Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@06:19:25 GMT

حدود ۱۶ هزار تن گندم در جنوب سیستان و بلوچستان خریداری شد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۴۶۶۷۸

حدود ۱۶ هزار تن گندم در جنوب سیستان و بلوچستان خریداری شد

محسن الله دادی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: چهار مرکز خرید از سوی اداره غله وخدمات بازرگانی ایرانشهر در شهرهای جنوب سیستان و بلوچستان کار خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان را بر عهده دارند. 

وی با بیان اینکه امسال از سوی دولت هر کیلوگرم گندم ٢۵ هزار ریال از کشاورزان خریداری می‌شود افزود: قیمت خرید گندم در سالجاری نسبت به سال گذشته ۴٣ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر اداره غله و خدمات بازرگانی ایرانشهر با بیان اینکه تاکنون افزون‌بر ٣٧٠ میلیارد ریال به کشاورزان جنوب سیستان و بلوچستان در قبال گندم‌های خریداری شده پرداخت شده افزود: قیمت گذاری اینگونه محصولات کشاورزی باید به شکلی باشد تا کشاورزان نسبت به تولید و فروش این کالای راهبردی علاقه‌مند شوند.

وی ادامه داد: سازمان غله کار خرید گندم را برعهده دارد و هیچ گونه محدودیتی در خرید و یا پرداخت هزینه این محصول راهبردی وجود ندارد.

الله‌دادی گفت: سیلوهای گندم ایرانشهر ظرفیت ذخیره سازی بیش‌از ۵٠ هزار تن گندم را دارد که انتظار می‌رود گندمکاران منطقه محصول مازاد بر نیاز خود را به مراکز خرید برای ذخیره سازی در سیلوها تحویل دهند. 

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی گندم سیستان و بلوچستان خرید تضمینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گندم سیستان و بلوچستان خرید تضمینی وزارت جهاد کشاورزی گندم سیستان و بلوچستان خرید تضمینی سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۶۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گندم با حضور وزیر جهادکشاورزی در هرمزگان آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی نیکبخت ظهر پنجشنبه در آیین برداشت گندم جنوب کشور در جمع خبرنگاران گفت: امروز به شکل نمادین و رسمی برداشت گندم در استان‌های گرمسیر؛ هرمزگان، سیستان و بلوچستان، و جنوب کرمان آغاز شد.

وی فرایند برداشت گندم در سراسر کشور را تا ابتدای شهریورماه اعلام کرد و افزود: بعد از مناطق گرمسیر، برداشت از گندم‌زار های مناطق معتدل و سپس سردسیر آغاز می‌شود و امیدواریم با تداوم بارش‌های جوی میزان برداشت گندم افزایش یابد.

وزیر جهادکشاورزی در همین رابطه تصریح کرد: از ۶ میلیون هکتار اراضی زیر کشت گندم در کشور؛ ۴ میلیون هکتار دیم و ۲ میلیون هکتار آبی است و انتظار داریم در سال زراعی ۱۴۰۳_ ۱۴۰۲ بیش از ۱۳ میلیون تن گندم تولید شود و ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن در طرح خرید تضمینی قرار گیرد.

نیکبخت هم‌چنین گفت: کار خرید هم توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران انجام می‌شود و تلاش می‌کنیم با همکاری سازمان برنامه و بودجه، قیمت گندم کشاورزان سر موعد پرداخت شود.

کد خبر 6064216

دیگر خبرها

  • برداشت گندم با حضور وزیر جهادکشاورزی در هرمزگان آغاز شد
  • افزایش ۹درصدی سفر‌های نوروزی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • بیش از هزار و ۱۰۰ مرکز خرید تضمینی در کشور آماده تحویل گندم کشاورزان است
  • پیشین پرچمدار برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم در سیستان و بلوچستان
  • یشین پرچمدار برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم در سیستان و بلوچستان
  • برداشت اولین خوشه های طلایی گندم در سیستان و بلوچستان
  • پیشین پرچمدار برداشت اولین خوشه های طلایی گندم در سیستان و بلوچستان
  • برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم در پیشین سیستان و بلوچستان
  • پیش بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جدید
  • شروع برداشت گندم در مناطق گرمسیری کشور