Web Analytics Made Easy - Statcounter

رنجبر از برگزاری نخستین جشنواره «نسیم قدر» در ۵ حوزه قرآن و معارف اسلامی، ادبی، هنری، کتاب‌خوانی و رسانه در گستره ملی و استانی خبر داد و بر لزوم اطلاع رسانی بیشتر با بهره گیری از رسانه ها و شبکه های اجتماعی جهت جذب مشارکت حداکثری مردم تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «صفا رنجبر» در نخستین جلسه کارگروه قرآن کریم و معارف اسلامی جشنواره مجازی «نسیم قدر» که امروز(25اردیبهشت) به دبیری اداره تبلیغات اسلامی قائمشهر و با حضور دستگاه ها و نهادهای فرهنگی دولتی و غیر دولتی در دفتر ستاد نماز جمعه شهرستان قائمشهر برگزار شد، با توجه به اهمیت و جایگاه فضای مجازی در پیشبرد اهداف قرآنی و فرهنگی به ویژه در شرایط کنونی کشور بر لزوم اطلاع رسانی بیشتر به جامعه هدف با بهره گیری از رسانه های برخط و شبکه های اجتماعی جهت شرکت در این جشنواره تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر جشنواره مجازی «نسیم قدر» ارتباط با افراد موثر حوزه های مختلف قرآن کریم و معارف اسلامی در راستای تشویق همگانی به منظور بالا رفتن حضور حداکثری آحاد جامعه در رشته های مختلف جشنواره را خوستار شد و افزود: هیئت انتخاب و داوری بخش قرآن کریم و معارف اسلامی جشنواره باید تشکیل شود.

 

وی با بیان اینکه این جشنواره به جهت شیوع کرونا و تعطیلی مراکز فرهنگی و دینی درفضای مجازی درحال برگزاری است، برلزوم طبقه بندی اطلاعات شرکت کنندگان و آثار رسیده به دبیرخانه مجازی این جشنواره تاکید کرد.

 

رنجبر با اشاره به اهمیت پخش گسترده تیزر و پوسترهای بخش قرآنی از طریق صدا و سیمای مرکز مازندران جهت مشارکت حداکثری مردم در این جشنواره، افزود: همچنین انتشار پوستر های این جشنواره در شبکه های مجازی و رسانه های جمعی مورد انتظار است.

 

وی با بیان اینکه نحوه داوری آثار قرآنی و سایر بخش های معارف اسلامی به همراه آثار منتخب جشنواره در شبکه های مجازی بارگذاری خواهد شد، گفت: آثار منتخب جشنواره مجازی «نسیم قدر» کار مشترک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و موسسه قرآن و عترت گنجینه نور در شبکه های اجتماعی به رأی مردم گذاشته می شوند تابراساس نظر مردم معرفی و تجلیل شوند.

 

به گزارش شبستان، نخستین جشنواره مجازی نسیم قدر در 5 حوزه قرآن کریم و معارف اسلامی، ادبی، هنری، کتاب‌خوانی و رسانه با تنوع 30 رشته و در گستره ملی و استانی ویژه رده‌های مختلف سنی در حال برگزاری است و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا پایان ماه مبارک رمضان از طریق یکی از پیام‌رسان‌های مجازی به شماره 09354629564 ارسال کنند و جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به یکی از درگاه‌های اینترنتی به آدرس hamayesheiranian.ir    و یا درگاه مجازی @ hamayesh_iranian اینستاگرام،   تلگرام و سروش مراجعه نمایند.

 

 

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: داوری آثار جشنواره ارشاد مازندران اطلاع رسانی شبکه های اجتماعی قرآن کریم و معارف اسلامی جشنواره مجازی نسیم قدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۹۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج معارف قرآنی، دلیلی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: پیشگیری اثر بخش از آسیب‌های اجتماعی نیازمند ترویج فرهنگ و معارف قرآنی است و با گسترش فرهنگ و معارف قرآنی و انس آحاد مردم با قرآن و پیاده سازی معارف این کتاب انسان ساز در زندگی اجتماعی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد و نزاع‌های خانوادگی کاهش می‌یابد.

حجت الاسلام هادی صاحبقرانی روز دوشنبه در آیین اختتامیه مسابقه‌های فرهنگی و قرآنی "مسطورا" شهرستان خواف افزود:پیشگیری مقدم بر درمان است و برای کاهش و یا رفع تبعات آسیب‌های اجتماعی باید هزینه‌های زیادی از بیت المال و بخش‌های مختلف صرف شود ولی با افزایش انس و الفت مردم و خانواده‌ها با قرآن می‌توان با هزینه‌های بسیار کمتر از این آسیب‌ها پیشگیری کرد.

وی ادامه داد: طرح ملی «زندگی با آیه ها» با عنوان «مسطورا» در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری با هدف اقامه جهاد تبیین قرآنی، گفتمان‌سازی و تبدیل مفاهیم منتخب قرآنی به مسلمات فکری و رایج‌ترین افکار مشترک بین همه قشر‌های مردم از سال گذشته در سطح کشور و تبع آن خراسان رضوی آغاز شده و به مدت سه سال در حال اجرا است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: طرح "مسطورا" یعنی سطر به سطر زندگی با آیه‌های قرآنی، به گونه‌ای که آیه‌های قرآن به گفتمان عمومی در جامعه تبدیل شود.

در پایان مسابقه‌های فرهنگی و قرآنی مسطورا در خواف که توسط اداره تبلیغات اسلامی و با مشارکت یک شرکت صنعتی - معدنی برگزار شد از ۶۰ نفر از شرکت کنندگان و قاریان برتر با اهدای هدایایی تجلیل شد.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • تغییر معادله قدرت با عملیات موفقیت آمیز «وعده صادق»
  • ضرورت آگاهی و اطلاع شهروندان از شگرد‌های جدید کلاهبرداری در فضای مجازی
  • دعوت میزبان برنامه محفل برای تماشای مسابقه قرآنی‌ها
  • انتقال موفقیت‌آمیز نمک‌گیر برقی ۶۰ تنی در نفت و گاز مارون
  • طنز در فضای مجازی با اقتصاد پیوند خورده است
  • عملیات موفقیت‌آمیز «قسام» علیه عناصر صهیونیست در غزه
  • کاهش آسیب‌ های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • ترویج معارف قرآنی، دلیلی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • کنعانی: ایران حتما در اجلاس آتی سازمان همکاری اسلامی شرکت خواهد کرد/ «سطح حضور» در بازه زمانی نزدیک به اجلاس اطلاع‌رسانی می‌شود + فیلم