Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@11:04:07 GMT

عضو کمیسیون صنایع مجلس: ۵۰ درصد از معادن کشور تعطیل است

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۴۵۲۳۸

عضو کمیسیون صنایع مجلس: ۵۰ درصد از معادن کشور تعطیل است

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس گفت: ۶ درصد ذخایر معدنی دنیا در ایران است و ۱۱ هزار و ۶۰۰ معدن در کشور داریم که بیش از ۵۰ درصد معادن تعطیل است. ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۳ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سیدمهدی مقدسی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان مرکزی با اشاره به اینکه وظیفه اصلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی قانون‌گذاری است، اظهار داشت: تصویب قانون برنامه ششم توسعه از جمله وظایف مجلس در دوره نهم بود اما در مجلس دهم با بررسی‌های فراوان بیش از 5 ماه به تصویب رسید همچنین قوانین تفویض اختیارات استان‌ها، قوانین اعتبارات استانی، افزایش اعتبارات ورزشی، قوانینی در حوزه آب و کشاورزی، قوانین تجارت، قانون رفع موانع تولید و استفاده حداکثری از توان داخلی، قانون مالیات ارزش افزوده، قانون صدور چک و سایر موارد نیز انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قانون مبارزه با قاچاق کالا، حمایت از محیط‌بانان، حمایت از زنان، کودکان و معلولان، تفکیک المپیک از پاراالمپیک، قانون هوای پاک، حفاظت از خاک، ساماندهی تالاب‌ها، حفاظت از منابع ژنتیکی، افزایش ظرفیت پالایشگاه‌ها، مبارزه با پولشویی و تشدید مجازات اسیدپاشی نیز در مجلس مورد بررسی قرار گرفتند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قانون نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه، اقدام متقابل سپاه در مقابل دشمن، قانون تقویت استاندارد متناسب با شرایط روز، قانون تشکیل صنایع نیروی دریایی، قانون نظام آموزش و تقویت فنی و حرفه‌ای، حمایت از خانواده، حمایت از صنایع دستی و هنرمندان، حمایت از سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و غیره در مجلس دهم مورد بررسی قرار گرفت و تعدادی اصلاح شدند.

مقدسی تصریح کرد: قانون اشتغال روستاها در اواخر سال 96 اجرا و حدود یک و نیم میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برداشت و به ریال تبدیل شد که با نرخ 6 درصد برای اشتغال روستایی به کار گرفته شد.

وی ادامه داد: مجلس دوره دهم در زمینه قانون‌گذاری اقدامات خوبی انجام داد و نمایندگان استان در مدت 4 سال نماینده بودن خود علی‌رغم تضارب آرا همکاری و تعامل خوبی با یکدیگر داشتند و در روز گذشته نامه جاده شازند به ازنا به امضای 7 نماینده استان رسید.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی  خاطرنشان کرد: نمایندگان علاوه ‌بر حوزه قانونگذاری در زمینه تحقیق و تفحص و پیگیری مطالبات مردم و در کمیسیون‌های مجلس حضوری فعال دارند که امیدواریم این اقدامات و پیگیری‌ها ادامه داشته باشد.

‌مقدسی عنوان کرد: فرایند قانونگذاری در کشور با مشکلاتی همراه است که باید اصلاح شود به طوری که بیش از 12 هزار قانون در کشور وجود دارد که تعدد قوانین تناقض در اجرا را ایجاد می‌کنند به همین  سبب باید اصلاح قوانین انجام شود.

وی بیان کرد: 30 درصد از مصوبات قانونی کشور طرح‌محور است که دو سوم به صورت لوایح و یک سوم طرح است، در بسیاری از کشورها اجازه ارائه طرح به مجلس داده می‌شود اما نه به این میزان بنابراین در این زمینه باید بیشتر توجه کرد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس ‌‌عنوان کرد: در کمیسیون صنایع و معادن مجلس در قوانین معدنی 681 ماده و 2 هزار و 800 حکم وجود دارد که اصلاحاتی در این زمینه انجام شد، 6 درصد ذخایر معدنی دنیا در ایران است و 11 هزار و 600 معدن در کشور داریم که بیش از 50 درصد معادن تعطیل است همچنین قوانین مربوط به حوزه صنعت نیز اصلاح شدند.

مقدسی بیان کرد: نظام بودجه‌ریزی مشکلاتی دارد که باید اصلاح شود و موضوع تفویض اختیار بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد، اصلاح امور و پذیرش اشتباهات شجاعت است و حماقت نیست.

وی ادامه داد: عملکرد دستگاه‌‌‌ها می‌تواند بیشتر باشد و رابطه معناداری در زمینه میزان حضور مردم در انتخابات و جایگاه‌ها وجود دارد به همین سبب باید با برطرف شدن مشکلات تلاش کنیم تا میزان مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری بیشتر باشد.

‌انتهای پیام/713/ ز

R7980/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خنداب و کمیجان در مجلس نماینده مردم اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۵۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاظم موسوی نماینده مجلس: فروش نوکیای تقلبی حرام است

دوم اسفندماه سال ۱۴۰۲ بود که نماینده رسمی نوکیا در ایران اعلام کرد؛ «این شرکت غیر از نماینده رسمی خود در حال حاضر هیچ مجوزی برای تولید تلفن همراه نوکیا در ایران به هیچ شرکتی نداده است.»

به گزارش فرهیختگان، این موضوع نشان داد شرکت «آتیلا همراه ایهان» که با استفاده از این برند، نوکیای تقلبی وارد بازار می‌کند و همچنین سبب شد تا شرکت نوکیا از آن شکایت کرده و رسانه‌ها هم بار‌ها علیه این تولیدات تقلبی افشاگری کنند. سابقا نیز کوروش کمپانی با سو استفاده و کلاهبرداری از مردم به واسطه تقلب در ساخت گوشی‌های همراه دست به چنین اقدامی زده بود. 

حالا بعد از گذشت تقریبا دو ماه و پس از بازتاب گسترده این موضوع در رسانه‌های اجتماعی، سید کاظم موسوی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در واکنش به حواشی به وجود آمده درباره تولید تلفن همراه نوکیا در داخل کشور بدون اخذ مجوز از شرکت خارجی اظهار کرد: «عرضه این نوع موبایل‌ها به منزله تضییع حقوق مصرف‌کنندگان است. همچنین وی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از عرضه نوکیای تقلبی گفت: فروش این نوع موبایل در بازار به دور از انصاف و حرام است. سازمان بازرسی کل کشور باید به این موضوع ورود کند.»

 

دیگر خبرها

  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: حال کارگران در دولت سیزدهم خوب شد
  • ضرورت اصلاح قانون معادن به نفع محیط زیست
  • کاظم موسوی نماینده مجلس: فروش نوکیای تقلبی حرام است
  • خبرهای مهم از مجلس درباره تعطیل شدن روز شنبه و استفتاء از مراجع تقلید
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • نقدعلی، نماینده مجلس: نیروی انتظامی پیش‌دستی کرد؛ قدردان شماییم
  • تلاش ناکام تندروهای مجلس برای بررسی محرمانه یک طرح دیگر