Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-25@03:38:07 GMT

رژیمی که ۳ روزه لاغر می‌کند؟!

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۴۴۶۴۱

رژیمی که ۳ روزه لاغر می‌کند؟!

رویداد۲۴  براساس نظر کارشناسان انتخاب یک رژیم محبوب می‌تواند در کاهش وزن کمک بزرگی کند، اما با این وجود حفظ بعضی از رژیم‌ها ممکن است دشوار بنظر برسد. در حقیقت نگهداری این رژیم‌های تازه مد شده سخت بنظر می‌رسد.


رژیم غذایی نظامی چیست؟

رژیم نظامی یک رژیم غذایی با کالری کمی است که در مدت زمان کوتاهی باعث کاهش وزن می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
بطور خلاصه، رژیم غذایی نظامی ظرف مدت سه روز باعث کاهش ۴ کیلو نیم از وزن خواهد شد. این رژیم برخلاف نامش مربوط به نظام و ارتش نمی‌شود، اما در هر صورت احتیاج به پایداری دارد.بیشتر بخوانید: کم شدن عوارض ویروس کرونا با کاهش وزنرژیم نظامی یک برنامه کوتاه مدت برای کاهش وزن است که نیاز به سوزاندن کالری بیشتری دارد. پس از گذشت سه روز در این رژیم، چهار روز باقی مانده در هفته را در مرخصی هستید و مجددا این چرخه در هفته‌های آتی تکرار خواهد شد تا به وزن مطلوب خود برسید.

با پیگیری این رژیم ظرف مدت یک ماه می‌توانید ۱۴ کیلوگرم از وزن خود را کاهش دهید. این رژیم در اردوگاه‌ها انجام نشده و با روح و جسم درگیر نخواهد بود. رژیم نظامی با کاهش مقدار و انواع برخی غذا‌ها بر کاهش وزن تمرکز می‌کند. این نوع رژیم کم چربی است و شما را به سوزاندن ۱۵۰۰ کالری تشویق می‌کند، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که در عرض سه روز تسلیم هوس‌های غذایی شوید.

چه کسانی ازاین رژیم پیروی و چه کسانی از آن پرهیز کنند؟

رژیم نظامی یک برنامه غذایی با شرایط اضطراری می‌باشد که از فرد می‌خواهد سریعا وزن خود را کاهش دهد. بنظر می‌رسد این امر فقط در افرادی امکان پذیر باشد که قادرند با گرسنگی و انرژی کم مقابله کنند. نکته مثبت این رژیم آن است که به جای غذا‌های فرآوری شده، نوشیدنی‌های شیرین و مکمل‌ها به غذا‌های سالم و واقعی روی خواهید آورد.

متاسفانه تضمین پایداری این رژیم وجود ندارد و ممکن است وزن قبلی مجددا برگردد، اما در هر صورت به دلیل درخواست برخی از شما کاربران از بخش تناسب اندام نمناک برنامه‌ی این رژیم را ارائه دادیم. اساسا، رژیم غذایی کم کالری چیز جدیدی نیست، ولی رعایت آن بسیار دشوار است. طبق اعلام موسسه ملی دیابت، گوارش و کلیه، افراد بالای ۵۰ سال ازاین رژیم پرهیز کنند چرا که می‌تواند برای آن هاخطرناک باشد.
نحوه رژیم غذایی نظامی
غذا‌های قابل مصرف در رژیم غذایی نظامی عبارتند از:

سیب
موز
نان (گندم کامل) به مقدار کم
هویج
پنیر (کاتج و چدار) در مقدار کم
قهوه
تخم مرغ
گریپ فروت
ماست یونانی
لوبیا سبز
هات داگ
بستنی
گوشت
کره بادام زمینی
بیسکویت ترد
چای
ماهی تن

تن ماهی
غذا‌هایی که مصرف آن‌ها در رژیم غذایی نظامی ممنوع است، عبارتند از:

شیرین کننده‌های مصنوعی جز گیاه استویا
کره
خامه
آب میوه
شیر
پرتقال
شکر به جز بستنی
ماست به جز انواع یونانی

چنانچه از رژیم گیاه خواری و یا خام گیاه خواری پیروی می‌کنید، می‌توانید گوشت را با لوبیا و توفو جایگزین کرده و از رژیم نظامی پیروی کنید.

توجه به این نکته حائز اهمیت است که بسیاری از غذا‌های توصیه شده دارای فیبر کمی هستند درحالی که طبق توصیه انجمن قلب، غذا‌های پرفیبر می‌توانند در کاهش وزن موثر عمل کنند.
خطرات جسمی و مزایای رژیم غذایی نظامی برای کاهش وزن

در واقع راجع به رژیم غذایی نظامی تحقیقات دقیقی صورت نگرفته است، اما طبق حدس کارشناسان، این رژیم (رژیم‌های محدود کننده و کم کالری) ممکن است مزایا و خطرات خاصی را به دنبال داشته باشد.
خطرات:

چنانچه در بخش تناسب اندام نمناک عنوان شده است بزرگ‌ترین خطر کوتاه مدت مرتبط با رژیم غذایی نظامی به دلیل محدودیت آن، یبوست می‌باشد فیبر محلول در این رژیم عمدتا از طریق موز تامین می‌شود و در کوتاه مدت باعث متوقف شدن حرکات روده خواهد شد چرا که هنگام محدود کردن مواد غذایی، در حقیقت مواد مغذی و معدنی به بدن نخواهد رسید و این امر با مصرف مولتی ویتامین‌ها نیز قابل جبران نیست.
مزایا:

شاید بزرگترین فایده این رژیم در شرایطی که مردم از اضافه وزن و چاقی رنج می‌برند، کاهش وزن باشد، اما به دلیل ناپایداری این رژیم، ورزش و تغییرات سبک زندگی نیز باید صورت گیرد.

رژیم غذایی نظامی
نمونه‌ای از برنامه غذایی رژیم نظامی:
۱-روز اول

صبحانه:

یک تکه نان تست به همراه دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی + یک فنجان قهوه سیاه یا چای کافئین دار+ نصف گریپ فروت

ناهار:

یک تکه نان تست به همراه یک دوم فنجان تن ماهی سفید + یک فنجان چای و یا قهوه کافئین دار

شام:

سه اونس گوشت (هرگوشتی که دلخواه باشد) + یک عدد سیب متوسط + نصف موز + یک فنجان لوبیا سبز

دسر:

یک فنجان بستنی وانیلی
۲. روز دوم

صبحانه:

یک تکه نان تست + یک عدد تخم مرغ + نصف موز

ناهار:

پنج عدد بیسکویت ترد + یک عدد تخم مرغ + یک فنجان پنیر کاتج

شام:

دو عدد هات داگ + یک فنجان بروکلی + یک دوم فنجان هویج + نصف موز

یک فنجان کلم بروکلی نیز می‌توان به عنوان میان وعده استفاده کرد.

رژیم نظامی چیست
۳. روز سوم

صبحانه:

پنج عدد بیسکویت ترد + یک عدد سیب + یک تکه پنیر چدار

ناهار:

یک تکه نان تست + یک عدد تخم مرغ

شام:

نصف موز + یک فنجان تن ماهی

دسر:

یک فنجان بستنی وانیلی

رعایت دقیق رژیم برای موفقیت در کاهش وزن ضروری است.
چهار روز باقی مانده از هفته:

درحالی که این برنامه غذایی شامل چهار روز مرخصی است، ولی دلیل نمی‌شود که رژیم خود را کنار بگذارید. در حقیقت رژیم غذایی نظامی توصیه‌های خود را در این چند روز نیز ارائه می‌دهد که شامل مصرف تنها ۱۵۰۰ کالری می‌شود. دراین شرایط می‌توانید دو وعده به وعده‌های رژیم خود اضافه کنید.
سایر احتیاطات در پیروی از رژیم غذایی نظامی:

در رژیم نظامی مانند سایر رژیم‌های کم کالری ضمانت اینکه مجدد وزن برنگردد، وجود ندارد.

چنانچه قصد تغییر در رژیم خود دارید، باید سبک زندگی تان را تغییر دهید، زیرا ممکن است در کنار کاهش وزن ماهیچه‌ها، آب بدن و چربی را نیز از دست دهید.

رعایت مصرف متعادل کربوهیدرات‌های سالم و پروتئین‌های کم چرب برای وعده غذایی روشی عاقلانه می‌باشد.

آیا رژیم غذایی نظامی می‌تواند سبب کاهش وزن ۴ کیلو و نیمی در یک هفته شود؟

برای کاهش ۵۰۰ گرم، سوزاندن حدود ۳۵۰۰ کالری ضروری است بنابراین برای ازدست دادن ۴ کیلو نیم، سوزاندن ۳۵۰۰۰ کالری نیاز است که در یک هفته تنها با محرومیت شدید از کالری این امر میسر می‌گردد.

در کنار کاهش وزن مهم‌تر از همه ایجاد عادات غذایی سالم است چرا که به تدریجی کم کردن چربی بدن کمک می‌کند. حداقل ۳۰ دقیقه ورزش در بعضی روز‌ها ضروری است.

در کل، در صورت نیاز به کاهش وزن پایدار با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

مثل همیشه خاطرنشان می‌سازیم تمامی رژیم‌های لاغری ارائه شده در بخش تناسب اندام نمناک برای افزایش اطلاعات و آگاهی شما کاربران محترم است، به یاد داشته باشید که پزشک متخصص رژیم درمانی بعد از بررسی شرایط جسمی شما می‌تواند رژیم متناسب را برایتان تعیین کند پس در صورت ابتل به بیماری یا شرایط خاص جسمی و روحی هرگز خودسرانه هیچ نوع رژیم لاغری را دنبال نکنید.

لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 لاغری 3 روزه لاغری سریع رژیم نظامی رژیم غذایی نظامی رژیم نظامی یک فنجان کاهش وزن رژیم ها غذا ها یک عدد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۴۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چطور با قانون ۳۰-۳۰-۳۰ وزن کم کنیم؟

به گزارش خبرآنلاین ،به جای تسلیم شدن در مسیر کاهش وزن، قانون ۳۰-۳۰-۳۰ را برای رسیدن به اندام دلخواه خود امتحان کنید.

سلامت نیوز در خبری نوشت:بسیاری از مردم بر این باورند که این روند تناسب اندام راهی عالی برای دستیابی به اهداف کاهش وزن است. اما قانون کاهش وزن ۳۰-۳۰-۳۰ چگونه است؟

قانون ۳۰-۳۰-۳۰ برای کاهش وزن

اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید، روش کاهش وزن ۳۰-۳۰-۳۰ ممکن است ارزش امتحان کردن را داشته باشد. طبق رویکرد ۳۰-۳۰-۳۰، باید ۳۰ گرم پروتئین را در ۳۰ دقیقه اول پس از بیدار شدن از خواب مصرف کنید و سپس ۳۰ دقیقه را به ورزش اختصاص دهید. این روش شامل هیچ قانون، محدودیت یا شمارش کالری دیگری نیست. ایده اصلی این است که متابولیسم خود را بهینه شروع کنید که به کاهش وزن کمک می کند. در حالی که پروتئین و ورزش اجزای ضروری یک سبک زندگی سالم هستند، نتایج فردی ممکن است متفاوت باشد.

روش کاهش وزن ۳۰-۳۰-۳۰ چگونه کار می کند؟

اثربخشی روش ۳۰-۳۰-۳۰ و تأثیر آن بر کاهش وزن ممکن است در بین افراد متفاوت باشد. متخصصان تغذیه معتقد هستند که می توانید همراه با رعایت کردن این قانون، یک رویکرد جامع برای مدیریت سلامت و وزن در نظر بگیرید که شامل عوامل مختلفی مانند رژیم غذایی کلی، شدت ورزش و سبک زندگی فعال است.

اگر می خواهید این قانون را امتحان کنید، در اینجا مراحل آن توضیح داده شده است:

۱. ۳۰ گرم پروتئین در صبحانه

گنجاندن ۳۰ گرم پروتئین در صبحانه ممکن است فواید بالقوه ای داشته باشد. پروتئین می تواند به افزایش سیری و در نتیجه به کنترل اشتها در طول روز کمک می کند. همچنین خوردن پروتئین به کنترل قند خون و مقاومت به انسولین کمک می کند و نقش مهمی در نگهداری و ترمیم عضلات دارد. با این حال، ترجیحات فردی و نیازهای غذایی متفاوت است و ضروری است که یک صبحانه کامل را در نظر بگیرید که شامل ترکیبی از درشت مغذی ها برای انرژی پایدار نیز باشد.

بزرگسالان سالم باید روزانه یک گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن خود مصرف کنند. برای یک فرد بالغ با وزن ۶۰ کیلوگرم، این میزان حدود ۶۰ گرم پروتئین در روز است. مزیت رژیم غذایی خوردن یک صبحانه با پروتئین بالا این است که ثابت شده است که میل به شکر را در نیمه دوم روز کاهش می دهد، بنابراین احتمال کمتری دارد که بعد از شام به سراغ دسر بروید.

۲. ۳۰ دقیقه ورزش

درگیر شدن در ورزش های قلبی عروقی با شدت کم و حالت پایدار (LISS) می تواند برای کاهش وزن مفید باشد. این نوع ورزش، از جمله فعالیت‌هایی مانند پیاده‌روی سریع، دوچرخه‌سواری و شنا به افزایش مصرف کالری کلی بدون وارد کردن استرس بیش از حد به بدن کمک می‌کند. LISS برای افراد در تمام سطوح تناسب اندام مناسب است و آن را برای تمرین روزانه برای همه پایدار می کند.

با این حال، تکمیل ورزش با یک سبک زندگی فعال، برای کسب نتایج مطلوب ضروری است. علاوه بر این، هرنوع ورزشی به کاهش قند خون شما کمک می کند، بنابراین در مسیر کاهش وزن شما نقش مهمی می تواند داشته باشد.

۳. ۳۰ درصد ذهن آگاهی

عادات غذایی خود را طوری تنظیم کنید که شامل آگاهی باشد. برای هر لقمه کمی فکر و قدردانی کنید و به علائم گرسنگی و سیری بدن خود توجه کنید. بهبود هضم و رابطه مثبت با غذا دو فایده این عمل است. ذهن آگاهی را در برنامه تمرینی خود بگنجانید و در طول تمرینات، به نفس خود و احساسات بدن خود توجه کنید. این کار باعث بهبود سلامت روان و افزایش کارایی تمرینات شما می شود.

مزایای قانون ۳۰-۳۰-۳۰ برای کاهش وزن

مزایای روش کاهش وزن ۳۰-۳۰-۳۰ به شرح زیر است:

۱. سلامتی جامع

رویکرد کاهش وزن ۳۰-۳۰-۳۰ با تأکید عادلانه بر ذهن آگاهی، ورزش و رژیم غذایی به جنبه های فیزیکی، ذهنی و عاطفی سلامت می پردازد.

۲. زندگی پایدار

با ترویج یک سبک زندگی متعادل و پایدار، این استراتژی این احتمال را افزایش می دهد که مردم به مرور زمان به روال های زندگی سالم خود پایبند باشند.

۳. سازگاری

این رویکرد ممکن است برای تطبیق طیف وسیعی از سطوح تناسب اندام اصلاح شود و افراد را قادر می سازد تا نوع و شدت تمرینات را متناسب با سلیقه و اهداف خود تنظیم کنند.

عوارض قانون ۳۰-۳۰-۳۰ برای کاهش وزن

قبل از امتحان کردن این روش کاهش وزن، عوارض جانبی آن را نیز در نظی بگیرید:

رژیم بیش از حد می تواند برای سلامتی شما مضر باشد. عدم تعادل تغذیه ای می تواند ناشی از رعایت دقیق رژیم غذایی باشد. تاکید بیش از حد بر پروتئین اثرات منفی بر سلامتی دارد. ورزش بیش از حد ممکن است منجر به بیماری های جدی شود. سطح قند خون شما می تواند تحت تأثیر قرار گیرد.

در حالی که قانون ۳۰-۳۰-۳۰ در مقایسه با سایر روش های کاهش وزن کمتر مورد توجه قرار می گیرد، مهم است که بدانیم ممکن است برای همه مناسب نباشد. اصل صبحانه با پروتئین بالا و ورزش روزانه به طور کلی مثبت است، اما ترجیحات و پاسخ های فردی به این شیوه ها متفاوت است. مجبور کردن خود به یک برنامه روتین که با ترجیحات شخصی مطابقت ندارد، مانند خوردن صبحانه یا ورزش کردن در صبح، ممکن است برای همه پایدار و مطلوب نباشد.

بسیار مهم است که به بدن خود گوش دهید و رویکرد مناسبی را انتخاب کنید که متناسب با سبک زندگی و ترجیحات شما باشد و از یک رویکرد سالم و پایدار برای رفاه اطمینان حاصل کنید.

۴۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898372

دیگر خبرها

  • راهکار هایی برای کنترل اشتها
  • کلید کاهش وزن ؛ فقط کافی است این یک کار را انجام دهید
  • 200 روزه شدن جنگ علیه غزه چه مفهومی دارد؟ مقاومت در این مدت چگونه ادامه یافت؟
  • با تغییر رژیم غذایی خود زمین را نجات دهید
  • ۸ راهکار طلایی برای کاهش قند خون
  • ببینید | با چالش ٢١ روزه حذف قند، می‌توان لاغر شد؟
  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است
  • برای کاهش میزان نمک مصرفی روزانه خودتان آشپزی کنید
  • چطور با قانون ۳۰-۳۰-۳۰ وزن کم کنیم؟
  • ۷ دلیل برای استفاده از سرکه سیب