Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@07:01:25 GMT

رشد ۷۶ درصدی اهدای خون جامعه بانوان خراسان شمالی

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۴۷۷۵۷

رشد ۷۶ درصدی اهدای خون جامعه بانوان خراسان شمالی

در این ایام کرونایی در خراسان شمالی افراد نیازمند به خون فراموش نشده اند بلکه زنان برای این امر پیش قدم شده اند و این در حالی است که اهدای خون توسط بانوان در سال جاری از اول فروردین ماه تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۷۶ درصد رشد داشته است.

خبرگزاری شبستان_ خراسان شمالی؛ هم اکنون که شیوع ویروس کرونا، جامعه را فرا گرفته و مردم برای مبارزه با این بیماری در خانه ماندن را ترجیح می دهند و بعضا شمار زیادی از کسب و کارها نیز از اسفندماه پارسال تاکنون تعطیل شده اند و در این ایام کمی رونق گرفته اند اما افرادی به خصوص زنان برای اهدای خون پیشتاز شده اند، اهدای خون جزو ضروریات هم اکنون جامعه است چرا که افرادی هستند که نیاز مبرم و همیشگی به خون دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این ایام کرونایی در استان خراسان شمالی افراد نیازمند به خون فراموش نشده اند بلکه در این ایام زنان برای این امر پیش قدم شده اند و این در حالی است که اهدای خون توسط بانوان در سال جاری از اول فروردین ماه تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۷۶ درصد رشد داشته است.

 

بانوان بهترین مروج فرهنگ اهدای خون در خانواده و جامعه هستند و خانه‌ای که از نعمت حضور یک مادر یا دختر اهدا کننده خون بهره‌مند باشد، همانند یک پایگاه ترویج فرهنگ اهدای خون است.

 

اجرای طرح جهادی اهدای خون با عنوان «با اهدای خون بانوان، هر خانه یک پایگاه اهدای خون» نیز توسط بسیجیان خراسان شمالی باعث شد که بانوان برای اهدای خون بیشتر به پایگاه ها مراجعه کنند و در این ایام کرونایی افراد نیازمند به خون فراموش نشوند.

 

 نیاز به خون و فرآورده‌های آن، نه فصلی و مقطعی بلکه همیشگی است و بیماران سرطانی، دیالیزی و خاص از جمله تالاسمی، زنان باردار و مصدومان تصادفات و دیگر موارد نیازمند خون هستند و نباید اهدای این ماده حیاتی در هیچ شرایطی کمرنگ شود.

 

مدیرکل پایگاه انتقال خون خراسان شمالی در این خصوص گفت: در سال جاری از اول فروردین ماه تاکنون سه هزار و ۱۶۲ نفر برای خونگیری به واحدهای این استان مراجعه کرده اند که از این تعداد دو هزار و ۵۶۵ نفر موفق به اهدای خون شده اند.

 

«حسین زارع» افزود: از مجموع این تعداد ۲۱۲ نفر زن هستند.

 

وی اظهارداشت: در این مدت تعداد مراجعه کننده ها هشت درصد کاهش داشته است اما در شاخص اهدای خون پنج درصد رشد و اهدای خون توسط بانوان نیز ۷۶ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده است.

 

زارع از زنان اهدا کننده خون تشکر کرد و افزود: بانوان قبل از اهدای خون، از نظر کم خونی معاینه شده و در صورت لزوم درمان خواهند شد.

 

وی گفت: در شرایطی که نیازمندان به فرآورده‌های خونی ‌چشم یاری به اهدا کنندگان خون دارند، نباید تحت هر شرایطی این عمل خیرخواهانه و زندگی بخش در پس بحران ها و سختی‌های روزمره به فراموشی سپرده شود.

 

به درستی اهدای خون را اهدای زندگی نامیده اند، هر قطره خون اهدایی می تواند انسانی را به زندگی بازگرداند و نجات بخش باشد و چه جان هایی که هر لحظه در انتظار دریافت این مایه حیات هستند تا به هستی خود ادامه دهند.

 

نیاز به خون و فرآورده های خونی در مراکز درمانی همواره در اولویت قرار دارد و تامین نیازهای خونی بیماران و افراد حادثه دیده، دغدغه بیمارستان ها و سایر مراکز پزشکی و درمانی است و در این شرایط کرونا از اهدا کنندگان خواسته می شود که با رعایت نکته های بهداشتی برای اهدای خون مراجعه کنند.

 

مدیرکل انتقال خون استان نیز از مردم خواست که همچون گذشته یاری رسان انتقال خون استان در تامین خون سالم و مورد نیاز بیماران باشند.
 

وی عنوان کرد: با توجه به از سرگیری اعمال جراحی در مراکز درمانی، قطعا نیاز به خون و فرآورده های خونی بالا رفته که مشارکت بیشترعموم مردم را می طلبد و به ویژه جوانان می تواند پشت گرمی ما باشند.

 

زارع با اشاره به شب های قدر افزود: مردم برای کارهای ضروری از خانه خارج می شوند و سعی کنند اهدای خون را جزء کارهای ضروری خود قرار دهند و اهدای خون در شب های قدر را به اعمال خداپسندانه خود بیافزایند و اهدا کنندگان اطمینان خاطر داشته باشند که تمامی تمهیدات بهداشتی برای پیشگیری از شیوع کرونا در مراکز انتقال خون انجام می شود.

 

 

 

پایان پیام/569

منبع: شبستان

کلیدواژه: شب قدر فرآورده های خونی اهدای خون خراسان شمالی انتقال خون اهدای خون درصد رشد ۷۶ درصد شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۷۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کادر فنی تیم‌های ملی کوراش آقایان و بانوان ایران معرفی شد

به گزارش خبرگزاری مهر اسامی کادر فنی تیم‌های ملی کوراش آقایان و بانوان در رده‌های بزرگسالان و جوانان را در سال ۱۴۰۳ به شرح زیر اعلام شد.

الیاس علی‌اکبری (اهل خراسان شمالی) به عنوان سرمربی و مختار خورنگ به عنوان مربی تیم ملی کوراش مردان ایران تا پایان بازی‌های داخل سالن ۲۰۲۴ تایلند معرفی شدند.

بتول پاکروح (اهل خراسان شمالی) سرمربیگری تیم ملی بانوان بر عهده گرفت و فاطمه اسلامی به عنوان مربی معرفی شد.

همچنین محبوبه خورشیدی سرمربی‌گری تیم جوانان دختر ایران را تا پایان مسابقات قهرمانی جهان برعهده گرفت.

تیم‌های ملی کوراش بزرگسالان کشورمان خود را برای پیکارهای مسابقات قهرمانی آسیا که مقرر است خردادماه امسال در تهران برگزار شود آماده می‌کند.

بر همین اساس مرحله نخست اردوی تیم ملی کشورمان از ۴ اردیبهشت ماه در بجنورد آغاز خواهد شد.

کد خبر 6086071

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۱.۶ درصدی اهدای خون در قم
  • نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی
  • انتخاب سرمربی تیم ملی کوراش آقایان و بانوان از خراسان‌شمالی
  • اهدای ۱۶۵ میلیارد ریال لوازم ضروری به نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر
  • کادر فنی تیم‌های ملی کوراش آقایان و بانوان ایران معرفی شد
  • نیاز اصفهان روزانه به ۶۴۰ اهداکننده خون
  • نیاز خراسان شمالی به استقرار سایت پرتودهی هسته‌ای محصولات کشاورزی
  • تحقق ۱۰۰ درصدی تعهد اشتغال خراسان رضوی
  • افزایش سن اهدای خون در خراسان شمالی