Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،حمید شکری معاون استاندار و فرماندار ویژه مراغه  روز چهارشنبه در جلسه ستاد مبارزه با کرونای شهرستان مراغه اظهار داشت: افزایش اخیر آمار کرونا در شهرستان نشان دهنده حرکت به سمت وضعیت قرمز بوده که باید در این زمینه اعلام خطر کرده و اطلاع رسانی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: سیستم درمانی شهرستان ظرفیتی دارد و افزایش روند صعودی نگران کننده بوده و در صورت اوج گرفتن دوباره کرونا باشیم سیستم درمانی جوابگو نخواهد بود.

شکری گفت:در زمان قرنطینه و ابتدای شیوع کرونا محوریت کنترل بر عهده حاکمیت بوده و مراغه در این مقطع عملکرد و کنترل موفقی داشت که بعد از آغاز طرح کنترل هوشمند، محوریت به مردم سپرده شد که متاسفانه افزایش آمار در چند روز گذشته، نشان دهنده عدم رعایت از سوی مردم است.

او افزود: در این روز‌ها مردم باید احساس خطر کرده و در حوزه پیشگیری هوشیار عمل کنند.

او به وضعیت خوب شهرستان در ماه‌های نخست شیوع کرونا و کنترل‌های صورت گرفته اشاره کرد و گفت: در روز‌های نخست، ورود نیرو‌ها در تمامی عرصه‌های کنترل بسیار موثر بوده و با راه اندازی آزمایشگاه کرونا در شهرستان موفقیت‌های خوبی را شاهد بودیم.

شکری افزود: این مرکز آزمایشگاهی به غیر از مراکز استان‌ها در کشور تنها در مراغه راه اندازی شده است.

او گفت: ضدعفونی اماکن، تشدید نظارت براصناف و اماکن پرخطر و ساماندهی اکیپ‌های اطلاع رسانی فاصله گذاری اجتماعی از جمله مواردی است که دوباره باید از سرگرفته شود.

نادر نجددادستان عمومی و انقلاب مراغه نیز در این جلسه گفت: متاسفانه از محدودیت‌های اعمال شده فاصله گرفته شده و رعایت این موارد از سوی مردم مورد بی توجهی قرار گرفته است.

او گفت: ثبت نام بورس، سهام عدالت و توزیع برخی از اقلام در فروشگاه‌ها از جمله مواردی است که باعث تجمع شده و موجب افزایش آمار کرونا در شهرستان است.

او افزود: تشدید دوباره ضدعفونی، اطلاع رسانی و حساس کردن دوباره مردم به موضوع کرونا، عدم تجمع در ادارت و فرهنگ سازی از سوی رسانه‌ها از مواردی است که باید به آن توجه شود.

او ادامه داد: هر گونه عدم همکاری در رعایت پروتکل‌های اجتماعی از مصادیق تهدید بهداشت عمومی است و مجازات محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد می‌شود.

اصغر تنومندرییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه نیز در این جلسه گفت: اگر در این روز‌ها که آمار کرونا روند افزایشی دارد رعایت نکنیم کنترل اوضاع از دستمان خارج خواهد شد.

او گفت: در حال حاضر کودکان و افراد مشکوک به کرونا در بخش ایزوله در نظر گرفته شده در بیمارستان سینا بستری هستند.

اوگفت: در یک هفته اخیر روزانه بیش از ۶۰ نمونه از موارد مشکوک گرفته و به آزمایشگاه فرستاده می‌شود.

رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه ادامه داد: همچنین از تمامی افراد نزدیک در محیط کار و منزل بیماران کرونایی تست کرونا گرفته می‌شود.

تنومند افزود: ادامه کسب و کار با شرایط خاص امکان پذیر خواهد بود و اکیب‌های بازرسی، نظارت‌های بهداشتی را فعال‌تر و تشدید می‌کنند.

مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع و از دو بخش مرکزی و سراجو تشکیل شده و دارای ۱۷۳ روستا شامل ۷۴ روستا در بخش مرکزی و ۹۹ روستا در بخش سراجو است.


انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا شهرستان مراغه او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۲۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین ۳۵ برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی برای روز مراغه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی عسگری گفت: هفتمین سال بزرگداشت روز مراغه، با هدف شناساندن این شهرستان از ۱۲ اردیبهشت آغاز و به مدت یک هفته برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: همایش بزرگداشت روز مراغه ۱۶ اردیبهشت با حضور استاندار آذربایجان شرقی و مسئولان شهرستان برگزار می شود.

به گفته دبیر روز مراغه، در طول این هفته مسابقات هنری در زمینه نقاشی، عکس، روزنامه نگاری، خوشنویسی و برنامه‌های جنگ شادی و موسیقی اجرا خواهد شد.

رئیس کمسیون فرهنگی شورای شهر مراغه افزود: هم‌زمان با این هفته ۲ طرح عمرانی شهرداری مراغه افتتاح و به بهره برداری رسیده و از فعالان علمی، فرهنگی، ورزشی، صنعتی و علمی تجلیل خواهد شد.

وی در ادامه گفت: تور رایگان مراغه گردی برای آشنایی با آثار تاریخی برای شهروندان راه اندازی و ۲۱ اردیبهشت برنامه بازدید از گوجه قلعه برپا شده و ور کشاپ مجسمه‌های آجری در پارک ملت مراغه برگزار خواهد شد.

عسکری، همچنین از ایجاد غرفه‌های صنایع دستی، عرضه با تخفیف تولیدات و توانمدی‌های مراغه و استان‌های مختلف خبر داد.

وی افزود: همزمان با روز مراغه، اردوی تیم ملی والیبال بنگلادش و مسابقات والیبال ساحلی کشور در مراغه برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تدوین ۳۵ برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی برای روز مراغه
  • عمده‌ترین تخلف روانشناسان دارای پروانه عدم رعایت تعرفه ‌هاست
  • بیمه مجدد شاغلین فصلی الزامی نیست
  • موافقت با اشتغال ۶۹ زندانی در شهرستان مراغه
  • برخورد قاطع با هنجار شکنان ضروری است
  • راه‌اندازی محل ملاقات خانوادگی عمومی در شهر آلمانی
  • اسلامی: فناوری‌ هسته‌ای موجب ارزش افزوده مضاعف می‌شود
  • اجرای طرح برخورد با خودرو‌های شوتی در مراغه
  • فوت موتورسوار اصفهانی به دلیل رعایت نکردن حق تقدم خودروی سواری
  • فوت موتورسوار اصفهانی بدلیل رعایت نکردن حق تقدم خودروی سواری