Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@10:05:58 GMT

کاهش ۳۰ درصدی اهدای خون تهرانی‌ها در اولین شب قدر سال جاری

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۴۸۲۷۷

کاهش ۳۰ درصدی اهدای خون تهرانی‌ها در اولین شب قدر سال جاری

مدیرکل انتقال خون استان تهران از کاهش ۳۰ درصدی مشارکت مردم برای اهدای خون در اولین شب قدر سال جاری نسبت به وضعیت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا دکتر محمدرضا مهدی زاده گفت: در شب نوزدهم ماه رمضان، ۸۴۸ نفر از شهروندان نوعدوست و مسئولیت پذیر به مراکز اهدای خون در سطح استان تهران مراجعه کردند که ۶۵۸ نفر از آنان موفق به اهدای خون شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل انتقال خون استان تهران با تشریح آمار اهداکنندگان خون در اولین شب قدر سال ۹۹ بر اساس دسته‌بندی‌های مختلف اظهارکرد: ۳۱۷ نفر از اهداکنندگان در دسته اهداکنندگان مستمر بودند که سالی حداقل دو بار به مراکز اهدای خون می‌آیند و ۲۱۵ نفر هم در دسته اهداکنندگان با سابقه بودند که در سال‌های گذشته، سابقه مشارکت در این کار انسانی را داشته‌اند.

مهدی زاده ادامه داد: ۱۲۶ اهداکننده در اولین شب قدر امسال برای اولین بار به جمع اهداکنندگان خون پیوسته‌اند که امیدواریم در آینده و با همراهی مستمر، شاهد حضور یک نسل جدید در مسیر نجات بیماران نیازمند به خون باشیم.

به گزارش روابط عمومی انتقال خون استان تهران، مدیرکل انتقال خون استان تهران در پایان ضمن دعوت از مردم به مشارکت بیشتر در این امر انسانی و نجات‌بخش گفت: ذخایر خونی ما برای تامین نیازهای بیماران در شرایط بحرانی نیست اما به خاطر نیاز روزانه بیماران در بیش از ۱۶۰ مرکز درمانی و بیمارستان سطح استان تهران، چشم انتظار حضور و مشارکت بیشتر مردم مهربان و ایثارگر تهرانی در مراکز اهدای خون هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اهداي خون شب قدر انتقال خون ماه رمضان انتقال خون استان تهران اولین شب قدر اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۸۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲۰ درصدی کانون‌های فرسایش بادی در برنامه هفتم

وحید جعفریان مدیرکل دفتر امور بیابان و سازمان منابع طبیعی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در برنامه هفتم بر کنترل و کاهش ۲۰ درصدی کانون های بحرانی فرسایش بادی به عنوان یک هدف بزرگ تاکید شده است.

به گفته او، با توجه به آنکه کار در عرصه های بیابان و فرسایش بادی اقداماتی دشوار و آسیب پذیر است، لذا با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و مشارکت موثر جوامع محلی و هدف گذاری طرح کاشت یک میلیارد درخت انتظار می رود که نسبت به خنثی سازی تخریب سرزمین  و صنعت توسعه پایدار نقش خودمان را ایفا کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۳۰میلیون هکتار از عرصه های بیابانی کشور تحت تاثیر فرسایش بادی هستند، افزود: بیش از ۱۴ میلیون هکتار به لحاظ ایجادخسارت به اراضی کشاورزی، روستاها و جاده ها کانون های بحرانی هستند.

جعفریان ادامه داد: سیاست های دیگری جزء طرح کاشت یک میلیارد درخت نظیر احداث ۱۷ هزارکیلومتر بادشکن کوتاه و اطراف مزارع و اقداماتی در جهت جایگزین مالچ نفتی در راستای خنثی سازی تخریب سرزمین دنبال می شود. گفتنی است پروژه مالچ کمتر از یک دهم درصد فعالیت ها را در برمس گیرد.

مدیرکل دفتر امور بیابان و سازمان منابع طبیعی با بیان اینکه امسال پروژه ها مبتنی بر مشارکت مردم و ملاحظات زیست محیطی خواهد بود، افزود: طرح ۳ میلیون هکتاری مقابله با بیابانزایی که کنترل کانون تخریب سرزمین است، تعریف کرده ایم و بدین منظور با مختصات علمی و ملاحظات جامع نگر ۱۶ همت اعتبار پیش بینی شده که با مشارکت بخش خصوصی و جوامع محلی اجرا می شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • کاهش ۲۰ درصدی کانون‌های فرسایش بادی در برنامه هفتم
  • دستگیری ۱۸۷ سارق در کرمانشاه طی نیمه اول تعطیلات نوروزی
  • اهدای عضو مسافر تهرانی در رشت
  • بازار آب از طرح‌های مهم مشارکت مردمی در حوزه آب/کاهش ۱۱.۶ درصدی بارش‌ها در یزد
  • رشد ۷ درصدی اهدای خون در اصفهان / شاخص اهدای خون بانوان به ۳.۵۱ درصد رسید
  • ۵۲ درصد ظرفیت سدهای کشور پُر آب شد/ کاهش ۱۷ درصدی ورود آب به سدها
  • اهدای عضو یک تهرانی در رشت
  • مراکز درمانی فارس نیازمند ذخایر خونی است
  • کاهش ۵۰ درصدی فوتی تصادفات جاده ای در استان سمنان
  • افزایش ۱.۵ درصدی بستری در بیمارستان‌ها / انتقال ۹۳ بیمار و مصدوم توسط اورژانس هوایی