Web Analytics Made Easy - Statcounter

روحانی: هدف همه تلاش‌ها باید بهبود وضع اقتصاد و زندگی مردم و تقویت امید به آینده باشد، ۳۱ اردیبهشت؛ برگزاری مراسم اختتامیه مجلس دهم، بررسی طرح مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، روحانی: هدف همه تلاش‌ها باید بهبود وضع اقتصاد و زندگی مردم و تقویت امید به آینده باشد، ۳۱ اردیبهشت؛ برگزاری مراسم اختتامیه مجلس دهم، بررسی طرح مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راهکارهای مرکز پژوهش‌ها برای جلوگیری از رکورد صنعت گردشگری با شیوع کرونا

مرکز پژوهش‌های مجلس در ادامه سلسله گزارش‌های خود درباره نحوه مواجهه با ویروس کرونا به بررسی تاثیرات کرونا بر صنعت گردشگری پرداخته است؛ در این گزارش آمده که با توجه سناریوهای مختلف ارائه شده توسط مراکز علمی و پژوهشی در سطح جهان، در خصوص آینده صنعت گردشگری و کرونا به نظر می‌رسد با ادامه روند موجود مبنی بر توصیه به در خانه ماندن و طرح فاصله گذاری اجتماعی، حداقل تا یک سال آتی،‌ سفرهای بین‌المللی در حوزه گردشگری جهت جلوگیری از شیوع مجدد این بیماری،‌ با تأخیر و ملاحظات خاصی همراه خواهد شد و کشورها به ویژه کشور ما، که غالب ورودی‌های آن از کشورهای همسایه (که دارای امکانات پیشگیری و کنترل کمتری نسبت به کشور ما هستند) این ملاحظات را جدی‌تر دنبال خواهند نمود.

در این شرایط بهترین سناریو برای حفظ و حمایت از مشاغل مرتبط با گردشگری، ‌حمایت ویژه از توسعه گردشگری داخلی (با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد مبارزه با کرونا) خواهد بود؛ چرا که حدود 80 درصد از گردش مالی صنعت گردشگری کشور توسط گردشگران داخلی ایجاد می‌شود و تحریک هدفمند تقاضا می‌تواند زیان ناشی از بحران کرونا را در این صنعت و کسب و کارهای وابسته به آن را به حداقل برساند.

طبق این گزارش با توجه به سیاست‌های کنونی دولت در جهت رفع محدودیت‌های تردد بین شهری و استانی،‌ سفر و گردشگری توسط عامه مردم در حال انجام است. به ویژه اینکه کشور در نیمه خردادماه 1399 با تعطیلات عید فطر و نیمه خرداد مواجه می‌باشد و فصل تابستان به عنوان فصل اصلی گردشگری ایرانیان را در پیش رو دارد؛ لذا از آنجا که کمتر از 10 درصد اقامت مردم در اقامتگاه‌های رسمی (هتل‌ها، ‌هتل آپارتمان‌ها، مهمانپذیرها،‌ زائرسراها، ‌مجتمع‌های گردشگری) می باشد و بیش از 60 درصد آنها در کمپ‌های موقت (مانند چادر)‌ و اقامتگاه‌های غیررسمی اسکان می‌یابند به نظر می‌رسد که بستن این تأسیسات گردشگری و مراکز رسمی نمی‌تواند کمک چندانی به کنترل این بیماری بنماید.

به علاوه، اقامت در سکونت‌گاه‌های غیررسمی با وضعیت بهداشتی نه چندان مناسب می‌تواند سبب شیوع و گسترش این بیماری گردد. از طرف دیگر بسیاری از مراکز و جاذبه‌های گردشگری مانند موزه‌ها و سایت‌های تاریخی و فرهنگی که امکان مدیریت بازدید در آنها فراهم است می‌تواند با رعایت پروتکل‌های مورد تایید وزارت بهداشت و رعایت نکات طرح فاصله‌گذاری اجتماعی مانند کاهش تراکم حضور مردم در زمان بازدید، اضافه نمودن ساعات بازدید در طول روز، ضدعفوفی نمودن بازدیدکنندگان در ورودی و خروجی موزه‌ها و... مجدداً بازگشایی گردد به نحوی که امکان سفر و گردشگری درون شهری و منطقه‌ای فراهم گردد، تا از حجم سفرهای غیرضرور خارج از شهر و منطقه کاسته شود، بار روانی ماندن در خانه کاسته شود و در نهایت کسب‌وکارهای مرتبط با این صنعت به حیات خود ادامه دهند.

 

هدف همه تلاش‌ها باید بهبود وضع اقتصاد و زندگی مردم و تقویت امید به آینده باشد

در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور، چگونگی تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و مدیریت عرضه و تقاضا در سال 99 بررسی شد.

روحانی در این جلسه پس از دریافت گزارش سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر ضرورت مدیریت عرضه و تقاضا و تأمین به هنگام کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، استفاده از روش‌های متنوع برای گسترش صادرات و واردات مورد نیاز و بکارگیری ارز حاصل از صادرات برای تأمین نیازهای تولیدی کشور را از مقامات مسئول خواستار شد.

رئیس جمهور تأکید کرد: هدف همه تلاش‌ها باید بهبود وضع اقتصاد و زندگی مردم و تقویت امید به آینده باشد.

در این جلسه همچنین وزیر امور خارجه از اقدامات این وزارت‌خانه در چارچوب دیپلماسی اقتصادی و پیشرفت‌های انجام شده با طرف‌های تجاری از جمله هماهنگی و همکاری با کشورهای همسایه گزارش داد.

رئیس بانک مرکزی نیز در ادامه این جلسه از چگونگی تأمین ارز مورد نیاز بخش‌های صنعتی و مواد اولیه بخش تولید و کالاهای اساسی گزارشی به اطلاع اعضای ستاد رساند.

 

اعلام آخرین دستورکار مجلس دهم/۳۱ اردیبهشت؛ برگزاری مراسم اختتامیه

آخرین جلسات علنی مجلس دهم هفته آینده در روز‌های دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه برگزار می‌شود که برگزاری مراسم اختتامیه در روز ۳۱ اردیبهشت خواهد بود.

بررسی ایرادات شورای نگهبان در لایحه تجارت - کتاب سوم، طرح تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، لایحه ایجاد هفت منطقه آزاد تجاری- صنعتی و دوازده منطقه ویژه اقتصادی، طرح اصلاح ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری، طرح استفساریه تبصره ۱ بند «ذ» ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه و طرح ایجاد مناطق ویژه اقتصادی در دستور کار مجلس قرار دارد.

همچنین مجلس در آخرین هفته کاری به تنقیح قوانین در حوزه‌های مختلف پرداخته که بر این اساس طرح‌های مربوط به فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه‌های ورزش، محیط زیست، احزاب سیاسی، شورا‌ها و شهرداری ها، انتخابات، معدن و سلامت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بررسی گزارش کمیسیون اصل ۹۰ مجلس درباره سانحه سقوط هواپیما تی آر شرکت هواپیمایی آسمان مسیر تهران- یاسوج، گزارشی مربوط به تحقیق و تفحص از منابع و مصارف نظام مدیریت شرکت‌های فرهنگی ورزشی وابسته به وزارت ورزش و جوانان در ۱۰سال اخی، تحقیق و تفحص از علل نا کارآمدی شرکت‌های خودرو ساز داخلی در حوزه کیفیت قیمت محیط زیست طراحی تکنولوژی فروش خدمات پس از فروش، تحقیق و تفحص از نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، بررسی عملکرد نظارتی مجلس در حوزه اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴، گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در مورد مفاهیم و الزامات جهش تولید ظرفیت‌ها آسیب شناسی و ارایه راهبرد و راهکار، گزارشی درباره ارزیابی اثرات شیوع ویروس کرونا بر بخش‌های مختلف تجربه کشور‌های منتخب سیاست‌های پیشنهادی و بررسی سیاست‌ها و مقررات خدمات ارزش افزوده پیامک تلفن همراه در ایران نیز در دستور کار مجلس است.

 

طرح مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی بررسی می‌شود

در هفته پایانی مجلس دهم تعدادی از کمیسیون های مجلس جلساتی را تشکیل می دهند که دستور آن به شرح زیر است:

کمیسیون اصل 90:

نشست اختتامیه کمیسیون برای ارائه گزارش عملکرد چهارساله و جمع بندی موضوعات مطروحه

کمیسیون آیین نامه داخلی:

بررسی و جمع بندی عملکرد کمیسیون در دروه دهم و بررسی و تصمیم گیری درباره پیشنهادات شورای اداری مجلس

کمیسیون اقتصادی:

بررسی و تعیین تکلیف طرح ها ولوایح باقی مانده

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:

بررسی طرح دوفوریتی مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی

نشست مشترک با وزیر دفاع

نشست اختتامیه کمیسیون

کمیسیون برنامه و بودجه:

جلسه مشترک با هیات رییسه در اجرای تبصره ماده 80 آیین نامه

کمیسیون بهداشت و درمان:

بررسی عملکرد کمیسیون در دوره دهم.

 

بازپخش آخرین گفتگوی تلویزیونی فاطمه رهبر

زنده‌یاد فاطمه رهبر منتخب سال گذشته در تاریخ ۱۳ اردیبهشت‌ماه، مهمان برنامه «دستخط بود» و در این برنامه درباره شرایط اقتصادی مردم، وضعیت فرهنگی کشور و ...  با او گفت‌وگو شد.

بر این اساس قرار است در برنامه «دستخط» این هفته، درباره شخصیت مرحومه فاطمه رهبر، جایگاه علمی، سوابق و فعالیت‌های وی با خانواده‌اش و همچنین مرضیه وحید دستجردی و زهره الهیان گفت‌وگو شود. همچنین گفت‌وگوی محمد حسین رنجبران با فاطمه رهبر در این برنامه بازپخش می‌شود.

فاطمه رهبر منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم بود و سابقه نمایندگی در مجالس هفتم، هشتم و نهم را هم در کارنامه خود داشت. او همچنین مدتی معاونت حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) را برعهده داشت. 

فاطمه رهبر ۱۷ اسفند ۹۸ به علت بیماری درگذشت.

برنامه «دست خط» کاری از گروه خانواده و کودک شبکه پنج سیما به تهیه کنندگی مریم حداد، اجرا، سردبیری و نویسندگی محمد حسین رنجبران هر هفته جمعه‌ها ساعت ۱۶  از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

 

بیانیه وزارت امور خارجه در سالگرد تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی

وزارت امور خارجه در بیانیه ای به مناسبت سالگرد تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی - روز نکبت، تاکید کرد: مساله فلسطین به رغم همه دسیسه ها برای به فراموشی سپردن آن همچنان مساله اول جهان اسلام است. متن بیانیه به شرح زیر است:

سرزمین فلسطین در ۱۴ می ۱۹۴۸ میلادی شاهد یکی از دردناک ترین حوادث تاریخ اسلام و جهان بود که از آن زمان تاکنون، مردمان این سرزمین روی آرامش و آسایش به خود ندیده اند. ۷۲ سال پیش در چنین روزی، مهاجران صهیونیست با دستاویز قرار دادن ایده‌ها و افکار انحرافی و نژاد پرستانه، مردم سرزمین فلسطین اعم از زن و مرد و پیر و جوان و کودکان معصوم را به قتل رسانده و یا مجبور به ترک خانه و کاشانه خویش کردند و نکبت صهیونیسم بر سرزمین فلسطین حاکم شد و دامن منطقه غرب آسیا را گرفت.

رژیم صهیونیستی در طول بیش از هفت دهه اشغالگری، اقدامات خصمانه خود را با اشغال، تجاوز و جنایت در حق صاحبان اصلی این سرزمین آغاز کرد و سپس با ساخت و گسترش شهرک‌های صهیونیست نشین و آواره کردن بیشتر فلسطینیان، هتک حرمت مسجد الاقصی، یهودی سازی قدس و کرانه باختری، تداوم محاصره نوار غزه، الحاق غیر قانونی جولان اشغالی و تلاش برای الحاق بخش های گسترده ای از کرانه باختری به این سیاست ادامه داد.

جمهوری اسلامی ایران ضمن اعلام همبستگی کامل با آرمان مردم فلسطین و ادای احترام به شهدا و مجاهدان راه آزادی و قبله اول مسلمین و با رد طرح های سازش و خفت بار همانند معامله قرن، بار دیگر مسئولیت مهم سازمان‌های بین المللی به ویژه سازمان ملل متحد را در پایان دادن به اشغال سازمان یافته سرزمین فلسطین و قدس شریف، فراهم ساختن زمینه بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین خود و برگزاری همه پرسی با شرکت ساکنان اصلی این سرزمین اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی به منظور اعمال حق تعیین سرنوشت و تشکیل دولت مستقل فلسطینی به پایتختی بیت المقدس را مورد تاکید قرار می دهد.

 

بررسی الزامات استفاده از سامانه شفاف ساز صورت‌های مالی

«محمدرضا پورابراهیمی» شب گذشته (چهارشنبه 24 اردیبهشت) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوسیما به بررسی الزامات استفاده از سامانه شفاف ساز صورت‌های مالی پرداخت.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سرنوشت گنگ سامانه جام موضوعی فرعی است، گفت: چیزی که برای سازمان امور مالیاتی کشور اولویت دارد سامانه جامع امور مالیاتی است.

 

وی با بیان اینکه در بدنه جامعه امور مالیاتی کشور عزم و اراده استوار برای پیگیری این امر وجود ندارد، گفت: چطور می توان به فعال بودن و قابل بهره برداری بودن سامانه جامعه مالیاتی اذعان داشت در حالی که نظام بانکی کشور و وزارت مسکن که سامانه املاک کشور را هنوز بارگذاری نکرده است.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز امکان دسترسی لازم به اطلاعات آنها در موتور جستجو وجود ندارد./

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی برگزاری مراسم اختتامیه سرزمین فلسطین صنعت گردشگری ۳۱ اردیبهشت فاطمه رهبر مورد نیاز سیاست ها مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۹۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس: بررسی قانون افزایش تعطیلات آخر هفته بعد از تعطیلات به جریان می افتد

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: رسیدگی به لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری درباره کاهش ساعت کاری ادارات و افزایش تعطیلات پایان هفته در دستورکار نمایندگان در جلسه روز (یکشنبه ۲۰ اسفند ماه) قرار داشت .   به گزارش تسنیم، حسین گودرزی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت بررسی لایحه کاهش ساعت کاری کارکنان و افزایش تعطیلات پایان هفته، گفت: رسیدگی به لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری درباره کاهش ساعت کاری ادارات و افزایش تعطیلات پایان هفته در دستورکار نمایندگان در جلسه روز (یکشنبه ۲۰ اسفند ماه) قرار داشت که نمایندگان در این جلسه پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان با کلیات لایحه مذکور با اکثریت آرا موافقت کردند.    وی افزود: با نظر رئیس مجلس این لایحه دو شوری شد یعنی اینکه برای بررسی جزئیات مجدداً به کمیسیون اجتماعی ارجاع شد.   سخنگوی کمیسیون اجتماعی درباره جزئیات این لایحه ، گفت: این لایحه مربوط به افزایش تعطیلات پایان هفته به ۲ روز و همچنین کاهش ساعت کاری کارکنان از ۴۴ ساعت به ۴۰ ساعت در هفته و همچنین مسئله مربوط به دو روز تعطیلی یعنی پنج‌شنبه و جمعه یا جمعه و شنبه است.   گودرزی بیان کرد: اعضای کمیسیون اجتماعی با توجه به اهمیت موضوع پس از پایان تعطیلات نوروز در اولین جلسه مجدداً جزییات لایحه مذکور را بررسی کرده و گزارش نهایی جهت بررسی در جلسه علنی به هیئت رئیسه ارائه می‌شود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نماینده مجلس: باید FATF، برجام و سند ۲۰۳۰ را در کشور بومی کنیم!
  • جلالی، نماینده مجلس: باید FATF، برجام و سند 2030 را در کشور بومی کنیم!
  • انتخابات دور دوم مجلس ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می شود/ برگزاری انتخابات الکترونیک در ۸ حوزه
  • وزیر کشور: انتخابات دور دوم مجلس ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود / در ۸ حوزه، انتخابات به صورت الکترونیکی خواهد بود
  • پویش بنی‌آدم؛ همدلی مردم شیراز در سیل فروردین ماه ۹۸
  • سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس: بررسی قانون افزایش تعطیلات آخر هفته بعد از تعطیلات به جریان می افتد
  • اصلاح قانون تاسیس کتابخانه در نوبت بررسی است
  • طرح اصلاح قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی در نوبت بررسی در مجلس است
  • طرح اصلاح قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌ها در نوبت بررسی مجلس است
  • چکش‌کاری قوانین انتخاباتی/ اصلاح قانون انتخابات شوراها چه شد؟