Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@13:39:52 GMT

اتباع خارجی سرمایه گذار مجوز اقامت می گیرند

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۴۹۵۱۸

مدیر کل سرمایه گذاری و اشتغال وزارت کشور از فراهم شدن امکان صدور مجوز اقامت به اتباع خارجی سرمایه گذار و سپرده گذار خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آقای عباسی در ارتباط با برنامه پیگیری شبکه خبر گفت: این موضوع یکی از پیشنهادات مشترک وزارت کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی بود که به هیئت وزیران تقدیم و تصویب شد و در تاریخ ۱۵ تیر ماه ۹۸ برای اجرا ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه از همان تاریخ امکان صدور مجوز اقامت برای اتباع خارجی سرمایه گذار و سپرده گذار فراهم شد افزود: بر اساس مفاد این مصوبه، وزارت کشور موظف شد ظرف مدت یک ماه برای اتباع خارجی که حداقل ۲۵۰ هزار دلار یا معادل آن از ارز‌های دیگر در بانک‌ها و موسسات اعتباری سپرده گذاری بلندمدت یا به همان میزبان در ایران سرمایه گذاری کنند پس از تائید وزارت امور اقتصادی و دارایی مجوز اقامت ۵ ساله صادر کند.

مدیر کل سرمایه گذاری و اشتغال وزارت کشور گفت: به منظور تسهیل در اجرایی شدن این مصوبات جلسات متعددی در وزارت کشور با حضور نمایندگان معاونت حقوقی وزارت امور اقتصادی و دارایی، مرکز اطلاعات مالی وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت امور خارجه، بانک مرکزی، اتاق بازرگانی، و همچنین پلیس مهاجرت و گذرنامه اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور برگزار شد که به صدور ۳ سند مهم پشتیبانی منجر شد.

آقای عباسی افزود: همچنین شیوه نامه اعطای مجوز اقامت ۵ ساله به سپرده گذاران و سرمایه گذاران خارجی را تهیه کردیم و علاوه بر این ضوابط سپرده گذاری ارزی با کمک نمایندگان بانک مرکزی آماده شد.   وی  ادامه داد: همچنین برای تسهیل امور، نمودار فرآیند اجرایی مشخص شد که همه این موارد هفتم اسفند ۹۸ آماده شد و در اختیار مراجع مربوط قرار گرفت.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: مجوز اقامت اتباع خارجی سرمایه گذار سپرده گذار وزارت کشور وزارت امور اقتصادی و دارایی سرمایه گذار اتباع خارجی وزارت کشور سپرده گذار مجوز اقامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۹۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست مدیرکل اتباع البرز با اعضای بخشداری آسارا

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز، روز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ سیروس دهقان شیری به همراه معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج ضمن شرکت در شورای اداری بخش آسارا پیرامون وضعیت اتباع خارجی ساکن در آن بخش توضیحاتی را ارائه نمود.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی البرز در این نشست ضمن بیان نحوه تردد،اقامت و ساماندهی اتباع خارجی اذعان داشت: رویکرد کلی پناهندگان و مهاجرین خارجی در استان تمکین از قوانین دولت و سیاست های ابلاغی از سوی سازمان ملی مهاجرت بوده ،و در جلسات اطلاع رسانی و آموزشی همواره سعی این اداره کل بر آگاهی و آشنایی آنان با قوانین کشور می‌باشد.

وی ضمن قدردانی از دستگاههای شهرستان افزود: برای حضور قانونمند مهاجرین تعامل و نظارت بیشتری از سوی کلیه دستگاه ها و ادارات مرتبط با آنان مورد نیاز است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بازدید معاون مدیر منطقه ای برنامه جهانی غذا از یزد
  • طرح جمع آوری اتباع غیر مجاز در استان یزد
  • توزیع دفترچه‌های موقت شناسایی سپرده‌گذاران اتباع خارجی در فارس
  • بررسی آخرین وضعیت طرح جذب منابع و سرمایه های خرد اتباع
  • افتتاح مرکز جامع غربالگری اتباع در شهرستان ری
  • برگزاری فینال جام رمضان اتباع در قزوین
  • نشست مدیرکل اتباع البرز با اعضای بخشداری آسارا
  • آغاز توزیع دفترچه‌های سپرده گذاران اتباع خارجی
  • دیدار مدیران کل امور اتباع قزوین و کرمانشاه
  • توزیع دفترچه‌های موقت شناسایی سپرده‌گذاران اتباع خارجی در استان فارس