Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@11:44:38 GMT

ماه رمضان بهترین فرصت برای آمرزش گناهان است

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۴۴۵۰۵

ماه رمضان بهترین فرصت برای آمرزش گناهان است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علی خیرخواه در هجدهمین برنامه شمیم گلشن اظهارکرد: ماه مبارک رمضان به عنوان ایامی که جامع عبادات در آن انجام می شود از برکات زیادی برخوردار است.

خیرخواه افزود: خداوند می فرماید، روزه را در ماه مبارک رمضان بر بندگانم واجب کردم تا انسان ها بتوانند به وسیله روزه و سایر عبادات به تقوا برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: همان طور که بعضی اماکن مانند مسجد الحرام، مسجد النبی (ص)، عتبات و غیره از ویژگی ها و امتیازهایی برخوردار هستند، بعضی از زمان ها مانند ماه مبارک رمضان به خصوص لیاقی قدر، شبهای جمعه و غیره هم از ویژگی منحصر به فردی مانند تمرین برای خودسازی و ارتباط با خداوند برخوردارند.

خیرخواه تاکید کرد: برای رسیدن به قرب الهی، انسان ها با توسل و توکل به قرآن مجید و اهل بیت (ع) به خصوص حضرت فاطمه زهرا (ص) در شب های قدر ماه مبارک رمضان، می تواند مقدرات خوبی برای خودشان رقم بزنند.

وی خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای مناجات با خداوند متعال است و اگر شخصی از این فرصت برای راز و نیاز با خداوند و استعفار استفاده کند، زمینه صعود و عروج و قرارگرفتن در مسیر بندگی را به دست می آورد.

خیرخواه اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان که همگی مهمان خداوند هستیم، حضرت مهدی (عج) به عنوان مهمان اصلی خداوند برای همه مردم دعا می کند، پس ما مردم هم باید در شب های قدر سعی کنیم تا دل خداوند و امام زمان را شاد کرده و بتوانیم فیوضات این شب ها را درک کنیم.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور در پایان گفت: خداوند متعال فرصت های زیادی به انسان ها می دهد تا بتوانند در مسیر بندگی قرار بگیرند، ماه مبارک رمضان بهترین فرصت است که انسان ها با خداوند متعال عهد و پیمان ببندند و از گناهان گذشته خود طلب آمرزش کنند که خداوند بسیار بخشنده و آمرزنده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام زمان اهل بیت حضرت فاطمه زهرا قرآن مسجد سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی ماه مبارک رمضان انسان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۴۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عهد و پیمان مردم ایران با آرمان‌های انقلاب تا همیشه محکم است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام خداداد رضایی در خطبه‌های نماز جمعه آب‌پخش اظهار کرد: انسان در قبال اموالی که دارد مسئول است که از راه حلال مال کسب کرده باشد و ورثه من بعد از فوت که قصد استفاده خواهند داشت، و چیزی از حرام برای پس از مرگ نگذارید.

وی افزود: بعد از شما که از این مال استفاده می‌کنند دو دسته هستند: اگر خدای ناکرده حرام باشد یا کسی که به آن می‌رسد و در راه خداوند استفاده می‌کند آنچه خداوند گفته عمل می‌کند و این انسان که استفاده می‌کند سعادتمند می‌شود، یا اینکه تقیدی به اوامر خداوند ندارد و در راه بد استفاده می‌کند و راه‌های حرام دیگری استفاده می‌کند و اگر این شد این انسان شقاوتمند شد نتیجه این مالی است که از راه حرام جمع آوری کردی ایشان هم شقاوتمند شد.

امام جمعه آب‌پخش با اشاره به دوم اردیبهشت سالروز تشکیل نهاد مقدس سپاه پاسداران اضافه کرد: امام خمینی فرمودند اگر سپاه نبود کشور هم نبود.

وی گفت: بعد از ۴۵ سال از انقلاب شاهد این عملیات غرور آفرین و جواب دندان شکن به صهیونیست غاصب بودیم که عده‌ای از پاسداران و مستشاران ما را در سوریه به شهادت رسانده بودند.

رضایی بیان کرد: در تمام نقاط جهان اسلام که جان انسان‌ها به خطر می‌افتند این سپاه است که دفاع می‌کند و شعار ما این است که سپاه پاسداران تشکر، تشکر، ارتشی، سپاهی و بسیجی تشکر، تشکر می‌گوئیم و در محکومیت این صهیونیست کودک کش و حامیان آنها در پایان نماز جمعه راهپیمایی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به سالروز شکست حمله نظامی در صحرای طبس در سال ۱۳۵۹ خاطرنشان کرد: این شکست برای آنها آنگونه مفتضحانه بود که به این افتضاح خودشان اعتراف کردند.

رضایی افزود: ایمان این مردم راسخ بودند که با امام خمینی پیامنی را در دفاع احکام الهی و آرمان‌های انقلاب بسته بودند و خداوند متعال به کمک این مردم آمد. شکست مفتضحانه آمریکا و یاد امام خمینی و شهدا را گرامی می‌داریم.

امام جمعه آب‌پخش اظهار داشت: به دشمنان اعلام می‌کنیم و بدانید وعده پیروزی حق بر باطل از مبانی دینی و اعتقادی ما است و با آرمان‌های این انقلاب عهده بسته ایم که پای انقلاب و نظام خواهیم ایستاد.

رضایی افزود: به ولی امر مسلمین عرض می‌کنیم گوش به فرمان شما و فرامین حضرتعالی هستیم و در هر نقاط از این دنیا که بحث استکبار است امت ایران گوش به فرمان بوده و اعلام می‌کنیم که ای رهبر آزاده آماده ایم آماده ایم.

کد خبر 6082430

دیگر خبرها

  • عهد و پیمان مردم ایران با آرمان‌های انقلاب تا همیشه محکم است
  • شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند
  • ۲ واحد صنفی در طبس پلمب شد
  • پلمپ ۲ واحد متخلف در طبس
  • مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس از مجری برنامه «سحرخیزان» تجلیل کرد
  • تغییر ناگهانی آمار پربیننده ترین برنامه ماه رمضان تلویزیون / محفل چگونه صدرنشین شد؟
  • انجام قریب به ۱۲ هزار مورد بازرسی در اجرای طرح ویژه ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ در آذربایجان غربی
  • ۳ تخلف مهم اصناف هرمزگان در طرح نظارتی رمضان و نوروز
  • آمار پرمخاطب‌ترین برنامه‌های نوروز و ماه مبارک رمضان اعلام شد
  • روایتی از توصیف جالب رهبر انقلاب از مجری سرشناس تلویزیون