Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@20:53:40 GMT

بدهی کشاورزان سیل‌زده خوزستان سه سال تمدید شد

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۴۲۳۰۰

بدهی کشاورزان سیل‌زده خوزستان سه سال تمدید شد

محسن صفدری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:دراجرای مفاد دستورالعمل‌های حمایتی ابلاغی دولت و در راستای اجرای بند خ ماده ۳۳ برنامه ششم توسعه ، مبلغ ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال یارانه سود اقساط سررسیدی به کشاورزان خسارت دیده تخصیص و اصل بدهی آنها به مدت سه سال تمدید شد.
وی گفت:بانک کشاورزی به منظور حمایت حداکثری از خسارت دیدگان سیل سال۱۳۹۸ خوزستان اقدام به پرداخت تسهیلات بدون عوض به تعداد ۲۴هزار فقره و به مبلغ سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال و چهار هزار و ۱۷۶ فقره تسهیلات ارزان قیمت به مبلغ یک هزار و ۵۰۰میلیارد ریال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صفدری افزود: درخصوص مساعدت به کشاورزان خسارت دیده در راستای تعیین تکلیف مطالبات سررسید آنان ، ۲ دستورالعمل به‌صورت بسته مهم حمایتی( بند خ ماده ۳۳ برنامه ششم توسعه کشور و بند ل تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۸) از سوی دولت به استان‌ها ابلاغ شد که با اجرای این دستورالعمل‌ها همه دیرکردها مورد بخشش و سود پس از سررسید آنها از محل این قوانین تامین شد.
وی گفت:با اجرای قانون رفع موانع تولید در سال ۱۳۹۸ مطالبات بسیاری از طرح‌های تولیدی، صنعتی و کشاورزی خوزستان با مصوبه ستاد تسهیل، به مدت سه تا پنج سال نیز تمدید شد.

وصول نشدن ۶۱درصد مطالبات سال ۱۳۹۸
مدیر شعب بانک کشاورزی خوزستان گفت: پارسال ۶۱درصد مطالبات قابل وصول بانک، وصول نشد.
صفدری افزود: در مجموع ۱۸هزار و ۸۶۲ میلیارد ریال وصول نشده و تنها بخش بسیار اندکی از مطالبات کشاورزان خوزستانی در سال ۱۳۹۸ وصول شد.

پرداخت بیش از ۲۷هزار میلیارد ریال برای تقویت بنیه کشاورزی خوزستان
مدیرشعب بانک کشاورزی خوزستان گفت: پارسال ۲۷هزار و ۹۰ میلیارد ریال تسهیلات به منظور تقویت بنیه بخش کشاورزی به کشاورزان خوزستانی پرداخت شد.
به گفته وی پرداخت این تسهیلات بانکی در مقایسه با مدت سال ۱۳۹۷ حدود ۳۴درصد رشد نشان می‌دهد.
صفدری افزود: با پرداخت این تسهیلات ، مجموع پرداختی بانک کشاورزی به کشاورزان خوزستانی تاکنون به رقم ۴۷هزار میلیارد ریال رسیده است.
به گزارش ایرنا سیلاب مهیب بهار پارسال در خوزستان سبب آبگرفتگی بیش از ۲۰۰هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی آماده برداشت و به بار آوردن بیش از ۸۰هزار میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی و نیشکری خوزستان شد.
استان خوزستان با تولید سالانه ۱۶.۲میلیون تن محصولات زراعی و باغی به ارزش بیش از ۲۰۰هزار میلیارد ریال ، از نظر کمی و تنوع تولیدات رتبه نخست کشوری را دارد.

با اجرای گام دوم طرح  تجهیز و نوسازی ۵۵۰هزار هکتاری معروف به ویژه سفر رهبر معظم انقلاب ، مجموع تولیدات بخش کشاورزی خوزستان به ۲۵میلیون تن خواهد رسید. گام نخست این طرح ملی با ۲۹۵هزار هکتار در سال ۱۳۹۷ با حضور معاون اول رییس جمهوری به طور رسمی به بهره‌برداری رسید.

برچسب‌ها بانک کشاورزی اراضی کشاورزی سیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بانک کشاورزی اراضی کشاورزی سیل بانک کشاورزی اراضی کشاورزی سیل کشاورزی خوزستان میلیارد ریال بانک کشاورزی سال ۱۳۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۲۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدهی‌های ایران به «بانک توسعه اسلامی» را به صفر رساندیم

به گزارش خبرنگار مهر، «سید احسان خاندوزی» وزیر اقتصاد امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مراجع بین‌المللی که برای تأمین مالی پروژه‌ها استفاده می‌شود، بانک توسعه اسلامی است و هفته آینده پنجاهمین سالگرد تأسیس این بانک در عربستان سعودی با حضور ۴۷ کشور برگزار می‌شود.

وی‌افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته تأمین مالی از سوی این بانک صورت نمی‌گرفت و یکی از اولویت‌های ما رفع موانع پرداخت اقساط کشور بود تا کاری کنیم این بانک برای ۱۱ پروژه عمرانی ما تأمین مالی کند.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: این اتفاق رخ داده و ما مسیر دور زدن تحریم در پرداخت بدهی ایران به این بانک را پشت سر گذاشتیم و بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم و فرآیند بازپرداخت اقساط ۱۱ پروژه عمرانی آغاز شده است.

کد خبر 6086750

دیگر خبرها

  • مشکل بزرگ استقلال با مالک جدید پرسپولیس
  • ویدیو/ پرداخت کامل بدهی ایران به بانک توسعه اسلامی
  • پرداخت کامل بدهی‌های ایران به بانک توسعه اسلامی
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • خاندزوی: بدهی‌های ایران تا سال قبل را به صفر رساندیم
  • خاندوزی: تمام بدهی های کشور به بانک توسعه اسلامی را تسویه کردیم
  • بدهی‌های ایران به «بانک توسعه اسلامی» را به صفر رساندیم
  • بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم
  • خاندوزی: یکی از اولویت‌های ما حل موانع پرداخت بدهی‌های کشور است
  • برگزاری همایش تکریم و ترویج زکات در هویزه +فیلم