Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز جمعه المیادین به نقل از وبگاه فرانسوی «آفریکا اینتلیجنس»، محمد ولد الشیخ الغزوانی رییس‌ جمهوری موریتانی ماه فوریه گذشته به ریاض و ابوظبی سفر کرده بود.

بر اساس این گزارش، رییس‌ جمهوری موریتانی در این دیدار از درخواست بن سلمان برای برقراری ارتباط با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی جا خورده و در پاسخ به این درخواست گفته که این مسأله سیاست یکپارچه عرب در قبال اسرائیل را می‌طلبد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش می‌افزاید، سفر الغزوانی به ریاض آن‌گونه که باید و شاید خوب نبوده است؛ ‌ زیرا بن سلمان در جمع رسانه‌ها از «محمد ولد عبد العزیز» رییس‌ جمهوری سابق موریتانی تمجید کرده که باعث شد، این سفر بدون اعلام حمایت سعودی از این کشور به پایان برسد.

پایگاه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» پیش تر به نقل از «منابع دیپلماتیک عربی» نوشته بود که رایزنی‌های فشرده‌ای میان آمریکا، اسرائیل، عربستان سعودی و مصر در جریان است تا در قاهره دیداری میان «بنیامین نتانیاهو» و «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی انجام شود.

به گفته این منابع دیپلماتیک، در ماه‌های اخیر «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا مسوولیت میانجیگری و ارتباط میان تل‌آویو و ریاض را بر عهده داشته است، اما اینگونه به نظر می رسد که برخی دولت های عرب نیز نقش دلالی در این روند را پذیرفته اند.

پیش تر نیز «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و «عبدالفتاح البرهان» رییس شورای حاکمیتی سودان درباره عادی سازی روابط میان خارطوم و تل‌آویو انجام مذاکره کرده بودند.

در حالی که سران کشورهای عربی برای ارتباط با رژیم صهیونیستی مسابقه گذاشته اند، اما مقاماتی هر چند اندک در این کشورها نیز هستند که با هرگونه عادی سازی رابطه میان کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی مخالف هستند و همواره از حقوق فلسطینیان دفاع می کنند، اقدامی که در نشست فوق العاده اتحادیه پارلمان های عربی در زمستان گذشته در امان (پایتخت اردن) اتفاق افتاد و نمایندگان حاضر در آن نشست بر مخالفت با هرگونه عادی سازی روابط کشورهای عربی با رژیم اشغالگر قدس تأکید کردند.

برچسب‌ها محمد بن ‌سلمان ایالات متحده آمریکا موریتانی بنیامین نتانیاهو عربستان‌ سعودی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمد بن سلمان ایالات متحده آمریکا موریتانی بنیامین نتانیاهو عربستان سعودی محمد بن سلمان ایالات متحده آمریکا موریتانی بنیامین نتانیاهو عربستان سعودی بنیامین نتانیاهو رژیم صهیونیستی بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۸۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سران عربی با سکوتشان شریک جنایات رخ داده در فلسطین هستند

بیانیه شورای تبیین مواضع ناحیه بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی توسط دبیر هسته بین الملل این استان قرائت گردید.

به گزارش گره استان‌ها خبرگزاری دانشجو، بیانیه شورای تبیین مواضع ناحیه بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی توسط مریم مرادی دبیر هسته بین الملل بسیج دانشجویی آذربایجان غربی در تجمع اعتراضی علیه جنایات رژیم صهیونیستی در میدان انقلاب ارومیه قرائت گردید.


بسم الله الرحمن الرحیم
آجرک الله یا صاحب الزمان
اللهم نشکوا الیک فقد نبینا و غیبه والینا وکثره عدونا
جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در بیمارستان الشفا را به پیشگاه حضرت، ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و رهبر عزیزمان امام خامنه‌ای مدظله العالی و امت اسلام تسلیت عرض می‌کنیم.
غزه غرق خون است. گاهی کلمات درد دارد، اما صدا ندارد، یک روز خلخال از پای زن یهودی در شام پاره شد، امیرالمومنین علی علیه السلام فرمودند: «اگر از پای یک زن یهودی خلخال به ظلم و جنایت دربیاورند، انسان خوب است تا از این غصه بمیرد»‌ای امت اسلام
بار دیگر دشمن انسانیت و مظهر وحشی گری و شقاوت، رژیم جعلی صهیونیستی در ماه مبارک رمضان، ماه رحمت و غفران الهی، در اقدامی جنایتکارانه به منظور بقا و از روی ناتوانی واستیصال خود در برابر مردم قهرمان غزه، نوامیس مسلمانان را به خاک و خون کشیده است و زخمی عمیق بر پیکر امت کبیر اسلام وارد نموده است.‌ای مدعیان انسانیت و آزادی!
زبانتان را بریده اند؟! یا حلقومتان را؟! برخیزید برای زنان هتک حرمت شده فلسطینی، برخیزید برای ناله وفغان دختران فلسطینی که ترس بر مغز استخوانشان رخنه کرده است. این‌ها زن نیستند؟ این‌ها انسان نیستند؟ این‌ها شایسته آزاد زیستن نیستند؟ یا باورتان براین است که تا مظلومی در جهان نباشد ظالمی هم نخواهد بود؟
شیطان بزرگ آمریکا، که منافع راهبردی خود را در منطقه به موجودیت این غده سرطانی گره زده است وقیحانه به دنبال سرپوش گذاشتن بر جنایات این رژیم کودک کش است و در این مسیر از هیچ کمک وابزاری دریغ نمی‌کند. همانطور که سکوت سران کشور‌های عربی واسلامی، جرات بیشتری برای ارتکاب جنایات این چنینی به این رژیم می‌دهد.
ما به سران بی غیرت عربی می‌گوییم با سکوتتان، شریک این جنایات نباشید. چه ننگی بالاتر از این که نفت و گاز ومواد غذایی مورد نیاز این رژیم از کشور‌های مسلمانی همچون آذربایجان و ترکیه تامین می‌شود.
یا رسول الله! سینه هامان در فقدان شما به تنگ آمده است که به امت شما جسارت‌ها وهتک حرمت‌ها می‌کنند. امتی که برایشان آنا اعطیناک الکوثر را به ارمغان آورده آید.
به عنوان موذنانی که وظیفه اقامه اذان جامعه را بر دوش دارند، از دیار شهیدان باکری و امینی، ضمن محکوم کردن جنایات اخیر رژیم غاصب در بیمارستان الشفا غزه، از همه آزادی خواهان جهان ضمن حفظ اتحاد و یکپارچگی خواستار:
۱_قطع شریان‌های اقتصادی رژیم صهیونیستی
۲_محاکمه سران رژیم صهیونیستی در دادگاه‌های بین المللی
۳_شکستن محاصره و ورود کمک‌های انسان دوستانه به غزه هستیم.
شورای تبیین مواضع ناحیه بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی
والسلام علیکم و رحمت الله.

دیگر خبرها

  • خبر بد برای مردم غزه/ نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم
  • مدعیان حقوق بشر به برقراری آتش‌بس در غزه کمک کنند
  • دهقان: مدعیان حقوق بشر به برقراری آتش‌بس در غزه کمک کنند
  • سران عربی با سکوتشان شریک جنایات رخ داده در فلسطین هستند
  • درخواست آمریکا برای مشارکت ژنرال‌هایش در طراحی حمله به رفح
  • تدارک نتانیاهو برای اعزام هیاتی به آمریکا با محور عملیات در رفح!
  • پسر نتانیاهو هم مهاجرت کرد
  • پسر نتانیاهو هم از فلسطین اشغالی مهاجرت کرد
  • حمله وزیر تندرو نتانیاهو به بایدن
  • مقام جهاد اسلامی: قطعنامه شورای امنیت نشان دهنده انزوای اسرائیل در جهان است