Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@01:09:09 GMT

درمان ناباروری با محصولی «ایران‌ساخت» محقق شد

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۳۹۸۳۳

درمان ناباروری با محصولی «ایران‌ساخت» محقق شد

یک شرکت دانش بنیان با تکیه بر توان و تخصص نیروی انسانی موفق به بومی‌سازی سامانه تزریق درون سلولی شده است. هزینه نمونه آلمانی این دستگاه یک میلیارد تومان و نمونه ایران ساخت آن با قیمت 350 میلیون تومان در بازار وجود دارد.

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یک شرکت دانش بنیان با تکیه بر توان و تخصص نیروی انسانی خلاق خود موفق به بومی‌سازی سامانه تزریق درون سلولی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستگاهی که نمونه آلمانی آن یک میلیارد تومان هزینه دارد و با این اقدام نمونه ایران ساخت دستگاه با قیمت ۳۵۰ میلیون تومان در بازار وجود دارد.

سعید خداخانی مدیر عامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: میکرومانیپورلاتور یا سامانه تزریق درون سلولی یکی از محصولات دانش بنیان این شرکت فناور است که درمان ناباروری یکی از مهمترین کاربرهای آن است. این محصول دانش بنیان دارای دو بازوی کنترل موقعیت و یک زوج مکانیزم میکروانجکشن است که توسط آن امکان نفوذ به غشا سلول برای انجام عملیات درون سلولی مهیا می‌شود.

وی ادامه داد: عملیات توسط دستگاه با دقت میکرون انجام می‌شود و فناوری ساخت آن در کشورهای محدودی چون آلمان، آمریکا و ژاپن وجود دارد که با ایران ساخت شدن آن، ایران نیز در لیست کشورهای صاحب این فناوری قرار گرفت. البته محصول شرکت آلمانی در بازار با استقبال بیشتری مواجه است به همین دلیل محصول ما نیز از نظر کارکردی و نوع کاربری به این محصول نزدیک است و بومی سازی شده است.

خداخانی همچنین بیان کرد: البته این محصول علاوه بر حوزه ناباروری در حوزه‌هایی مانند زیست فناوری، ژنتیک و سلول‌های بنیادی نیز کاربرد دارد و مسیر انجام عملیات درون سلولی را هموار می‌کند. همچنین در خارج از این حوزه‌ها مانند میکروالکترنیک نیز می توان از دستگاه استفاده و کاربردهای نوینی برای آن تعریف کرد.

وی با بیان اینکه حل چالش‌های فنی و مهندسی صنایع کشور از اهداف این شرکت فناور است، افزود: توان و تخصص نیروی انسانی خلاق به کار آند تا بومی‌سازی محصولات فناورانه را برای رفع نیاز کشور انجام دهیم و محصولات با قیمتی کمتر در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد. برای مثال نمونه آلمانی این محصول دانش بنیان یک میلیارد تومان است در صورتی که مدل ایران ساخت با کیفیتی مشابه ۳۵۰ میلیون تومان عرضه می‌شود و یک تیم خلاق و جوان ایرانی عملکرد آن را به طور کامل پشتیبانی می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانش ایران نیروی انسانی فناوری دانش بنیان درون سلولی ایران ساخت دانش بنیان بومی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۹۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید اعضای کمیسیون اصل نود از یک شرکت دانش بنیان

اعضای کمیسیون اصل نود مجلس از یک شرکت دانش بنیان حوزه ساخت تجهیزات پزشکی بازدید کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به نظارت میدانی اعضای این کمیسیون از مزرعه احیای خاک و شرکت دانش بنیان مادزیست فناور اظهار داشت: با توجه به نامگذاری سال 1403 با نام سال جهش تولید با مشارکت مردم از سوی مقام معظم رهبری و در راستای آشنایی با مسائل و دغدغه‌های فعالان صنعتی در جهت مقررات زدایی و از بین بردن موانع اجرایی شعار سال با همراهی حجت‌الاسلام سیدمحمود نبویان نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس از یکی از شرکت‌های فعال حوزه ساخت تجهیزات پزشکی بازدیدی انجام شد.

وی افزود: در این بازدید که کارشناسان سازمان غذا و دارو نیز حضور داشتند ضمن حضور در خط تولید و بخش‌های تحقیقاتی یکی از شرکت‌های دانش بنیان از نزدیک مشکلات گریبان‌گیر این شرکت‌ها بررسی و مشکلات ناشی از طرز کار دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها با هماهنگی سازمان غذا و دارو در ردیف بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در ادامه از مزرعه احیای خاک در جنوب تهران و منطقه شهر ری نیز بازدید شده و با توجه به اهمیت این مزرعه در ایجاد ظرفیت برای ایجاد مشارکت مردمی با سرمایه‌گذاری خرد در تولیدات محصولات کشاورزی، زنبورداری و دامپروری که با تجمیع سرمایه‌های خرد، یک نمونه موفق از مشارکت مردمی در امر تولید را ایجاد کرده است. مقرر شد مشکلات تولیدکنندگان دامی احصا و در کمیسیون اصل نود مجلس در جهت تسهیل مشارکت مردم در امر تولید مورد بازنگری و و بررسی با مسئولان مربوط قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نمایشگاه دستاوردهای وقف؛ روایتی از نشانه های رشد اقتصاد دانش بنیان در ایران
  • ایجاد معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری/ تولید مسکن ارزان با کمک دانش‌بنیان‌ها
  • صدور اولین سند اعیانی توسط سازمان ثبت
  • برپایی پاویون دانش بنیان‌ها در نمایشگاه ایران هلث
  • ایران هلث ۱۴۰۳؛ سکوی پرتاب شرکت‌های دانش‌بنیان به سوی صادرات
  • آمادگی ۳۹ شرکت دانش بنیان برای حضور در نمایشگاه دستاوردهای وقف
  • مدارس را به شرکت‌های دانش‌بنیان پیوند بزنید
  • ۹۶۷۴ شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود دارد
  • افزایش ۵ برابری صادرات شرکت‌های دانش بنیان در ۳ سال
  • بازدید اعضای کمیسیون اصل نود از یک شرکت دانش بنیان