Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با شیوع ویروس کرونا، مطالب زیادی در راستای ارتباط این ویروس با شرایط مختلف آب و هوایی منتشر شد که با واقعیت در تناقض بود؛ اما چقدر این ویروس با شرایط اقلیمی و دمای هوا ارتباط دارد. ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰ اجتماعی علم و تکنولوژی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ از ابتدای شیوع ویروس کرونا، تحلیلهای متفاوتی از عملکرد این ویروس در شرایط آب و هوایی مختلف ارائه شد که هر کدام با عملکرد متفاوت کووید 19 با ویروسهای هم خانواده‌اش نقض شد اما واقعاً این ویروس چقدر با شرایط اقلیمی و آب و هوایی در ارتباط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون مطالعات مختلفی درباره بررسی این ارتباط در نشریات علمی جهان صورت گرفته است و با توجه به اینکه عمر ویروس زیاد نیست و تجربه آزمایش آن در شرایط اقلیمی مختلف وجود نداشته هیچ کدام از تحقیقات صورت گرفته نتوانسه با درصد اثباتی بالای 70 درباره عملکرد این ویروس در اقلیمها و آب و هواهای مختلف اظهار نظر کند.

 

هیچ کدام از تحقیقات صورت گرفته نتوانسه با درصد اثباتی بالای 70 درباره عملکرد این ویروس در اقلیمها و آب و هواهای مختلف اظهار نظر کند

 

اما اجماع نتیجه‌گیری‌ها در مقالات انجام شده نشان داده که گرمای هوا تنها می‌تواند اندکی از قدرت سرایت ویروس بکاهد و نباید این موضوع دستاویزی برای عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی بشود؛ متاسفانه با این استدلال برخی از ساکنان مناطق گرم کشور مانند اهواز نسبت به رعایت پروتکلهای بهداشتی بی‌توجهی کرده و حالا گرفتار این ویروس شده‌اند.

گسترش دامنه محدودیت‌ها در خوزستان/ ادارات و بانک‌های اندیمشک تعطیل شدآخرین آمار کرونا در کشور|فوت 48 نفر در 24 ساعت گذشته/تهران و خوزستان در صدر تعداد بستری‌ها

نشریه علمی Lancet Journals هم بر تأثیرات گرمای هوا بر قدرت انتقال ویروس کرونا مقالاتی منتشر کرده و مدعی اندک بودن تأثیرات گرمای هوا بوده است؛ شاید مناطق گرم و مرطوب نسبت به مناطق دیگر میزان کمتری با ویروس کرونا درگیر باشند اما به هیچ عنوان به معنای بی‌تأثیری ویروس در این مناطق نیست.

 

شاید مناطق گرم و مرطوب نسبت به مناطق دیگر میزان کمتری با ویروس کرونا درگیر باشند اما به هیچ عنوان به معنای بی‌تأثیری ویروس در این مناطق نیست

 

مطالعات انجام شده بر روی SARS-CoV-1 نشان می‌دهد این ویروس در دمای بالا ناپایدار است اما این نتایج قابل تسری نیست و هنوز تحقیق جامع و قابل اتکایی برای کووید 19 در شرایط هوایی مختلف انجام نشده است که قابل تعمیم و استناد باشد؛ چرا که با توجه به شکل رشد سرایت ویروس در کشورهای مختلف امکان اینگونه آزمایشات وجود ندارد مگر با ایجاد شرایط آزمایشگاهی که هنوز تحقیقات آن تکمیل نشده است.

کویید 19 در 180 کشور جهان با شرایط آب و هوایی متفاوت، مشاهده شده‌است

کویید 19 تاکنون در 180 کشور جهان مشاهده شده و این کشورها، شرایط آب و هوایی متفاوتی داشته‌اند؛ در مقاله‌ای تحت عنوان" نقش شرایط اقلیمی در تدابیر اتخاذ شده برای کاهش COVID-19" که توسط کمیته دانشجویی مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ترجمه شده به فراگیری این ویروس در کشورهایی مانند مالزی، فیلیپین، اندونزی و تایلند، بورکینافاسو، کنگو، پاناما و پاراگوئه اشاره شده است که به طور متوسط دمای بالاتر از 25 درجه سانتی گراد دارند.

بنابراین در تمام جهان بر این نکته تأکید شده‌ که باید پروتکلهای بهداشتی را فارق از اینکه در کدام کشور یا شهر گرمسیر قرار داریم، رعایت کنیم.

آمار فوتی‌های کرونا در جنوب کرمان نگران‌کننده است؛ گرما و اقلیم تاثیری در کنترل بیماری نداشت

انتهای پیام/

R1356/P/S2,1313,24/CT7 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا شرایط اقلیمی ویروس کرونا آب و هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۹۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایداری هشدار زرد هواشناسی در زنجان

ایسنا/زنجان مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت:‌ طی شبانه‌روز گذشته زنجان با دمای هوای منفی یک درجه سانتیگراد به عنوان دومین مرکز استان سرد کشور ثبت شد.

محمدرضا رحمن‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد:  آسمان مناطق مختلف استان طی امروز عمدتا ابری و گاهی با رگبار پراکنده باران و وزش باد همراه خواهد بود که سرعت وزش باد در برخی ساعات به حد نسبتا شدید خواهد رسید.

وی با بیان اینکه وزش باد نسبتا شدید تا فردا چهارشنبه در اغلب مناطق استان ادامه می‌یابد، تصریح کرد: این شرایط جوی و بارش برف در ارتفاعات و مناطق کوهستانی موجب وقوع کولاک خواهد شد که به همین سبب هشدار هواشناسی سطح زرد صادر شده است.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان با اشاره به کاهش دمای کمینه صبحگاهی در روز جاری،‌ دمای فعلی شهر زنجان را یک درجه سانتیگراد بیان کرد و گفت:‌ این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت هشت درجه کاهش یافته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بارش باران و برف در برخی استان‌های کشور
  • بارش باران و برف در برخی استان های کشور
  • بانک قرمز، مورد نظر هواداران آبی - گزارش
  • چگونه از کدال استفاده کنیم؟ | راهنمای کاربردی سامانه کدال
  • پایداری هوای زنجان تا هفته آینده
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • بارش باران در این مناطق کشور
  • پایداری هشدار زرد هواشناسی در زنجان
  • اختلال ارتباطی در مناطق سیلابی جنوب کشور برطرف شد
  • فعالیت سامانه بارشی در مناطق مختلف استان