Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-03-29@07:33:05 GMT

بازسازی بازارچه بزازها در بازار کاشان

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۴۶۷۰۸

بازسازی بازارچه بزازها در بازار کاشان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، محمدحسین واحدیان بیان کرد: به دلیل بارندگی‌های شدید فروردین این قسمت از بازار بزرگ و تاریخی کاشان تخریب و آوار آن روی چهار مغازه ریزش کرد.

وی گفت: تخریب سقف در مساحتی حدود ۲۰ متر مربع روی داد و علت اصلی این اتفاق گرفتگی ناودان‌های پشت بام بازار و عدم بازدید توسط کسبه و اهالی بازار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر شهرداری منطقه یک کاشان ادامه داد: بعد از تخریب به منظور جلوگیری از خسارت‌های آتی مقاوم‌سازی این بخش از بازار کاشان در وسعتی ۵ برابر با قسمت تخریب شده در دستور کار قرار گرفت. حدود ۱۰۰ مترمربع حوالی محل تخریب با اجرای فونداسیون پایه و سقف و ایزوگام مورد بازسازی قرار گرفته است.

وی گفت: برای انجام این پروژه اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است. در جریان بارندگی‌های اخیر علاوه بر مشکلات پیش آمده در بازار، بخشی از معابر و گذرگاه‌های بافت تاریخی دچار حادثه و خسارت شده که شهرداری منطقه یک با جدیت و ردیف بودجه اختصاصی در این خصوص اقدام کرده است.

واحدیان افزود: بازسازی معابر ورودی به بازار بزرگ کاشان نیز در حال انجام است. کف و بدنه هشت معبر ورودی به بازار تاریخی با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال در حال بازسازی و بهسازی برای استفاده شهروندان و همچنین گردشگران است.

وی بازآفرینی و احیای بافت تاریخی کاشان بر مبنای پیاده‌محوری را یکی دیگر از برنامه‌های شهرداری منطقه بافت تاریخی و فرهنگی کاشان دانست.

مدیر شهرداری منطقه یک کاشان ادامه داد: ایجاد فضاهای پیاده‌محور در بافت تاریخی می‌تواند حیات و سرزندگی را برای شهر به ارمغان آورد.

کاشان شهری تاریخی و مرکز شهرستان است و بخشی از استان اصفهان محسوب می‌شود.

کد خبر 511497 برچسب‌ها تاریخ - بافت تاریخی استان اصفهان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: تاریخ بافت تاریخی استان اصفهان شهرداری منطقه بافت تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۶۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد ۱۰ ساله صدور پروانه در منطقه ۱۰ شکسته شد

شهردار منطقه ۱۰ گفت: در سال ۱۴۰۲ رکورد تعداد صدور پروانه طی ۱۰ سال گذشته در این منطقه شکسته شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مهدی اخ الصنایع اظهار کرد: با تمهیدات و مشوق‌های اتخاذ شده در سال 1402 بیش از 650 پروانه صادر شده است که بیشترین آمار صدور پروانه در یک دهه گذشته در منطقه 10 است.

وی ادامه داد: در سال 1402 شهرداری منطقه 10 با صدور 496 پروانه در بافت فرسوده بیشترین آمار صدور پروانه در بافت فرسوده را کسب کرده است.

شهردار منطقه 10 از افزایش 60 درصدی آمار صدور پروانه در سال 1402 نسبت به سال 1401 خبر داد و گفت: نسبت به سال گذشته در بافت فرسوده شاهد افزایش 53 درصدی رشد صدور پروانه و در خارج بافت نیز شاهد افزایش 96 درصدی رشد صدور پروانه بودیم  و روند تسهیل در صدور پروانه به ویژه در بافت فرسوده از جمله برنامه‌های امسال این منطقه است.

عملیات اجرایی اصلاح هندسی در بزرگراه یادگار امام(ره)

اخ الصنایع بیان کرد: با توجه به مخاطرات احتمالی همچون زلزله و ....، نوسازی بافت فرسوده اولویت اصلی حوزه شهرسازی و معماری منطقه 10 است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • کاشان نیازمند موزه نگهداری اسناد تاریخی است
  • عمارت شهرداری مرکزی کاشان به موزه بلدیه تبدیل می‌شود
  • وجود يکهزار هکتار بافت تاریخی در شهر موزه‌ها
  • نوسازی بیش از ۶۰۰ پلاک بافت فرسوده در منطقه ۱۷
  • هیرکان دالانی برای گذر در رمز و راز‌های تاریخ/ گلستان فقط جنگل و دریا نیست
  • تو‌رهای بافت‌گردی شیراز رونق گرفت
  • استقبال کم‌نظیر گردشگران نوروزی از جاذبه‌های منطقه ۹ اصفهان
  • بیش از ۵ هزار مسافر از تورهای بافت‌گردی شیراز استقبال کردند
  • استقبال بیش از ۵ هزار مسافر نوروزی از تورهای بافت‌گردی شیراز
  • رکورد ۱۰ ساله صدور پروانه در منطقه ۱۰ شکسته شد