Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیلم سینمایی «لاتاری» به کارگردانی محمدحسین مهدویان حکایت عشقی ناکام را با چاشنی حادثه و انتقام روایت می‌کند.

به ‌‌گزارش خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، در سال‌های نه‌چندان دور، سینماگران و سینماداران معمولاً از ایام ماه مبارک رمضان به عنوان روزهای خلوتی سینماها و بی‌رونقی گیشه یاد می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این موضوع در چند سال گذشته و با افتتاح پردیس‌های سینمایی در شهرهای بزرگ و البته طرح اکران افطار تا سحر که چند سال به تناوب اجرایی شد، تغییر کرد. به این ترتیب، شاهد بودیم که برخی فیلم‌ها در ماه مبارک رمضان هم فروش بسیار خوبی را تجربه کردند. سینما رفتن آن هم به‌صورت خانوادگی در شب‌های ماه رمضان یکی از تجربه‌های لذت‌بخشی است که در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است.

اما امسال این فضا نیز همچون سایر فعالیت‌های هنری با توجه به شیوع ویروس کرونا تعطیل شده است. به این ترتیب علاقه‌مندان به سینما به نوعی با یک خلا فرهنگی مواجه شده‌اند. با این حال گسترش بستر‌های ویدئویی پخش فیلم VOD و البته شبکه نمایش خانگی تا اندازه‌ای این کمبود را جبران کرده است.

در سلسله‌ گزارش‌های «آپاراتچی» به معرفی فیلم‌های جذابی می‌پردازیم که می‌تواند در این شب‌ها اوقات فراغت خانواده‌ها را پرکند. این فیلم‌ها لزوماً آثار جدیدی نیستند و ممکن است به دهه شصت یا هفتاد نیز مربوط باشند. ضمن این که از حیث کیفیت هنری نیز تنوع فراوانی دارند. می‌توان گفت «جذابیت» عنصر اصلی آنها است که لحظات خوشی را برای تماشاگران رقم می‌زند. فیلم‌هایی که در شبکه نمایش خانگی یا بسترهای مختلف پخش اینترنتی به‌راحتی در دسترس قرار دارد.

لاتاری؛ عشق را خواهی که تاپایان بری...

لاتاری سومین فیلم محمد حسین مهدویان پس از ایتاده در غبرا و مجاری نیمروز است که در سال 1396 و در جریان سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر  به نمایش در آمد. این فیلم در آن دوره، پرمخاطب ترین فیلم جشنواره انتخاب شد و البته  پرمخاطب ترین فیلم تاریخ جشنواره فیلم فجر نیز لقب گرفت. 

پس از پخش نسخه نمایش خانگی «لاتاری»، عنوان پرفروش‌ترین فیلم شبکه نمایش خانگی سال ۱۳۹۷ را  نیز از آن خود کرد.

ساعد سهیلی، زیبا کرمعلی، هادی حجازی فر،جواد عزتی، حمید فرخ نژاد، نادر سلیمانی، مهدی زمین‌پرداز و علیرضا استادی بازیگران این فیلم هستند.

امیرعلی (ساعد سهیلی) و نوشین (زیبا کرمعلی) دو جوان بیست و یک-بیست و دو ساله قصد ازدواج با یکدیگر را دارند. خانواده‌ها چندان موافق نیستند. آنها صبر پیشه کرده‌اند تا به مرور زمان رضایت خانواده‌هایشان را جلب کنند. آن دو یک رؤیای مشترک دارند؛ برنده شدن در لاتاری و دریافت گرین کارت آمریکا، اما نوشین به واسطه دوست پدرش برای کار ترجمه به دبی می‌رود. پس از مدتی فاجعه ای رخ می‌دهد که باعث میشود امیرعلی به همراه مربی فوتبالش به نام «آقا موسی»( هادی حجازی فر) تصمیم عجیبی بگیرد.

 نیمه دوم فیلم، جایی است که امیرعلی به همراه مربی فوتبالش، موسی (هادی حجازی فر) ابتدا به دنبال اجرای عدالت هستند و زمانی که از ورود قانون به این موضوع ناامید می‌شوند به فکر انتقام می‌افتند. در این نیمه با تعقیب و گریز، مخفی شدن و کسب اطلاعات و نقشه‌ریزی مواجه هستیم که انگار محل تبلور استعداد مهدویان و نقطه امن اوست.

شخصیت موسی، جذاب‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین کاراکتر «لاتاری» است که به لطف بازی  حجازی فر جان گرفته است و جدا از مشخصه یک تیپ شخصیتی، زنده و پررنگ است. البته این شخصیت تا حد زیادی تکرار نقش «کمال» در فیلم ماجرای نیمروز است که باری خاطبان جذابیت های خاص خودش را داشت.

موسی از کاغذهای تبلیغاتی که به درودیوار خانه‌ها می‌چسبانند متنفر است، سعی می‌کند ادب را رعایت کند و در مقابل توهین و بی‌ادبی دیگران فقط از واژه نفهم استفاده می‌کند و در عین اینکه سال‌ها در جبهه به کشورش خدمت کرده است و بعد از جنگ هم در یک پست اداری همه سعی‌اش را کرده تا قدم اشتباه برندارد، حالا احساس پشیمانی می‌کند. شاید یکی از تأثیرگذارترین دیالوگ‌های «لاتاری» آنجایی است که موسی به‌عنوان نماینده نسل خودش به امیرعلی که همه‌چیزش را باخته است با بغض می‌گوید ” قرار نبود این‌جور بشه.»

 فیلم لاتاری در بستر یک درام عاشقانه داستان یک  انتقام را روایت می‌کند. انتقامی که عقبه آن  ظلمی عمیق و تبعیضی آشکار نهفته است. لاتاری چه در بازیگری و چه در کارگردانی، جذابیت‌های خاصی دارد که تماشای آن را چه برای بار اول و چه برای چندمین بار جذاب می‌سازد.

انتهای پیام/41044/

منبع: آنا

کلیدواژه: ماه مبارک رمضان آپاراتچی رمضان 99 نمایش خانگی حجازی فر فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۹۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ مراسم ازدواج آسان در نمایشگاه قرآن

تصاویری از مراسم ازدواج آسان در نمایشگاه قرآن را مشاهده می کنید.

دریافت 5 MB

دیگر خبرها

  • مشارکت مردم تنها راه پیروزی در جنگ اقتصادی است
  • گشت‌زنی هواپیمای بی‌سرنشین در آسمان نیمروز
  • بازگشایی گمرک مرزی افغانستان و ایران در استان نیمروز
  • شهادت ۱۴ هزار کودک فلسطینی در تهاجم رژیم صهیونیستی به غزه
  • فیلم/ مراسم ازدواج آسان در نمایشگاه قرآن
  • پویش داستان نویسی بیداری اسلامی در نیمروز برگزار می‌شود
  • تفال به حافظ پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳؛ عشق تو نهال حیرت آمد/ وصل تو کمال حیرت آمد
  • حکایت شنیدنی بهلول و مرد عطار!
  • شروط کرملین برای مذاکره با آمریکا
  • روزه جسم و روح و عقل انسان را تقویت می‌کند