Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@10:38:33 GMT

استخراج ۱۲.۳ میلیون تن سنگ مس درفروردین ماه

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۴۱۸۳۵

استخراج ۱۲.۳ میلیون تن سنگ مس درفروردین ماه

گزارش روز چهارشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا برپایه جداول آماری مربوطه حاکی است، مجموع عملکرد معادن دره آلو( بردسیر - کرمان)، دره زار ( سرچشمه- کرمان)، چاه فیروزه (شهر بابک - کرمان)، چهل کوره ( زاهدان)، ایجو ( شهربابک)، سونگون (آذربایجان شرقی)، سرچشمه و میدوک ( شهربابک) در نخستین ماه امسال نسبت به ماه مشابه در سال گذشته افت ۲۱ درصدی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

میزان تولید مس کاتدی در نخستین ماه امسال در واحدهای سرچشمه و میدوک به رقم ۱۷ هزار و ۹۵۹ تن رسید که در مقایسه با فروردین ۹۸ کاهش ۱۷ درصدی دارد.

همچنین میزان کنسانتره مس تولیدی در فروردین ۹۹ به رقم ۱۰۲ هزار و ۹۰۲ تن رسید که در مقایسه با فروردین پارسال تفاوت معناداری را نشان می دهد.

علاوه بر این آند مس تولیدی سرچشمه و خاتون آباد هم در فروردین امسال به رقم ۳۰ هزار و ۶۹۰ تن رسید که نسبت به ماه مشابه سال گذشته افت دو درصدی دارد.

براساس جداول مورد بررسی در واحد های سرچشمه و میدوک فروردین امسال به میزان ۶۶ کیلو گرم لجن طلا و نقره حاصل شد که در مقایسه با فروردین ۹۸ افزایش ۵۳ درصدی دارد.

به گزارش ایرنا، وزارت صنعت اردیبهشت ماه اعلام کرد: پارسال تولید مس کاتد به رقم رکورد گونه ۲۵۲.۳ هزار تن رسید که در طول تولید این فلز راهبردی بی سابقه بود و نسبت به عملکرد سال ۹۷ رشد ۱.۲ درصدی دارد.  

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی زاهدان شهربابک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی زاهدان شهربابک وزارت صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی زاهدان شهربابک تن رسید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۱۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۹ درصدی بارگیری راه آهن شرق در فروردین ۱۴۰۳

تین نیوز

مدیرکل راه آهن شرق گفت: میزان بارگیری این اداره کل در فروردین ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۹ درصدی داشته است

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، علی حکامی قاسمی گفت: میزان بارگیری این اداره کل در فروردین ماه سال گذشته ۵۸۷ هزار و ۷۹۲ تن بوده که با همت و تلاش های شبانه روزی همکاران بویژه در ایام پیک نوروزی، راه آهن شرق موفق شد در فروردین ماه امسال ۶۹۹ هزار و ۲۴۲ تن بارگیری انجام دهد تا شاهد رشد ۱۹ درصدی در این زمینه باشیم.

حکامی قاسمی افزود:  این اداره کل در شاخص تن کیلومتر مبدا-مقصد نیز موفق شد در فروردین ماه ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۱ درصدی داشته باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اهدای خون در فروردین‌ماه امسال ۱۱.۶ درصد افزایش یافته‌است
  • فوت ۶۴ نفر بر اثر غرق شدگی در فروردین امسال
  • تحقق ۱۰۳ درصدی تولید در پتروشیمی ایلام
  • رکورد شکنی تولید در شرکت فولاد اکسین خوزستان
  • هشدار اورژانس نسبت به افزایش ۲۲ درصدی غرق‌شدگی در فروردین امسال
  • افزایش ۲۲ درصدی حوادث غرق‌شدگی در فروردین امسال
  • رشد ۱۹ درصدی بارگیری راه آهن شرق در فروردین ۱۴۰۳
  • مشارکت بیش از یک‌ هزار ایلامی در اهدای خون
  • درخشش طلا در سبد سرمایه‌گذاران ایرانی
  • انعقاد ۱۴ قرارداد پژوهشی در دانشگاه بیرجند در فروردین امسال