آنان خسارات بسیاری از لحاظ روحی، اقتصادی و.... در بر دارد ضمن اینکه امروز در کنار فردی که زندان می‌شود خانواده بیشتر مجازات می‌شود لذا با توجه به برنامه‌های صورت گرفته با پیگیری‌های ستاد دیه در کنار اینکه فرد یک مقدار از بدهی خود را پرداخت می‌کند، تسهیلات قرض‌الحسنه و کمک خیرین هم به کمک وی می‌آید.

مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی استان کرمان گفت: در طول سال ما هر هفته در هر زندان دو جلسه صلح و سازش را (هم در جرایم عمد و هم غیر عمد) در راستای جلب رضایت شاکیان برگزار می‌کنیم که در سال گذشته حدود ۲۰۰ جلسه صلح و سازش برگزار و مبلغ ۸۶ میلیارد تومان از شاکیان تخفیف گرفته شد که خود شاکیان با اعلام رضایت به نوعی جزو خیران محسوب می‌شوند و کمک بسیار خوبی به ستاد دیه شد.

کد خبر 4924785

منبع: مهر

کلیدواژه: جشن گلریزان آزادی زندانیان زندانیان جرایم غیر عمد ویروس کرونا بوشهر شیراز قزوین شهرکرد شیوع کرونا گرگان ایلام ماه مبارك رمضان زلزله کمک به نیازمندان بیرجند مواسات شب قدر جرایم غیر ستاد دیه غیر عمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۹۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نمایشگاهِ عکسِ به نیت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد

به همت اهالی دوشنبه بازدید و با همکاری ستاد دیه استان یزد، نمایشگاه عکس گروهی از سی هفته بازدید از خانه‌ها و بنا‌های قدیمی و سنتی یزد تحت عنوان " دوشنبه‌های رهایی" با هدف آزادی زندانیان جرائم غیر عمد از تاریخ ۳ الی ۷ اردیبهشت ماه همه روزه از ساعت ۱۷ الی ۲۳ در محل هتل پارسیان صفاییه یزد برگزار خواهد شد.

این نمایشگاه در دو قسمت عکس با دوربین و عکس با موبایل در مجموع از ۸۰ عکس که توسط بازدید کنندگان "دوشنبه‌های رهایی" از بنا‌ها و خانه‌های قدیمی ثبت کردند تشکیل شده و مبالغ ورودی این نمایشگاه نیز در راستای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد خواهد بود و عموم مردم میتوانند ضمن بازدید از این نمایشگاه هر مبلغی را که نیت کرده و می خواهند به این امر خیر اختصاص دهند.

گفتنی است، پویش دوشنبه‌های رهایی نزدیک به یک سال است که در استان یزد برگزار میشود و هر دوشنبه یک خانه قدیمی جهت بازدید عموم مردم انتخاب میگردد و بازدید کنندگان هر کدام مبلغی را در این بازدید جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا میکنند که این پویش با استقبال بسیار خوب اهالی استان یزد همراه بوده است و تا کنون موجب آزادی تعدادی از زندانیان جرائم غیر عمد شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • دانش‌آموزان یک دبستان بدهی ۲ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • آزادی زندانیان جرایم غیرعمد نجات خانواده است
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت
  • آزادی زندانی غیرعمد با کمک مالی دانش‌آموزان اردبیلی
  • کمک ۱۲ میلیارد ریالی خیران گرمسار برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • هزینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گرمسار چقدر است
  • خیران سیستانی یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال در جشن گلریزان کمک کردند
  • برگزاری نمایشگاهِ عکسِ به نیت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد
  • رشد ۳۲ درصدی اعطای مرخصی به زندانیان جرایم غیرمهم البرز
  • افزایش دو و نیم برابری کمک خیران برای آزادی زندانیان