Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در تذکری به وزیر امور اقتصادی و دارایی خواستار توسعه زیرساخت‌های سازمان بورس و اوراق بهادار تهران شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر در تذکری به فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی خواستار توسعه زیرساخت‌های سازمان بورس و اوراق بهادار تهران شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن کامل تذکر نماینده شاهین‌شهر به وزیر اقتصاد به شرح زیر است:

خلاصه تذکر:

خلاصه تذکر:ضرورت بررسی هسته معاملات سازمان بورس و اوراق بهادار تهران وارتقاء زیرساخت‌های آن به منزله جلوگیری از بروز اخلال در روند معاملات با عنایت به گذشت دو دهه از عمر سیستم و افزایش کارمزد دریافتی بورس‌ها در سال‌های اخیر که مورد اعتراض بسیاری از فعالین بازار سرمایه در ماه‌های اخیر گردیده.

شرح تذکر:

جناب آقای وزیر

مستحضرید که بورس به عنوان یکی از شفاف‌ترین بازارهای مالی کشور مورد توجه عامه مردم در یک سال گذشته گردیده که تا فروردین 99 تعداد 700 هزار افراد جدید به این بازار اضافه و بیش از 60 همت مجموع نقدینگی از ابتدای لا 98 تا 17 اردیبهشت 99 وارد بازار سرمایه شده و همچنین ارزش معاملات روزانه بورس به بالای 17 همت گردیده که رقم قابل توجهی بوده و بیانگر گردش نقدینگی از بازار پول به بازار سرمایه می‌باشد.

متاسفانه علیرغم رشد تعداد سهامداران و ارزش معاملات زیرساخت‌های معاملاتی شرکت فناوری اطلاعات (هسته معاملات) جوابگوی نیاز فعالین بازار سرمایه نبوده و در زمان معاملات دچار اختلال می‌گردد سایت TSE که ارائه دهنده آمار و اطلاعات در لحظه به کاربران بوده کند و قیمت‌ها با استیشن و آنلاین متفاوت نمایش داده می‌شود که موجب سردرگمی معامله‌گران گردیده متاسفانه زیرساخت‌های IT بازار سرمایه توسعه نیافته و جوابگوی حجم معاملات نمی‌باشد چالشی که تبدیل به یک ریسک بزرگ گردیده.

با توجه به حضور 50 میلیون سهامدار، سهام عدالت در چند ماه آینده نیاز به ارتقاء سیستم معاملات بازار سرمایه که مورد اعتراض جمع کثیری از سهامداران گردیده ضرورت فوری داد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: توسعه تذکر فناوری اطلاعات بورس بازار سرمایه سازمان بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۷۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز با افت ۱۴۳۴ واحدی به ۲,۳۱۵,۳۷۰ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ با افت ۱۴۳۴ واحدی به ۲,۳۱۵,۳۷۰ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۰۷۷.۴۵ و احدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات تاکنون ۶۴۴.۶۳۱ میلیارد سهم بود که طی ۳۱,۳۱۲ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۴,۷۴۳.۹۲۵ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۹۷۸,۵۵۰.۴۸۸ میلیارد ریال شد.

کد خبر 746290

دیگر خبرها

  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت
  • محرک جدید بورس
  • بورس امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد؟
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد
  • بورس امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • بورس امروز ۴ اردیبهشت۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • سقف معافیت مالی؛ داغ همیشگی بر پیشانی بورس!