Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-19@06:13:18 GMT

کرونا و کلیدواژه‌های رحمت الهی

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۴۰۶۱۷

کرونا و کلیدواژه‌های رحمت الهی

استغفار بر اساس آیات قرآن و روایات اهل بیت(ع)، آثار فراوان دارد که ازجمله آنها می‌توان جلوگیری از عذاب الهی، آمرزش گناهان، افزایش روزی و فرزندان، عمر طولانی و... را نام برد.

گروه استان‌های خبرگزاری آنا، ویروس کرونا مشکلی بسیار بزرگ و عالمگیر است؛ اما این ویروس به اعتراف همه پزشکان و متخصصان جهان،  یک راه حل بسیار آسان دارد و آن، رعایت بهداشت فردی و شستشوی مداوم دستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بزرگ‌ترین مشکل بشریت اما، غفلت  و دوری و پشت کردن به خداست؛ اگر انسان گناه و معصیت می‌کند به این دلیل است که حضور خدا را احساس نمی‌کند و اگر دچار انواع بیماری‌های روانی و مشکلات اخلاقی شده است، همه و همه به‌دلیل دوری از خداست. وجود مشکلات به این دلیل  است که انواع شرک و کفر خفی  و جلی، بشریت را گرفتار کرده است.

این مشکل بزرگ بشر نیز مانند ویروس کرونا راه حلی بسیار بسیار ساده دارد و آن عبارت است از شستشوی روح. آن راه حل چیزی نیست جز توبه و بازگشت به سوی خدا و استغفار. انسان می‌تواند با استغفار به خدا بازگردد، مشکلات دوری از خدا را مرتفع و سایر مشکلات روحی، روانی و جسمی خود را با این شیوه مداوا کند؛ بنابراین جا دارد در  ماه استغفار خدا ماه مبارک رمضان، انسان گمشده در عصر مدرن، خود را بازیابد  و به خدای خود برگردد.

آری ما باید از فرصت باقیمانده ماه مبارک رمضان بیشترین استفاده را بکنیم و به فطرت اولیه خود برگردیم. در ماه استغفار بیاییم با خدا صادقانه گفتگو کنیم، اشتباهات گذشته خود را با او در میان بگذاریم و طلب مغفرت کنیم. خداوند منتظر بازگشت بنده است و این فرصت‌هایی که رو در روی ما قرار می‌دهد به‌دلیل همین است که انتظار می‌کشد بنده او بازگردد و استغفار کند، به‌خصوص که لیالی قدر را در پیش داریم، این ایام و لیالی رمضان، بهترین فرصت‌هایی هستند که در طول سال برای انسان فراهم می‌شود.

استغفار بر اساس آیات قرآن و روایات اهل بیت، آثار فراوان دارد. ازجمله آثار استغفار می‌توان جلوگیری از عذاب الهی، آمرزش گناهان، افزایش روزی و فرزندان، عمر طولانی و... را نام برد.

از همه فرصت‌های ماه رمضان به‌خصوص سحرهای این ماه باید برای استغفار بهره گرفت. آری اهل دل هرگز سحرهای این ماه شریف را از دست نخواهند داد. ماه رمضان، سحر، دعا و تلاوت قرآن، شب‌های قدر و ایام شهادت مولی‌الموحدین(ع) کلیدواژه‌های رحمت الهی است که باید آنها را مغتنم شمرد و ضمن استغفار و توبه از خدا رفع بلایا و گرفتاری‌ها و به‌ویژه تعجیل فرج صاحب العصر(عج) را بخواهیم ان‌شاءالله.

آری، ویروس کرونا اگر آسیب‌زا بود، اگر آسیب زد، اگر مشکل آفرید و اگر بسیاری از افراد را گرفتار و مبتلا کرد؛ اما درس‌هایی هم داشت. آنچه تقدیم شد یکی از درس‌های بزرگ این ویروس منحوس بود.

مجتبی جعفری عضو هیئت علمی و مدیرگروه معارف دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر

انتهای پیام/4062/

منبع: آنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ماه مبارک رمضان مجتبی جعفری رحمت الهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۰۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا عملیات تنبیهی وعده صادق مشروع است؟

نیروی سپاه پاسداران کشورمان در پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک کشورمان در دمشق، عملیات ترکیبی را با استفاده از موشک‌ها و پهپادها به اراضی اشغالی انجام داد و اثبات کرد تنبیه متجاوز وعده‌ای صادق و در عین حال مشروع است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عملیات غرورآفرین «وعده صادق» بامداد ۲۶ فرودین در پی سکوت مرگ‌بار رسانه‌ای و عدم واکنش نهادهای حقوقی و حقوق بشری جهان به حملات پی‌درپی رژیم منحوس و مجعول صهیونیستی به مردم مظلوم غزّه و ترور ناجوانمردانه نخبگان و عزیزان این سرزمین و دست آخر تجاوز آشکار به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق و به شهادت رساندن فرماندهان راهبردی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به وقوع پیوست. این عملیات که نشان از درایت، مدیریت، دقّت، هوشیاری و عزم راسخ نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دارد.

این عملیات بازتاب گسترده‌ای در سطح جهان داشت و نشان داد تنبیه متجاوز وعده‌ای صادق و در عین حال مشروع است.

در ادامه در با اشاره به مشروعیت عملیات تنبیهی «وعده صادق» به فهرستی طولانی از جنایات رژیم غاصب اسرائیل علیه کشورمان در ۴۵ سال گذشته پرداختیم:

۱- تیر ۱۳۶۱ ربودن احمد متوسلیان
۲- خرداد ۱۳۷۳ انفجار حرم امام‌رضا (ع)
۳- دی ۱۳۸۸ ترور مسعود علیمحمدی
۴- خرداد ۱۳۸۹ حمله ویروس استاکس نت
۵- آذر ۱۳۸۹ ترور مجید شهریاری و فریدون عباسی
۶- فروردین ۱۳۹۰ حمله ویروس ستارگان
۷- مرداد ۱۳۹۰ ترور داریوش رضایی نژاد
۸- آبان ۱۳۹۰ ترور تهرانی مقدم
۹- آذر ۱۳۹۰ ترور مصطفی احمدی روشن
۱۰- فروردین ۱۳۹۱ ویروس وایپر
۱۱- اردیبهشت ۱۳۹۱ ویروس فیلم
۱۲- آبان ۱۳۹۷ ویروس جدیداستاکس نت
۱۳- اردیبهشت ۱۳۹۹ حمله سایبری
۱۴- تیر ۱۳۹۹ انفجار نطنز
۱۵- آذر ۱۳۹۹ ترور شهید فخری‌زاده
۱۶- فروردین ۱۴۰۰ انفجار در نطنز
۱۷- آبان ۱۴۰۰ هک پمپ بنزین‌ها
۱۸- خرداد ۱۴۰۱ ترور احسان قدبیگی
۱۹- خرداد ۱۴۰۱ ترور مهدی عبدوس و علی کمانی
۲۰- بهمن ۱۴۰۱ پهپاد انتحاری
۱۳- فروردین ۱۴۰۳ حمله به کنسولگری ایران

کد خبر 745668

دیگر خبرها

  • شور و شوق کاربران عرب‌زبان از عملیات وعده صادق با کلیدواژه «شکرا ایران»
  • چرا عملیات تنبیهی وعده صادق مشروع است؟
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • بارش رحمت الهی در استان کویری یزد
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • رژه نیروهای مسلح در کرمان زیر باران رحمت الهی
  • فیلم| رژه نیروهای مسلح در کرمان زیر باران رحمت الهی
  • شکرگزاری مردم از بارشهای رحمت الهی در 19 شهرستان کرمان
  • نمایی از بارش رحمت الهی در جزیره هرمز + فیلم
  • بارش رحمت الهی در جنوب و شرق فارس