Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سیروس شیخ پور معاون قضایی و اجرای احکام سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی تربیتی کشور روز چهارشنبه در نشست مسئولان قضایی خوزستان در محل دادگستری استان خوزستان با اشاره به سیاست‌های کلان قضایی کشور گفت: اجرای احکام کیفری حبس، زندان و زندان‌زدایی از مجازات‌ها، ساماندهی امور زندانیان و کنترل و کاهش هدفمند جمعیت کیفری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در عرصه تحول آفرینی نظام قضایی کشور که از رویکرد‌های دستگاه قضایی است بحث زندان و کنترل و کاهش هدفمند جمعیت کیفری در اولویت است. تاکنون هیاتی از کارشناسان قضایی سازمان زندان‌ها به منظور پیگیری سیاست‌های جدید دستگاه قضایی با هدف کنترل و کاهش جمعیت کیفری در دستگاه قضایی استان‌ها برای استفاده از ظرفیت‌های قانونی و دستورالعمل‌های موجود به استان‌های مختلف از جمله خوزستان سفر کرده اند.

شیخ پور با اشاره به اینکه هدف از کاهش و کنترل جمعیت کیفری، نگهداری افرادی مانند جنایتکاران، اراذل و اوباش، زورگیران، قاچاقچیان مواد مخدر و سارقان مسلح و اشرار در زندان‌ها است که وجودشان در جامعه مخل امنیت مردم است، اظهار داشت: به طور قطع این قشر از جمعیت کیفری، مجازاتی جز زندان برایشان متصور نیست.

معاون قضایی و اجرای احکام سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی تربیتی کشور تصریح کرد: در عرصه کاهش جمعیت کیفری با جمعیت شناوری روبرو هستیم که در زندان ماندگاری ندارند مانند افرادی که کمتر از ۱۰ روز در زندان ماندگاری دارند؛ برای این افراد هیچ بسته و اقدام تربیتی نمی‌توان انجام داد از این رو این قشر از جمعیت کیفری، فقط آمار زندانیان را افزایش داده‌اند که کاهش آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

شیخ پور از جمله اهداف سازمان متبوع، فرهنگ‌سازی استفاده حداقلی از مجازات زندان، استفاده از مجازات جایگزین، استفاده از دستبند و پابند الکترونیک عنوان کرد و گفت:، زیرا هرچه زندان از جمعیت زندانی غیرضروری خالی شود فضا و فرصت برای اصلاح تربیت مجرمان حرفه‌ای بیشتر فراهم می‌آید.

این مقام سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی تربیتی کشور به ضرورت زندانی زدایی از مجازات مالی غیرعمد به ویژه مهریه و تصادف اشاره کرد و بیان داشت: در حوزه جرایم مهریه، در کشور، ساز و کار‌های قانونی و قضایی به سمت برداشتن لفظ زندان و حبس از این مقوله در رسیدگی کیفری و تاکید براستفاده نکردن از مجازات زندان در این عرصه است.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جرائم کیفری قوه قضائیه سازمان زندان ها سازمان زندان ها جمعیت کیفری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۳۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمعیت وفاق ملی بحرین: ۵۵۶ زندانی سیاسی همچنان در زندان‌های آل خلیفه هستند

به گزارش قدس آنلاین، جمعیت وفاق ملی بحرین فهرستی را منتشر کرد که شامل زندانیان زندان مرکزی «جو»، زندان نظامی «قرین»، مرکز بهداشتی «کانو» و زندان «الحوض الجاف» می‌شود.

براساس گزارش العهد، جمعیت وفاق ملی بحرین بر لزوم تکمیل مرحله آزادی مابقی زندانیان سیاسی و پاکسازی زندان‌ها تاکید و اعلام کرد که آزادی‌های روزهای گذشته گام مهمی بود و تکمیل آن برای خاتمه بخشیدن به این پرونده بشردوستانه که بار سنگینی برای وطن بوده و پیامدهای حقوقی بدی به همراه دارد، امری مهم است.

وفاق بحرین ابراز امیدواری کرد که این فهرست با آزادی آخرین زندانی سیاسی به صفر برسد، زیرا پرونده زندانیان عقیدتی و آزادی آنها مهمترین مسأله در رابطه با مطالبات سیاسی در بحرین تلقی می‌شود.

پیشتر آیت‌الله عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین از مردم این کشور خواسته بود برای تحقق تمامی خواسته‌هایشان به جنبش‌های مردمی خود ادامه دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • جمعیت وفاق ملی بحرین: ۵۵۶ زندانی سیاسی همچنان در زندان‌های آل خلیفه هستند
  • طوفان امارات را مختل کرد + عکس
  • ۷ هزار و ۵۵۲ رای جایگزین حبس در کرمان صادر شده است
  • بیش از ۶۰۰ مددجوی کرمانی مشمول عفو مقام معظم رهبری شدند
  • امنیت؛ خط قرمزی غیرقابل گذشت
  • امنیت آزمون سراسری مطالبه ملی است/ عضویت در گروه‌های مدعی تقلب مشمول مجازات می‌شود
  • استفاده بیشتر از ظرفیتهای قانونی برای کاهش جمعیت کیفری استان
  • استفاده بیشتر از ظرفیت‌های قانونی برای کاهش جمعیت کیفری گلستان
  • طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی در دستور کار مجلس
  • جزئیات مجازات بی حجابی به روایت یک نماینده مجلس