Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری مدارس با بیان اینکه باید یک برنامه مدون برای ضدعفونی و گندزدایی سطوح در مدارس داشته باشند، گفت: آب ژاول موردنیاز برای ضدعفونی به میزان لازم در اختیار مدارس قرار می‌گیرد.

سید راشد جزایری ۲۴ اردیبهشت‌ماه در شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه در بحث بازگشایی مدارس پروتکل‌های بهداشتی باید با حساسیت بالایی دنبال شود، اظهار کرد: کمیته کارشناسی به همین منظور تشکیل و آموزش‌های لازم را به متولیان امر داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مدارس باید یک برنامه مدون برای ضدعفونی و گندزدایی سطوح در مدارس داشته باشند، افزود: آب ژاول موردنیاز برای ضدعفونی به میزان لازم در اختیار مدارس قرار می‌گیرد، مدارس برای تهیه آب ژاول به مراکز بهداشت مراجعه کنند.

وی با تأکید بر رعایت فاصله اجتماعی در مدارس، عنوان کرد: مدارس محلول ضدعفونی دست، سطوح و صابون مایع را برای استفاده دانش‌آموزان تهیه کنند، همچنین غربالگری دانش‌آموزان و معلمان از طریق سامانه سیب انجام شود و امکان تب‌سنجی در مدارس وجود ندارد.

جزایری تأکید کرد: بوفه‌های مدارس به هیچ عنوان بازگشایی نمی‌شوند، همچنین از سرو موادغذایی و دست به دست شدن خوراکی توسط دانش‌آموزان در مدارس جدا خودداری شود.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه باید از ورود معلمان و دانش‌آموزان مشکوک به کرونا در مدارس ممانعت شود، توضیح داد: اگر دانش‌آموزی به کرونا مبتلا شود باید افرادی که با او ارتباط داشته‌اند به سرعت قرنطینه شوند، ناقلین بدون علامت از مهم‌ترین دغدغه‌های ما در این ایام است.

پروتکل‌های بهداشتی در مدارس با حساسیت ویژه‌ای دنبال شود

در ادامه جلسه خدایار قاسم‌پور معاون تربیت‌بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه با تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها شیوع کرونا ویروس حدود ۵۰ درصد کاهش پیدا کرد، اظهار کرد: متأُسفانه دانش‌آموزان فاصله‌گذران خوبی نیستند و می‌توانند به راحتی این ویروس را منتقل کنند، بنابراین باید پروتکل‌های بهداشتی در مدارس با حساسیت ویژه‌ای دنبال شود.

وی ادامه داد: چک لیست مربوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس باید با همکاری مرکز بهداشت مورد پایش و نظارت قرار بگیرد، برای ضدعفونی مدارس در ۲ مرحله حدود ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص پیدا کرد.

قاسم‌پور با بیان اینکه تجمع والدین در مدارس نگران‌کننده است، خاطرنشان کرد: آموزش غیرحضوری دانش‌آموزان تا پایان اردیبهشت ادامه دارد، همچنین بحث رفت و آمد دانش‌آموزان به والدین واگذار شده است.

گروه‌های جهادی در ضدعفونی مدارس کمک کنند

همچمین فرحناز قائدامینی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در ادامه جسله با بیان اینکه برای ضدعفونی مدارس در ۲ روز آینده نیازمند همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی هستیم، اظهار کرد: گروه‌های جهادی در ضدعفونی مدارس کمک کنند.

وی با بیان اینکه بازگشایی مدارس شبانه‌روزی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، خاطرنشان کرد: بحث رفت‌وآمد دانش‌آموزان این مدارس برای حضور در امتحانات نهایی پایه دوازدهم یکی از مشکلات است که باید برای آن چاره‌ای اندیشیده شود.

قائدامینی تأکید کرد: رفع اشکال دروس طبق برنامه کلاسی انجام می‌شود و هزینه رفت و آمد دانش‌اموزان مدارس شبانه‌روزی برای حضور در مدارس توسط مدرسه پرداخت می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری بیان کرد: ۳ برنامه آموزشی ۲۰ دقیقه‌ای برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم برای حل نمونه سوالات امتحانی از طریق رسانه ملی اجرا می‌شود.

امتحانات نهایی از ۱۷ خرداد تا ۱۵ تیرماه برگزار می‌شود

در ادامه جلسه مهدی صادقیان رئیس اداره امتحانات چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۸ هزار و ۹۸۴ دانش‌آموز در امتحانات نهایی سال‌جاری شرکت می‌کنند، اظهار کرد: امتحانات نهایی در ۸۴ حوزه امتحانی در مناطق ۱۷‌گانه برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: اوراق امتحانی پس از جمع‌آوری در ۵ حوزه تصحیح امتحان نهایی تصحیح می‌شود، نیاز است اتاقی برای پرتودهی و ضدعفونی اوراق در نظر گرفته شود.

صادقیان تأکید کرد: امتحانات نهایی در سالن‌های ورزشی بزرگ برگزار می‌شود و باید فاصله ۱.۵ تا ۲ متر در بین دانش‌آموزان رعایت شود، امتحانات نهایی از ۱۷ خرداد تا ۱۵ تیرماه برگزار می‌شود.

دانش‌آموزان در مسیر مدرسه تا خانه در معرض خطر ابتلا به کرونا ویروس قرار می‌گیرند

در پایان جلسه عبدالعلی ارژنگ فرماندار شهرکرد با اشاره به نگرانی والدین در خصوص بازگشایی مدارس، اظهار کرد: باتوجه به آموزش‌های از راه دور، بسیاری از دانش‌آموزانی که به این آموزش‌ها دسترسی داشتند نیاز چندانی به رفع اشکال ندارند، اما دانش‌آموزانی که در برخی مناطق به علت نبود زیرساخت‌های آموزشی تا حدودی از آموزش محروم بودند نیاز به آموزش دارند.

وی ادامه داد: امکان تجمع دانش‌آموزان در مدارس مناطقی که دانش‌آموزان در دسترسی به آموزش مجازی با مشکل مواجه بودند وجود دارد، بنابراین باید برای این مسئله تدبیری اندیشیده شود.

ارژنگ با اشاره به بحث رفت و آمد دانش‌آموزان در مسیر خانه تا مدرسه، عنوان کرد: ۹۷ هزار دانش‌آموز در شهرستان شهرکرد وجود دارد که ممکن است دانش‌آموزان در این مسیر در معرض خطر ابتلا به کرونا ویروس قرار بگیرند.

فرماندار شهرستان شهرکرد با بیان اینکه در برخی از مدارس حدود ۴۰ یا ۵۰ معلم و کادر آموزشی وجود دارد، افزود: باتوجه به الزام حضور معلمان و کادر آموزشی در مدارس این مسئله نیز می‌تواند خطرآفرین باشد.

وی در پایان گفت: باتوجه به اینکه برگزاری آزمون به صورت حضوری یا غیرحضوری در مدارس به عهده شورای مدارس واگذار شده است، این مسئله می‌تواند باعث تشتت تصمیات شود، نیاز است برای تمامی مدارس یک تصمیم واحد گرفته شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه چهارمحال و بختیاری بازگشایی مدارس پروتکل بهداشتی کروناویروس آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری چهارمحال و بختیاری پروتکل های بهداشتی امتحانات نهایی دانش آموزان ضدعفونی مدارس برگزار می شود برای ضدعفونی مرکز بهداشت آب ژاول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۲۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایان پیشرفت در مدارس آذربایجان شرقی راه اندازی شود

به گزارش خبرنگار مهر، مالک رحمتی صبح پنج شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان افزود: در نظام آموزشی ما آنچه که مورد هدف است، آموزش در مسیر معارف دینی و اسلامی است.

وی با بیان اینکه مسائل تربیتی خیلی زود بازده نبوده و باید برای انجام آن برنامه ریزی کرد، گفت: نظام تربیتی، روندی تدریجی است و برای نتیجه گرفتن در این راستا باید استمرار و استقامت داشت.

رحمتی با اشاره به فرا رسیدن هفته معلم تاکید کرد: فرهنگ تکریم و تجلیل از معلمان و دبیران به افزایش کیفیت آموزش و پرورش کمک خواهد کرد؛ بنابراین برنامه ریزی های لازم برای این منظور در هفته معلم انجام گیرد.

وی تاکید کرد: معلمانی که در مناطق محروم و کم برخوردار فعالیت می‌کنند، فراموش نشوند و مورد توجه ویژه قرار گیرند.

استاندار آذربایجان شرقی به اهمیت نیروی انسانی اشاره و بیان کرد: محور اصلی همه تغییر و تحولاتی که در کشور باید اتفاق بیفتد، نیروی انسانی می‌باشد، زیرا این نیروی انسانی است که تکنولوژی و پیشرفت را به وجود می‌آورد.

وی ادامه داد: تربیت نیروی انسانی کارآمد و اثربخش، بزرگترین کاری است که در آموزش و پرورش اتفاق می‌افتد و در این زمینه هر چقدر هزینه انجام شود، سرمایه گذاری برای توسعه و پیشرفت کشور است و مفید ترین و اثربخش ترین زمانی که یک فرد مورد تربیت قرار می‌گیرد، در دست آموزش و پرورش است.

رحمتی به اهمیت جایگاه معلم تاکید کرد و افزود: اگر معلم به این دیدگاه برسد دانش آموزان وی تمام پیشرفت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در جامعه را رقم خواهند زد، قطعاً نگاهش تغییر خواهد یافت.

استاندار آذربایجان شرقی از معلمان درخواست کرد در ابتدای هر کلاس در کنار مطالب آموزشی، از آموزه‌های دینی و اخلاقی اهل بیت (ع) برای دانش آموزان بازگو کنید.

وی افزود: معلمان در مدارس، استعدادیابی و راهنمایی دانش آموزان برای رسیدن به موفقیت را در اولویت کاری خودشان قرار دهند.

رحمتی با اشاره به حدیث یک ساعت تفکر بهتر از ۷۰ سال عبادت است، گفت: چیزی که در نظام آموزشی به آن نیاز اساسی داریم، مهارت آموزی و در کنار آن نحوه اندیشه کردن است و این معلمان هستند که می‌توانند این آموزش را به دانش آموزان ارائه دهند و آنها را مستعد به بار بیاورند.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: اگر کلاس‌های درس دارای استرس باشند، آموزش و یادگیری ممکن نخواهد بود و اگر در کلاسی آرامش حاکم شود، دانش آموز از لحاظ روحی شاداب‌تر و یادگیری برای وی جذاب‌تر خواهد بود.

رحمتی در پایان تاکید کرد: در کنار آموزش‌های انجام یافته در مدارس، بازدید دانش آموزان از پیشرفت حوزه‌های مختلف اقتصادی، صنعتی، فرهنگی کشور در اولویت قرار گیرند تا دانش آموزان در جریان این خدمات و پیشرفت‌ها قرار گیرند.

کد خبر 6081694

دیگر خبرها

  • «تک ماده» برای ۴ درس؛ کمک به دانش‌آموز یا پوشاندن ضعف آموزش در مدارس؟/ «کاهش معدل از سخت‌تر شدن سوال‌ها نیست از کاهش سطح آموزشی است»
  • مدارس ما و مدارس آن‌ها
  • مسئولان با افزایش تعداد دروس تک ماده راه فرار را به دانش آموزان یاد می‌دهند
  • روایان پیشرفت در مدارس آذربایجان شرقی راه اندازی شود
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • آزمایشگاه سیار در اختیار دانش‌آموزان محروم
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور