Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-24@03:10:43 GMT

اعلام پروتکل‌های هشتگانه بازگشایی مدارس خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۴۶۸۶۱

اعلام پروتکل‌های هشتگانه بازگشایی مدارس خراسان رضوی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: پروتکل‌های هشتگانه بازگشایی مدارس استان با هدف تامین سلامت معلمان و دانش‌آموزان به مدارس اعلام شد.

به گزارش قدس آنلاین، قاسمعلی خدابنده افزود: این پروتکل‌ها برای حضور داوطلبانه دانش‌آموزان و معلمان در مدارس از روز شنبه ۲۷ اردیبهشت ‌ماه همزمان با بازگشایی مدارس قابل اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مدیران مدارس از حضور همکاران و دانش آموزان دارای بیماری‌های زمینه‌ای، اضافه وزن شدید و نقص ایمنی بدن و همچنین مادران باردار ممانعت به عمل آورند.  

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: همچنین با توجه به اختصاص سرانه بهداشتی به مدارس،  ضدعفونی کلاس‌هایی که قرار است میزبان دانش‌آموزان باشد باید با جدیت و مطابق دستورالعمل انجام شود.

وی افزود: آرایش کلاس‌های درس باید با رعایت فاصله گذاری اجتماعی انجام شود ضمن اینکه مدیران می‌توانند زمینه برگزاری کلاس‌های درس را در فضای باز یا وسیع‌تر مانند صحن حیاط یا نمازخانه مدرسه فراهم کنند.  

خدابنده ادامه داد: برگزاری تمامی کلاس‌های درس تربیت بدنی،  مراسم صبحگاه، جلسات یا کلاس‌های فوق برنامه در این ایام ممنوع است.  

وی جلوگیری از حضور اولیای دانش‌آموزان در داخل مدارس را از دیگر موارد این دستورالعمل اعلام کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: رفت و آمد دانش‌آموزان داوطلب حضور در مدارس به عهده والدین آنها خواهد بود.  

وی افزود: همچنین باید حتی‌الامکان یکی از عوامل مدرسه در بدو ورود دانش‌آموزان توضیحات لازم را در خصوص رعایت موارد بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به آنها گوشزد کرده و از تجمع دانش‌آموزان بدون رعایت فاصله گذاری جلوگیری نماید.  

خدابنده ادامه داد: تمامی کارکنان اجرایی و معلمان مدرسه باید از دستکش و ماسک استفاده کنند.

طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش مدارس از روز ۲۷ اردیبهشت ‌ماه جاری فقط با هدف رفع اشکال برای دانش‌آموزان بازگشایی می‌شود.

خراسان رضوی هم اکنون دارای بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز است که حدود ۹ درصد جمعیت دانش‌آموزی کشور را تشکیل می‌دهد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی بازگشايي مدارس آموزش و پرورش خراسان رضوی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۶۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیچی قسمتی از لباس دانش‌آموزان دریکی از مدارس دلگان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، رضا سابکی گفت: علاوه بر محکوم کردن اقدام یادشده، آن را مغایر با کرامت انسانی، حقوق دانش‌آموزان، اصول و اخلاق فرهنگی می‌دانم.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان دلگان افزود: بر اساس بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های آموزش و پرورش، برخورد با دانش‌آموزان در صورت تخلف از پوشش مدرسه، باید مبتنی بر اقدام‌های تربیتی و ارشادی باشد و در صورت نیاز با دعوت از اولیای دانش‌آموز، نسبت به اصلاح پوشش اقدام شود.
سابکی ادامه داد: به دانش‌آموزان و اولیاء اطمینان می‌دهیم که با عاملان این اقدام غیرقانونی برخورد قاطع و قانونی خواهد شد و اجازه نمی‌دهیم حقوق دانش‌آموزان در هیچ مدرسه‌ای نادیده گرفته شود.
وی از  اولیاء دانش‌آموزان خواست: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در مدارس، مراتب را از طریق مجاری قانونی به اطلاع مسئولان آموزش و پرورش برسانند.

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • جذب ۳ هزار نیروی دبیری در خراسان رضوی در سال جاری
  • قیچی قسمتی از لباس دانش‌آموزان دریکی از مدارس دلگان
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت
  • مدارس و دانش‌بنیان‌ها پلی به سوی شکوفایی استعداد