Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@01:30:18 GMT

۶۵ درصد زندانیان کهگیلویه و بویراحمد مرخصی گرفتند

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۴۸۴۵۲

۶۵ درصد زندانیان کهگیلویه و بویراحمد مرخصی گرفتند

مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد از اعزام ۶۵ درصد زندانیان خبر داد و گفت: تاکنون هیچ مورد مشکوک به کرونا در زندان‌های استان شناسایی نشده است. ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

 اسماعیل جمیاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج،  اظهار داشت: بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور با توجه به اینکه ممکن است این بیماری محیط‌های جمعی را بیشتر تهدید کند اولین اقدام ما در سازمان زندان‌ها، کاهش تردد جمعیت در زندان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در این راستا زندان‌ها اولین اماکنی بود که بحث فاصله‌گذاری اجتماعی در آنها رعایت شد، افزود: در همین راستا، بیش از 65 درصد زندانیان استان به مرخصی اعزام شدند و 35 درصد باقیمانده عمدتا زندانیان با جرائم خشن یا کسانی بودند که از تامین وثیقه ناتوان بودند.

مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: طبق بخشنامه ریاست سازمان زندان‌ها برای جلوگیری از ابتلای زندانیان به بیماری کرونا، همه فعالیت‌های اشتغال‌محور در زندان‌های استان به حالت تعلیق درآمد و حتی ملاقات‌ها هم محدود شد.

جمیاری با بیان اینکه برای تامین اقلام بهداشتی موردنیاز زندانیان، کارکنان زندان و  سربازان وظیفه دو کارگاه خیاطی ما به تولید ماسک مبادرت کردند، ابراز کرد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، سپاه پاسداران و شهرداری‌ها محیط‌های زندان به صورت مرتب گندزدایی و ضدعفونی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ترددها در زندان‌های استان به حداقل رسیده و بسته‌های بهداشتی به تعداد انبوه در اختیار جامعه هدف قرار گرفته، گفت: با هدف تغذیه و ایمن‌سازی بدن زندانیان در مقابل بیماری کرونا، برنامه غذایی آنها هم تغییر داده شد.

مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تاکنون هیچ مورد مشکوک یا ابتلا به کرونا در بین زندانیان، کارکنان زندان و سربازان وظیفه مشاهده نشده است.

طرح مرخصی زندانیان یزد در ایام شیوع کرونا موفقیت آمیز بودچشم امید 185 زندانی چهارمحال و بختیاری به دست مهربان مردم استکمک‌های مؤمنانه در بین خانواده‌های زندانیان نیازمند کردستان توزیع شد

جمیاری ادامه داد: در بحث حمایت از آسیب‌دیدگان کرونا برنامه حمایت از خانواده‌های زندانیان را در دستورکار قرار دادیم و در این راستا، یک هزار مورد از خانواده‌های زندانیان استان از کارت‌های هدیه و سبدهای کالایی که از جاهای مختلف تامین کردیم بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به بحث آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، گفت: هر ساله جشن گلریزان برگزار می‌شود اما امسال به خاطر بحث بیماری کرونا، متاسفانه جشن گلریزان حضوری نداریم و می‌خواهیم این جشن را به صورت مجازی برگزار کنیم.

مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: در سال 1398 حدود 290 زندانی جرائم غیرعمد شامل 24 زن و 266 مرد از زندان آزاد شدند که مجموع بدهی این افراد بالغ بر 91 میلیارد تومان بود.

جمیاری بیان کرد: از 91 میلیارد تومان بدهی این افراد،  61.5 میلیارد تومان را رضایت گرفتیم، سه میلیارد تومان آورده زندانی بود، 19 میلیارد تومان با همکاری مرجع قضایی تسهیل شد، چهار میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه و چهار میلیارد تومان هم وام بلاعوض پرداخت شد.

وی عنوان کرد: هم‌اکنون 438 زندانی جرائم غیرعمد در سطح زندان‌های استان داریم که از این تعداد، 426 نفر مرد و 12 نفر زن هستند که از این تعداد، 360 نفر به خاطر محکومیت مالی، 71 نفر به خاطر مهریه، پنج نفر به خاطر تصادف در زندان به سر می‌برند و زندانی شبه‌عمد هم دو نفر داریم.

مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه میزان بدهی محکومان مالی 84.5 میلیارد تومان و بدهی زندانیان مهریه هم 9 هزار و 760 سکه است، گفت: این افراد از پنج میلیون تومان تا چند میلیارد تومان بدهی دارند.

جمیاری ابراز کرد: میزان بدهی 12 خانم زندانی جرائم غیرعمد حدود 1.5 میلیارد تومان است که قابل تغییر بوده و می‌توان بخشی از آن را از شکات رضایت گرفت.

انتهای پیام/543/ ت

R41452/P/S6,69/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل زندان های کهگیلویه و بویراحمد زندان های استان میلیارد تومان جرائم غیرعمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۸۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار داوطلبان نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه یاسوج گفت: بیش از ۱۹ هزار نفر در کنکور استان کهگیلویه و بویراحمد رقابت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار استانها خبرگزاری دانشجو،بهادر کرمی،رئیس دانشگاه یاسوج افزود: توزیع کارت ورود به جلسه کنکور نوبت اول از امروز دوشنبه سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ از طریق سامانه سازمان سنجش آغاز خواهد شد و باجه رفع نقص در دانشگاه یاسوج برای رفع مشکلات احتمالی مستقر می شود.

 

کرمی اظهارکرد: کنکور ۱۴۰۳ در دو نوبت برگزار می شود که نوبت اول در روزهای ششم و هفتم اردیبهشت و نوبت دوم در روزهای هفتم و هشتم تیر ماه سال ۱۴۰۳ برگزار می شود.

 

رئیس دانشگاه یاسوج با بیان اینکه در کنکور امسال نیز مثل سال گذشته نتیجه هر دو آزمون برای داوطلبان قابل استفاده است و نمره بالاتر برای انتخاب رشته در کارنامه اعمال می شود، خاطرنشان کرد: یکی از تفاوت‌های کنکور امسال با سال های گذشته این است که در گروه آزمایشی هنر و زبان، داوطلبان فقط می توانند یک مورد را انتخاب کنند، همچنین در پایان همه آزمون هایی که در گروه های آزمایشی برگزار می شود داوطلبانی که مایل هستند در رشته‌های دانشگاه فرهنگیان تحصیل کنند باید به سوالاتی که در پایان آزمون به آنها داده می‌شود پاسخ دهند.

 

کرمی با اشاره به اینکه در شهرستانهای بویراحمد، دنا، گچساران، کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی آزمون کنکور برگزار می شود، تصریح کرد: صبح پنجشنبه ششم اریبهشت آزمون گروه آزمایشی ریاضی و انسانی، عصر این روز آزمون گروه های آزمایشی هنر و زبان، و صبح روز جمعه هفت اردیبهشت آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی برگزار خواهد شد.

 

رئیس دانشگاه یاسوج ادامه داد: کل داوطلبان کنکور استان کهگیلویه و بویراحمد در تمام گروه های آزمایشی ۱۹ هزار و ۱۱۵ نفر هستند که از این تعداد ۱۱ هزار و ۷۴۷ نفر خانم و هفت هزار و ۳۶۷ آقاست.

 

کرمی عنوان کرد: متولی برگزاری کنکور در شهرستان های بویراحمد و دنا دانشگاه یاسوج و در شهرستان های دیگر، هم دانشگاه و هم آموزش و پرورش متولی برگزاری این آزمون هستند.

 

رئیس دانشگاه یاسوج تاکید کرد: در استان کهگیلویه و بویر احمد زیر گروه تجربی بیشترین تعداد داوطلب را دارد که تعداد این داوطلبان در این استان ۱۰ هزار و ۳۴۷ نفر، معادل ۵۴ درصد از کل شرکت کنندگان کنکور این استان است. همچنین از بین این داوطلبان ۶ هزار و ۴۰۷ نفر زن، و سه هزار و ۹۴۰ نفر مرد هستند.

 

کرمی بیان کرد: ۶۱.۵ درصد از داوطلبان استان کهگیلویه و بویراحمد زن، و ۳۸.۵ درصد مرد هستند که این میزان در سراسر کشور ۶۳ درصد زن و ۳۷ درصد مرد است.

دیگر خبرها

  • صدور کارت برای بیش از ۱۹ هزار کنکوری در کهگیلویه و بویراحمد
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • ۱۸۰۰ تن عسل در کهگیلویه و بویراحمد تولید شد
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت
  • شاد شدن ۶۲ خانواده با رهایی زندانیان
  • افزایش ۳۳ درصد استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان
  • آمار داوطلبان نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ کهگیلویه و بویراحمد
  • رشد ۳۲ درصدی اعطای مرخصی به زندانیان جرایم غیرمهم البرز
  • ثبت بیش از ۳ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی کهگیلویه و بویراحمد
  • چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌روی منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد