Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-24@22:10:24 GMT

بازگشت توریستها به ترکیه از ماه آینده

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۴۷۹۵۳

بازگشت توریستها به ترکیه از ماه آینده

ساعت 24 - ترکیه عضو اتحادیه اروپا نیست، اما همه سویه یا دنباله رو اروپاست و یا وابسته به آن. 24 ساعت پس از انتشار خبر باز شدن مرزها میان کشورهای اروپائی در آینده نزدیک، ترکیه نیز تصمیم مشابهی را اعلام کرد.

تصمیم برای اروپا در کمیسیون اروپا گرفته شده که ترکیه حضور در آن ندارد اما این کشور میداند که بازگشائی مرزهای توریستی در اروپا، یک شاهراه بزرگ آن به ترکیه وصل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز گذشته وزارت گردشگری ترکیه اعلام کرد: برنامه گواهی سلامت گردشگری برای تابستان 2020 بزودی اعلام می شود و توریست ها در صورت رعایت توصیه ها و در دست داشتن گواهی سلامت (نداشتن کرونا) می توانند به این کشور سفر کنند.بموجب گزارشی که دراختیار ما قرار گرفته در هتل ها ١٣٢ نوع تدابیر اتخاذ خواهد شد. برای نمونه استفاده از نمکدان های یک بار مصرف، توقف کمتر از ١٥ دقیقه در حمام سونا، نداشتن حق انتخاب غذا در رستوران ها و ...احتمالا از اواخر ماه جوئن این مقررات به اجرا گذاشته شده و مرزها به روی توریست های خارجی باز می شود.

فصل گردشگری اروپاهم برقراراست  

کمیسیون اروپا رفع تدریجی موانع مرزی را در تلاشی برای تشویق گردشگری که به شدت در همه گیری ویروس کرونا آسیب دیده پیشنهاد کرده است.پائولو جنتیلونی کمسیر امور اقتصادی گفت: "پیام ما این است که امسال تابستان فصل گردشگری خواهیم داشت، حتی در صورتی که تدابیر امنیتی و محدودیت ها برقرار باشدمرزهای میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله مرزهای منطقه تردد-آزاد شنگن به دلیل اپیدمی کرونا بسته بوده، اما کشورها به تدریج شروع به باز کردن مرزها کرده اند.اتریش و آلمان تازه ترین کشورهای اتحادیه اروپا هستند که با برداشتن محدودیت های سفر موافقت کرده اند.از روز جمعه بازرسی مرزی در گذرگاه ها شروع خواهد شد و بعد از روز ۱۵ ژوئن تردد آزادانه از سر گرفته خواهد شد.سباستیان کورتز صدراعظم اتریش گفت: "ما می خواهیم زندگی روزمره را برای مردم راحت تر کنیم و گام دیگری به سوی عادی‌سازی برداریم."در بریتانیا مسافران در صورت انجام سفرهای خارجی باید انتظار قرنطینه دو هفته ای را داشته باشند، اما سفر بدون قرنطینه به فرانسه و ایرلند ممکن است.یکی از نشانه های ابعاد بحران جاری اعلامیه شرکت عظیم مسافرتی "تویی" است که گفته هشت هزار شغل را حذف خواهد کرد و قصد کاهش ۳۰ درصدی هزینه ها را دارد. دولت آلمان یک وام کوتاه مدت ۱.۸ میلیارد یورویی داده است تا روی پا بماند.

طرح اتحادیه اروپا چیست؟

کمیسیون اروپا گفت چراغ راهنمایش برای بازگشایی دو اصل حفظ ایمنی و عدم تبعیض است. توریسم تقریبا ۱۰ درصد تولید اقتصادی اروپا را به خود اختصاص می دهد و میلیون ها شغل در ۲۷ کشور عضو به گردشگری وابسته است.مارگارت وستاگر، نائب رئیس کمیسیون اروپا، گفت کسانی که احساس می کنند ناخوش هستند یا علائمی دارند نباید سفر کنند.طرح های غیرالزام آور اتحادیه از کشورها می خواهد برای لغو ممنوعیت سفر و بازرسی های مرزی با هم همکاری کنند، که همزمان با اعمال تدابیر هدفمند علیه شیوع کرونا خواهد بود.این رویکرد مرحله به مرحله ابتدا با دادن مجوز عبور به کارگران فصلی شروع خواهد شد و پس از آن محدودیت سفر میان کشورهایی که ویروس در آنها به یک اندازه کنترل شده برداشته خواهد شد. حذف کلیه موانع میان مرزهای داخلی اتحادیه اروپا مرحله بعدی خواهد بود.

سایر توصیه ها:

بلیت سفر با قطار یا هواپیما باید در اینترنت خریداری شود و بازرسی های امنیتی در ترمینال ها باید با حفظ فاصله اجتماعی انجام شود

فروش غذا و نوشیدنی در پروازها برای کاستن از تماس متوقف خواهد شد

مسافران کمتری اجازه خواهند داشت سوار هواپیماها، اتوبوس ها، قطارها و کشتی ها شوند و ژل ضدعفونی باید در دسترس باشد

مسافرانی که عضو یک خانواده نیستند باید با فاصله بنشینند

کلیه کارکنان بخش حمل و نقل باید تجهیزات حفاظتی داشته باشند و رانندگان باید از با محفظه حفاظت شوند

عملکرد کشورها

برخی کشورها از قبل تدابیر قرنطینه را بر مسافران اعمال کرده اند. از روز جمعه کسانی که وارد اسپانیا می شوند برای ۱۴ روز قرنطینه خواهند شد.بریتانیا که اتحادیه اروپا را ترک کرده اما در سال جاری همچنان تحت مقررات آن عمل می کند، قصد اعمال قرنطینه ای ۱۴ روزه بر مسافران ورودی از فرودگاه ها را دارد.با این حال بریتانیا با فرانسه و ایرلند به توافق های دوجانبه ای رسیده که مسافران را از قرنطینه معاف می کند.از طرف دیگر بازگشایی سواحل منطقه بریتانی در شمال غربی فرانسه از روز چهارشنبه با اعمال محدودیت های شدید شروع شد.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: کمیسیون اروپا اتحادیه اروپا خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۷۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند

وزیر امور خارجه گفت: اتحادیه اروپا باید مسوولانه عمل کرده و رژیم اسراییل را تحریم کند.

به گزارش مشرق، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای وضع تحریم علیه ایران در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: مایه تأسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.

وزیر امور خارجه همچنین نوشت: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید مسوولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

دیگر خبرها

  • ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس
  • اتحادیه اروپا تیک‌تاک را به دلیل یک برنامه جدید تهدید می‌کند
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • بورل: به همکاری با آنروا ادامه می دهیم
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند
  • تحولات اوکراین|توقع کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • بازگشت بازار خودرو به ساحل آرامش
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • تظاهرات گسترده در حمایت از فلسطین در اسپانیا