Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-03-29@15:57:50 GMT

از مدال تا پدال/ شمشیرباز المپیکی ژاپن در پیک غذا (+عکس)

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۴۷۳۲۲

از مدال تا پدال/ شمشیرباز المپیکی ژاپن در پیک غذا (+عکس)

با تعویق بازی‌های المپیک، "ریو میاکه" شمشیرباز برجسته ژاپنی ماسک آهنی و سپر دفاعی شمشیربازی خود را با یک دوچرخه و کوله پشتی عوض کرد و پیک شرکت "توکیو اوبر ایتس" (Uber Eats) شد. اوبر ایتس پیک بیرون بر و تحویل غذای اوبر است که بسیاری از نقاط جهان شعبه دارد.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، میاکه 29 ساله که در سال 2012 بازی‌های المپیک لندن در دور دوم مسابقات انفرادی از حریف خود  شکست خورد و در رشته "فویل تیمی" مدال نقره آن رقابت‌ها را برد، اینک بی‌صبرانه منتظر شرکت در بازی‌های المپیک کشورش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او از این شغل در دوران شیوع کرونا راضی است.

قهرمان شمشیربازی ژاپن به عنوان پیک شرکت "اوبر ایتس" مشغول به کار شد/ عکس: خبرگزاری فرانسه

او در مورد شغل جدیدش می‌گوید: این شغل مرا در وضعیت جسمی و روحی خوبی قرار می‌دهد و پول خوبی دارد.

وی در این باره به خبرگزاری فرانسه گفت: این کار را به دو دلیل شروع کردم. برای سفر به مسابقات آینده پس‌انداز کنم و فرم بدنی‌ام را در حالت ایده‌آل نگه دارم.

وی افزود: من با یک تلفن پول درمی‌آورم اما این شماره برای من به معنی پول نیست و امتیازی بزرگ برای ادامه کار من است.

رسانه‌های ژاپن "میاکه" را یک آماتور ضعیف نشان داده و اعلام کردند که برای درآمد هزینه حداقل‌های زندگی در تقلا است. اما این شمشیرباز از سه شرکت اسپانسر خواسته تا برای مدتی از حمایت‌های مالی از او را متوقف کنند، حتی اگر به معنای حذف پس‌انداز از زندگی‌اش باشد.

"میاکه" شمشیرباز ملی ژاپن در طول بحران کرونا و تعطیلات ژاپن روی پشت‌بام ورزش می‌کند /عکس: خبرگزاری فرانسه

او نیز مانند بسیاری از ورزشکاران حرفه‌ای و برتر جهان در شرایط کنونی که ویروس جلسات تمرینی و مسابقات را خراب کرده سخت تمرین می‌کند.

او در این باره گفت: من نمی‌دانم تا کی می‌توانم در این شرایط به تمرینات خود ادامه دهم و در چه زمانی مسابقات بعدی برگزار می‌شود. من حتی نمی‌دانم که آیا می‌توانم روحیه خود را تا مسابقات بعدی حفظ کنم یا خیر.

با این حال او خوشحال است که با دوچرخه از و تلفن هوشمندش از نقاط گسترده ژاپن عبور کرده و در کنار افراد دیگر به ارسال بسته و مواد غذایی می‌پردازد.

او با لبخند می‌گوید: زمانی سفارشی برای منطقه تپه‌ای "آکازاکا" در منطقه "روپونگی" می‌گیرم، تمرین بسیار خوبی پیش رو دارم.

برای چه چیزی زندگی می‌کنم؟

تعویق بی‌سابقه بازی‌های المپیک ضربه سختی به این شمشیرباز حرفه‌ای زده است. او تمام زندگی‌اش را برای موفقیت در چنین مسابقاتی تمرین کرده است.

"ریو میاکه" پس از ناکامی در بازی‌های المپیک 2016 سخت تلاش کرد. او در رقابت‌های جهانی شمشیربازی سال گذشته در جایگاه سیزدهم ایستاد تا بالاترین جایگاه در شمشیربازان ژاپن را به نام خود ثبت کند.

کمیته بین‌المللی المپیک تاریخ جدید المپیک را به 23 جولای 2021 موکول کرده است.

 تا کنون بیش از 300 هزار نفر از مردم جهان به خاطر ابتلا به ویوس کرونا جان باخته‌اند و هیچ واکسنی برای آن کشف نشده است.

او با رویای مسابقات جهانی به عنوان پیک دوچرخه‌سوار در خیابان‌های توکیو رکاب می‌زند/ عکس: AFP

او تمام ماه آوریل را با فکر و رویای رقابت، تمرین و مسابقه گذراند. خاطراتی که برایش به شدت دردناک بود. پیوستن به اوبر به حال روحی و تمرینات بدنی وی کمک کرد.

این ورزشکار جوان در این باره می‌گوید: در زمانی که جان افراد مطرح می‌شود، ورزش و فرهنگ در مرحله دوم قرار می‌گیرند.

وی افزود: اگرچه المپیک در شرایط کنونی اولویت اصلی مردم نیست اما تنها چیزی است که من به آن فکر می‌کنم.

 او گفت: بزرگترین ماموریت کنونی من این است که از لحاظ روحی و جسمی آماده باشم.

شمشیرباز ملی ژاپنی برای شرکت در مسابقات آینده باید درآمد خود را پس‌انداز کند/ عکس:AFP

_____________________________________________

بیشتر بخوانید:

زنان شمشیرباز ایرانی تاریخ ساز شدند/صعود به جمع هشت تیم برتر آسیا تعویق المپیک ۲۰۲۰ توکیو؛ تاریخی دیگر اما نه دیرتر از تابستان ۲۰۲۱ 9 فناوری‌ ژاپن برای المپیک 2020

_______________________________________________

لینک کوتاه: asriran.com/0033UC

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: قهرمان شمشیربازی فویل المپیک ژاپن پیک تحویل خبرگزاری فرانسه بازی های المپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۷۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب ۸ سهمیه المپیک پاریس توسط ورزشکار مازندرانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، معاون امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان مازندران گفت: هشت ورزشکار مازندران تاکنون توانسته اند سهمیه حضور در مسابقات المپیک و پارالمپیک پاریس را کسب کنند.

حسین دلیری در جلسه بررسی حضور ورزشکاران مازندرانی در مسابقات المپیک و پارالمپیک پاریس افزود: سال گذشته عملکرد خوبی در ورزش قهرمانی داشتیم و برای المپیک و پارالمپیک پاریس نیز تاکنون هشت ورزشکار مازندرانی توانستند سهمیه حضور در این رویداد مهم را کسب کنند.

وی با تاکید براینکه حمایت و همراهی با ورزشکاران آنان را در مسیر کسب افتخار پرانگیزه‌تر می‌کند تصریح کرد: خوشبختانه همه مسؤولان در سطح استان و شهرستان پیگیر وضعیت المپیکی‌ها و پارالمپیکی‌ها هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان هم در این جلسه گفت: المپیک و پارالمپیک گل کار ورزش است و برای تحقق اهداف باید برای قبل از المپیک، حین و بعد المپیک برنامه ریزی دقیق صورت گیرد.

علی رجبی افزود: با توجه به اینکه وضعیت حضور ورزشکاران در برخی رشته‌های ورزشی مشخص نشده، همه مسؤولان باید برای افزایش سهمیه المپیک ورزشکاران مازندرانی تلاش کنند.

وی تاکید کرد: برای ایجاد آرامش ورزشکاران المپیکی، هیأت‌ها و ادارات ورزش و جوانان و مسؤولان ستاد با پیگیری‌های مستمر دغدغه ورزشکاران را کاهش دهند.

مدیرکل ورزش و جوانان با اشاره به اینکه مردم ما به ورزش دلخوش هستند خاطر نشان کرد: با پای کار بودن هیأت‌های ورزشی و ادارات ورزش و جوانان و جریان سازی برای رویداد المپیک فضای استان المپیکی و ورزشی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • کسب ۸ سهمیه المپیک پاریس توسط ورزشکار مازندرانی
  • وضعیت تیم کشتی فرنگی امیدوارکننده است
  • وضعیت تیم کشتی فرنگی امیدوارکننده است/ المپیک برای همه سخت است
  • عبدلی: ۳ ملی‌پوش شنا شانس کسب سهمیه المپیک هستند
  • مهران برخورداری؛ دشت اولین سهمیه تکواندو در پاریس | سهمیه‌های المپیکی
  • از خداحافظی دو ستاره ناب وزنه‌برداری تا رقابت با غول‌ها در پاریس
  • کشتی گیر 57 کیلوی ایران سخت ترین مسیر را برای المپیکی شدن دارد
  • محمدرضا گرایی؛ مرد یخی در پاریس طلا می‌خواهد؛ سهمیه‌های المپیکی
  • رقابت سخت ۷۴ کیلو‌ها در باکو و دورخیز المپیکی تانک روسی
  • رقابت سخت ۷۴ کیلوها در باکو و دورخیز المپیکی تانک روسی