Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-03-28@16:33:35 GMT

ریزش پایه‌های پُل در حال ساخت خبر ساز شد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۴۷۰۴۸

ریزش پایه‌های پُل در حال ساخت خبر ساز شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی در مطالبی عنوان کرده‌اند که شکسته شدن پایه‌های پُل در حال احداث محور جیرفت - عنبرآباد از عجایب تاریخ مهندسی به شمار می‌رود و نبود نظارت مهندس ناظر یا تبانی با پیمانکار در استفاده نکردن از مصالح کافی و با کیفیت عامل اصلی  تخریب سازه پل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کاربران در مطلب خود از دستگاه قضا خواسته‌اند به این موضوع ورود کند.

اما محمد ساردوئی، مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان به انتشار این مطلب در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: این پُل توسط پیمانکار در حال احداث بوده و هنوز تحویل داده نشده است.

او وقوع چنین حوادثی در طرح‌های عمرانی را یک امر طبیعی عنوان کرد و افزود: ممکن است دوباره در همین طرح یا طرح‌های دیگری در حین کار، چنین حوادثی رخ دهد.

وی ادامه داد: هرگونه آسیبی توسط پیمانکار، اصلاح و بازسازی می‌شود و پس از پایان کار و تحویل آن، پیمانکار به مدت پنج سال در زمان بهره‌برداری کیفیت طرح را ضمانت می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان با بیان اینکه پُل سرجاز هنوز در دست ساخت است، تصریح کرد: ۲ عدد از تیرهای بلند این پل در حین نصب بر اثر سهل انگاری عوامل پیمانکار با پاره شدن زنجیرهای جرثقیل آسیب دیده است.

وی بیان کرد: این اتفاق دلیلی بر بی کیفیت بودن سازه نیست، در تمامی طرح‌های راه‌سازی از مصالح و روش کار در بازه‌های زمانی مختلف توسط آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک تست‌های لازم گرفته می‌شود.

ساردوئی اظهار کرد: طراحی پُل و تمامی جزئیات طرح در زمینه مطالعات ژئو تکنیک، هیدرولیک و هیدرولوژی توسط کارشناسان متخصص انجام می‌شود.

وی به تشریح وضعیت پُل سرجاز پرداخت و گفت: در حال حاضر پیمانکار در حال ساخت دیافراگم‌های تیرها برای مهار آن‌ها بوده که فرآیندی زمان‌بَر، دقیق و فنی است.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان به انتشار مطالب غیرواقع در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: همشهریان و کاربران شبکه‌های اجتماعی قبل از درج و انتشار هرگونه مطلب یا خبر در فضای مجازی به این اداره کل مراجعه و اطلاعات فنی را دریافت و بعد، قضاوت کنند.

وی اظهار کرد: این اداره کل حق پیگرد قانونی از طریق مراجع قضایی را برای خود محفوظ می‌داند.

اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان مستقل از مرکز استان، هفت شهرستان با جمعیت یک میلیون نفر را زیر پوشش دارد.

کد خبر 511514 برچسب‌ها وزارت راه و شهرسازی استان‌ کرمان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی استان کرمان راه و شهرسازی جنوب کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۷۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۲ پیمانکار مرتبط با عضو شورا و شهرداری


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم ، محمدرضا جعفری اصل با اشاره به اینکه بر اساس گزارش سربازان گمنام امام زمان(عج)، متهمان بازداشت‌ شده مرتکب تخلفات و فساد گسترده مالی شده‌اند، بیان کرد: پس از وصول گزارش اولیه بلافاصله پرونده قضایی تشکیل و تحقیقات تحت نظر معاون دادستان آغاز که منجر به بازداشت آنان شد.

وی افزود: با تکمیل تحقیقات اولیه، حسب مورد اتهاماتی از جمله پرداخت رشوه، تبانی در معاملات و مناقصات شهرداری، تحصیل مال از طریق نامشروع، معاونت در ارشاء به متهمان تفهیم شده است.

دادستان عمومی و انقلاب بندر امام خمینی، گفت: پرونده در حال رسیدگی است و پس از بررسی همه جوانب، اخذ نظر کارشناس رسمی دادگستری، انجام مراحل حسابرسی و همچنین اقدامات تخصصی و اطلاعاتی، نسبت به افراد مرتبط و مسئول در این فساد مالی تصمیم گیری خواهد شد.

دیگر خبرها

  • بازداشت ۲ پیمانکار و تعدادی از کارمندان شهرداری بندر امام (ره)
  • بازداشت چند پیمانکار و کارمند شهرداری بندر امام
  • بذرپاش : امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم
  • بازداشت ۲ پیمانکار مرتبط با عضو شورا و شهرداری
  • پرداخت تسهیلات ساخت، مردم را به بازار مسکن هدایت می‌کند
  • بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم
  • ساخت مستند زندگی دانش‌آموزان و فرهنگیان شهید حادثه تروریستی کرمان
  • پرداخت تسهیلات ساخت افزایش مشارکت مردمی در پروژه های نهضت ملی را به همراه دارد
  • ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی برای نیروهای مسلح و ایثارگران زنجانی
  • ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح ملی مسکن برای نیروهای مسلح و ایثارگران در زنجان