Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از اصفهان، مدیران کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرهای مختلف ایران از جمله اصفهان، شیراز، قم، رشت، کرج، اردبیل و... در نشستی آنلاین که به ابتکار دبیرخانه مجمع شهرداران آسیایی برگزار شد، تجارب و ابتکارات شهرهای خود در مدیریت بحران کرونا را با یکدیگر در میان گذاشتند.  

در این نشست، ایمان حجتی، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت: اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری اصفهان در حوزه‌های گوناگون از جمله ضدعفونی معابر و وسایل حمل و نقل عمومی و اقدمات فرهنگی و آموزشی، ایجاد فرهنگسرای مجازی، توزیع 120هزار پک بهداشتی رایگان در مناطق کم‌برخوردار شهر و تشکیل 20 کمپین تبلیغاتی و آموزشی از یکم اسفند 98 تا 31 فروردین ماه سال جاری از جمله ابتکارات شهرداری اصفهان در این دوران بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   

وی به تعاملات صورت گرفته از سوی شهرداری اصفهان در قالب ارتباط با شهرهای خواهرخوانده و سازمان‌های بین‌المللی هم اشاره کرد و افزود: ابراز همدردی و تبادل تجربیات از طریق نامه نگاری متقابل با شهرهای خواهرخوانده اصفهان و محکوم کردن تحریم های آمریکا در دوران شیوع پاندمی کرونا و همچنین پررنگ شدن روابط اصفهان با این طرف ها بیش از گذشته، محورهای اصلی و دستاوردهای این مکاتبات و تعاملات بود.   

حجتی از دیگر اقدامات شهرداری اصفهان در حوزه تعاملات بین المللی در شرایط کرونا، به نامه‌نگاری با شهرهای خواهرخوانده، ارسال محموله های بهداشتی با پیام دوستی، پیوستن شهردار اصفهان به کمپین نه به تحریم در شرایط کرونا، ثبت تجربیات اصفهان درباره کرونا در شبکه شهرهای متروپلیس و مکاتبه با انجمن هایی همچون اینتا( انجمن بین المللی توسعه شهری) اشاره کرد.  

گشتاسب مظفری، دبیرکل مجمع شهرداران آسیایی نیز در این نشست ضمن قدردانی از اقدامات اصفهان در حوزه دیپلماسی شهری، تأکیدکرد: این کلانشهر از جمله شاخص‌ترین شهرهای کشور در حوزه تعاملات بین‌المللی در دوران کرونا بود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اصفهان ایران شهرداری کرونا شهرداری اصفهان مجمع شهرداران آسیایی شهرداری اصفهان اصفهان در حوزه بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۹۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای اهواز بر مدار نارنجی است / ثبت پاک‌ترین آسمان در قزوین

آلودگی هوا زمستان و تابستان نمی‌شناسد و در تمام سال چهره آسمان را کدر می‌کند، بنابراین آمار و میزان آلایندگی‌ها برای شهروندان مهم است تا بدانند هر روز شاخص کیفی شهرها در چه سطحی قرار دارد، لازم است بدانیم امروز هوای یک شهر در وضعیت ناسالم و تعداد ۲۲ شهر سالم و پاک است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اگر نگاهی به روز گذشته و امروز _یکشنبه دوم اردیبهشت_ بیندازیم، می‌توانیم میزان و شدت آلودگی هوا که بر آسمان شهرهای مختلف گسترده شده است را به‌خوبی حس کنیم، از این‌رو خبرگزاری ایمنا به مقایسه شاخص کیفی هوا در شهرهای مختلف پرداخته است، بنابراین بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست، امروز شاخص کیفی هوای هیچ‌کدام از شهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه‌ای) و بسیار ناسالم (بنفش) قرار ندارد.

بر این اساس، دستگاه سنجش کیفیت هوا امروز در هیچیک از کلانشهرها در وضعیت ناسالم برای عموم (قرمز) قرار ندارد، در حالی که روز گذشته شهر قم در موقعیت آلوده (قرمز) ثبت شد.

در همین راستا، سنجش کیفیت هوا امروز در کلان‌شهر اهواز با شاخص ۱۰۲، در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد، به طوری که روز گذشته شهرهای اهواز، مشهد و بجنورد بر مدار ناسالم (نارنجی) ثبت شدند.

به این ترتیب شاخص کیفیت هوا امروز در کلانشهرهای تبریز با شاخص ۷۳، ارومیه با شاخص ۵۹، اصفهان با شاخص ۹۲، کرج با شاخص ۷۵، بوشهر با شاخص ۶۶، تهران با شاخص ۷۴، شهرکرد با شاخص ۵۳، مشهد با شاخص ۷۴، بجنورد با شاخص ۸۴، زنجان با شاخص ۷۴، زاهدان با شاخص ۶۴، قم با شاخص ۶۸، کرمانشاه با شاخص ۵۵، اراک با شاخص ۸۱ و همدان با شاخص ۶۱، وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

لازم به یادآوری است که روز گذشته یکم اردیبهشت، شهرهای ارومیه، اصفهان، کرج، بوشهر، تهران، شهرکرد، زنجان، سمنان، زاهدان، سنندج، کرمان، کرمانشاه، اراک، بندرعباس، همدان و یزد، در وضعیت هوای سالم (زرد) بودند.

بر این اساس، دستگاه سنجش کیفیت هوا امروز در کلان‌شهرهای بیرجند با شاخص ۴۰، سمنان با شاخص ۴۸، قزوین با شاخص ۱۹، سنندج با شاخص ۳۵، کرمان با شاخص ۴۵، یاسوج با شاخص ۷۲ و یزد با شاخص ۴۶، در وضعیت پاک (سبز) قرار دارد، اما روز گذشته شهرهای تبریز، بیرجند و قزوین، در وضعیت پاک (سبز) ثبت شدند.

لازم است بدانیم، امروز شرایط کیفی هوای کلان‌شهرهای اردبیل، ایلام، شیراز، گرگان، رشت، خرم‌آباد، ساری و بندرعباس ثبت نشده است، در حالی که روز گذشته شهرهای اردبیل، ایلام، شیراز، یاسوج، گرگان، رشت، خرم‌آباد و ساری بدون داده ثبت شد.

در نهایت بر اساس داده‌های موجود سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و مقایسه شاخص کیفی هوا، امروز هیچ‌کدام از شهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه‌ای)، بسیار ناسالم (بنفش) و ناسالم (قرمز) ثبت نشدند، اما یک شهر ناسالم (زرد)، تعداد ۱۵ شهر سالم (زرد)، هفت شهر پاک (سبز) و هشت شهر بدون داده ثبت شده‌اند، به‌طوری که روز گذشته یک شهر ناسالم (قرمز)، سه شهر ناسالم (نارنجی)، تعداد ۱۶ شهر سالم (زرد)، سه شهر پاک (سبز) و شش شهر بدون داده درج شدند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 746654

دیگر خبرها

  • حمیدرضا محمدی فشارکی سرپرست فرماندری کاشان شد
  • تاکید بر تعاملات بین المللی ایران در حوزه علمی فناوری با دانشگاه‌های جهان
  • جهش تولید با حضور در بازارهای جهانی
  • ارائه شاخص‌های هویتی شهر مهمترین هدف برگزاری هفته فرهنگی اصفهان است
  • (ویدئو) عباسپور: تعطیلی شنبه گزینه بهتری است
  • هوای اهواز بر مدار نارنجی است / ثبت پاک‌ترین آسمان در قزوین
  • اقدامات شهرداری برای ارتقای سلامت تهرانی‌ها | از طرح استعدادیابی سالمندان تا ترویج ازدواج و فرزندآوری
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • قم موفق‌ترین کلان‌شهر کشور در حوزه پسماند؛ کاهش میزان دفن مستقیم به صفر