Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@17:13:46 GMT

شب‌های قدر اثبات‌کننده حقانیت اندیشه شیعی و امامت است

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۴۹۲۰۴

شب‌های قدر اثبات‌کننده حقانیت اندیشه شیعی و امامت است

حجت الاسلام جواد جعفری مدیر حوزه‌های علمیه استان زنجان با اشاره به فضیلت‌های شب قدر، گفت: شب‌های قدر اثبات‌کننده حقانیت اندیشه شیعی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام جواد جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه شب‌های  قدر از دو جهت کلی برای ما شیعیان اهمیت دارد، اظهار کرد: شب قدر شب تقدیر امور است و شبی است که خداوند مقدرات یک‌ساله هر فرد و جامعه را مقدر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هرکسی بتواند در شب‌های قدر توبه و به درگاه خداوند تضرع و توسل کند می تواند یک سال خوب برای خود رقم بزند، ابراز کرد: قرآن می‌فرماید شب قدر از هزار ماه برتر است و اگر کسی در این شب عبادت کند مانند این است که بیش از 84 سال عبادت کرده است.

مدیریت حوزه‌های علمیه استان زنجان با بیان اینکه واقعاً شب قدر شبی است که انسان می‌تواند راه صدسال را یک‌شبه طی کند، تصریح کرد: این نشان‌دهنده اهمیت بالای این شب است و اگر کسی بخواهد در این شب عبادت یا توبه کند نسبت به‌روزهای عادی فضیلت بالاتری دارد.

وی با بیان اینکه هزار ماه برابر 30 هزار روز است،  عنوان کرد: شب‌های قدر 30 هزار برابر در عبادت انسان اثر دارد و این اهمیت شب قدر از منظر اسلامی را نشان می‌دهد.

جعفری با بیان اینکه اگر کسی در شب قدر به درگاه خداوند تضرع یا توبه کند مانند این است که انسان از شب‌های دیگر 30 هزار برابر جلوتر است، افزود: چون در شب قدر مقدرات امر تقدیر می‌شود شب حساسی است و اگر شخصی در این شب بتواند به درگاه خداوند تضرع کند کل امورات سال آن فرد به‌خوبی رقم می‌خورد.

وی با بیان اینکه اهمیت دوم شب‌های قدر خاص شیعیان است، ابراز کرد: مسئله شب قدر شب اثبات حقانیت شیعه و شب امامت است.

مدیریت حوزه‌های علمیه استان زنجان با اشاره به روایات و احادیث اسلامی، تصریح کرد: ائمه فرموده‌اند در بحث با مخالفین امامت به سوره قدر استدلال کنید که حتماً پیروز می‌شوید.

وی با بیان اینکه در قرآن می‌فرماید در شب قدر ملائکه همراه با نور و همراه روح به روی زمین برای همه امور نازل می شوند، عنوان کرد: اهل سنت شب قدر و ادامه شب‌های قدر را بعد از رحلت پیامبر اسلام را قبول دارند و نزول ملائکه بر زمین در شب‌های قدر را هم قبول می‌کنند.

جعفری بیان کرد: علمای اهل سنت به این سؤال که اگر شب قدر شب تقدیر امور است چرا فرشتگان به روی زمین می‌آیند؟ و اگر شب قدر شب برنامه‌ریزی است باید ملائکه‌ای هم که روی زمین هستند به آسمان بروند و در محضر حضرت حق حاضر شوند تا در آنجا برنامه‌ها را دریافت کنند، اگر شب قدر شب برنامه‌ریزی است چه دلیلی دارد که ملائکه از اوج قرب الهی دور شوند، در حالی که ملائکه برای برنامه‌ریزی باید به خداوند نزدیک شوند و از خداوند برنامه‌ها را دریافت کنند، جواب روشنی نداده‌اند.

وی بیان کرد: شیعه برای این سؤال یک جواب روشن دارد و آن این است که چون امام در زمین است و چون امام ابلاغ کننده‌ی مشیت الهی به فرشتگان است بنابراین نیاز است که تمامی فرشتگان به روی زمین بیایند و در محضر امام حاضر شوند تا مشیت الهی و برنامه الهی را از امام دریافت کنند و برای یک سال خود مشغول فعالیت شوند.

مدیر حوزه‌های علمیه استان زنجان با بیان اینکه این امر نشان می‌دهد که همیشه امامی بر روی زمین وجود دارد، عنوان کرد: شب قدر نشان می‌دهد که شخصی بر روی زمین وجود دارد که این اهمیت را دارد که ملائکه می‌آیند و برنامه سالانه را از ایشان دریافت می‌کنند که این اثبات‌کننده اندیشه امامت و حقانیت شیعه است.

وی بیان کرد: اهمیت شب قدر برای ما شیعیان بیشتر از مسلمانان دیگر است چراکه حقانیت ما را می‌رساند و هم اهمیت امام و نقش امام را در نقش تکوین و آفرینش را و نشان می‌دهد که در این شب‌ها توسل، توجه و دعا کردن برای فرج و سلامتی امام زمان (عج) به چه میزان می‌تواند در سرنوشت انسان مؤثر باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حوزه های علمیه استان زنجان نشان می دهد شب های قدر شب قدر شب روی زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۹۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله مهدوی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ بنابر اعلام ستاد برگزاری نماز جمعه قبل از خطبه‌ها میثم مداحی، مدیرکل محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با موضوع گرامیداشت هفته کار و کارگر سخنرانی می‌کند.


همچنین میز‌های خدمت دادگستری، سازمان بازرسی، ثبت اسناد و املاک، آموزش و پرورش، ثبت احوال، مرکز وکلای قوه قضائیه، بیمه سلامت، فرماندهی انتظامی، اداره کار و بیمه تامین اجتماعی در این مراسم برپا می‌شود.

دیگر خبرها

  • طوفان الاقصی فلج بودن بازدارندگی اسرائیل را اثبات کرد
  • اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله مهدوی
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی
  • عملیات «وعده صادق» اثبات ایستادگی رهبر و ملت ایران بر مواضع نظام بود
  • عقلانیت، معنویت و عدالت، سه ضلع تفکر شیعی هستند
  • عقلانیت، معنویت و عدالت، سه ضلع تفکر شیعی هستند که برخاسته از معارف اهل‌بیت(ع) است
  • دو برادر متجاوز به اعدام محکوم شدند | اثبات جرم در دادگاه با نمایش یک فیلم
  • بزرگترین شاعر شیعی کشمیر
  • عملیات وعده صادق، اثبات قدرت پوشالی صهیونیستها بود
  • از اولین دانشگاه شیعی در پاکستان چه می دانیم؟