Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-24@04:27:01 GMT

اختصاص یک خط اعتباری برای سفر خانواده ها بعد از کرونا؟

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۴۷۱۴۴

اختصاص یک خط اعتباری برای سفر خانواده ها بعد از کرونا؟

ساعت 24-معاون گردشگری قول اختصاص یک خط اعتباری برای سفر خانواده ها بعد از کرونا را از معاون اقتصادی رئیس جمهور گرفت.

قول بسته تشویقی سفر را گرفته ام

به دنبال لغو سفرها در تعطیلات نوروز با شیوع ویروس کرونا، بسته تشویقی سفر به ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاد شد که تداوم ابتلا در ایران، نتیجه آن را فعلا مسکوت نگه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت بهداشت همچنان نسبت به راه افتادن موج سفر بعد از سه ماه محدودیت، نگران است. وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این مرحله که برخی محدودیت ها برطرف شده، طرح سفر هوشمند را با تاکید بر سفرهای ضروری و تجاری، به جریان انداخته است، هرچند که سفرها به شکل گروهی و خانوادگی پس از رفع محدودیت تردد بین استانی، تا حدی راه افتاده است.

ولی تیموری، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جلسه هم اندیشی با فعالان بخش خصوصی درباره بسته تشویقی سفر که یکی از راه حل های جبران بخشی از خسارات تاسیسات گردشگری نیز محسوب می شود، گفت: دنبال این بسته تشویقی هستم و به شکل شفاهی از دکتر نهاوندیان، معاون اقتصادی رییس جمهور قول گرفتیم تا یک خط اعتباری سفر بعد از کرونا در اختیار خانواده ها قرار دهند.

او در عین حال یادآور شد: این بسته تشویقی هنوز مصوب نشده است. اما به محض فروکش کردن تب کرونا تلاش می کنیم این خط اعتباری سفر به خانواده ها اختصاص یابد تا به صورت غیرمستقیم از فعالان گردشگری حمایت شود.

معاون گردشگری این پیش بینی را دارد که سفرها با فروکش کردن تب ویروس کرونا در ایران به سوی سفرهای خانوادگی پیش رود.

جزئیات بسته تشویقی سفر معلوم نیست، اما پیشنهادهایی درباره تخصیص تسهیلات به شکل وام سفر و یا کارت های اعتباری سفر مشابه «سفرکارت» از سوی برخی کارشناسان و فعالان گردشگری مطرح شده است.

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قبلا طرحی را با عنوان فرصت یا مرخصی سفر به ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاد داده بود و از دولت خواست که بعد از کرونا، با ایجاد تعطیلات فرصت سفر برای مردم فراهم کند. این طرح در ابتدا از سوی وزیر بهداشت با عنوان «کوپن سفر» معرفی شده بود که منظور، ایجاد زمینه ای برای مرخصی سفر بود.

معاون گردشگری همچنین گفته که کماکان پیگیر بازگرداندن سهمیه بنزین سفر است که برای تعطیلات نوروز 99 مصوب شده بود اما با شیوع ویروس کرونا، متوقف شد. او گفته که تلاش می کند این سهمیه را برای سفرهای بعد از کرونا، دریافت کند.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: بسته تشویقی سفر معاون گردشگری بعد از کرونا خط اعتباری خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۷۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بسته‌های معیشتی بین خانواده‌های کم برخوردارصومعه سرایی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان؛ عباس کریمی افزود: این ۲۰۰ بسته معیشتی به نیت امام زمان (عج) با عنوان در قالب طرح قرار دوازدهم و با مشارکت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان صومعه‌سرا و خانه هلال کسما بین خانواده‌های کم بضاعت توزیع شد.
 بخشدارمرکزی صومعه‌سرا ارزش این بسته‌های حمایتی را ۱۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان
  • ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران
  • اختصاص ۸۰۰ میلیاردریال برای اجرای طرح‌های مرمتی در آذربایجان غربی
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی مسکن در ۶ شهرستان سیستان و بلوچستان
  • مادران باردار و دارای کودک شیرخوار یارانه تشویقی می گیرند
  • اختصاص بیش از ۲ هزار و ۱۸۰ زمین رایگان در شهر‌های جنوبی کشور به خانواده‌های مشمول
  • توزیع بسته‌های معیشتی بین خانواده‌های کم برخوردارصومعه سرایی
  • بسته حمایت از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان رونمایی شد
  • اختصاص یکی از خطوط تلفنی صدای مشاور به مراقبت موقت از کودکان بهزیستی
  • تدوین بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز و مالی برای حمایت از بخش خصوصی در اصفهان