Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس اعلام شورای عالی اخلاق پزشکی به منظور حمایت از پژوهش‌ها و مطالعات مرتبط با اخلاق زیست پزشکی در مدیریت پاندمی کووید۱۹،تحقیقات پیشنهادی در این حیطه در اولویت بررسی و تصویب و حمایت قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، بر اساس شورای عالی اخلاق پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، قریب به یک فصل از پاندمی کووید ۱۹ می‌گذرد و در این مدت چالش‌ها و پرسش‌های متعدد اخلاقی در حوزه‌های درمان، پیشگیری و کنترل این بیماری‌ها مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر چه بیشترین چالش‌های ایجاد شده نظام سلامت در حوزه‌های پیشگیری و درمان بوده، اما حوزه‌های آموزش و پژوهش نیز با چالش‌های اخلاقی جدی و متعددی در این زمینه مواجه شده است. چالش‌ها و سوالاتی که پاسخ به آن می‌تواند تاثیر بسزایی بر سیاست‌گذاری‌ها در برخورد با این بیماری و نحوه مدیریت پاندمی آن داشته باشد.

در این فراخوان آمده است: شورای عالی اخلاق پزشکی به عنوان بالاترین نهاد اخلاق پزشکی نظام سلامت کشور که بستری برای توسعه آموزشی، پژوهشی و بالینی اخلاق پزشکی در کشور است، با همکاری کمیته‌های ملی اخلاق بالینی، اخلاق در پژوهش و اخلاق در آموزش، به منظور حمایت از پژوهش‌ها و مطالعات مرتبط با اخلاق زیست پزشکی در مدیریت پاندمی کووید ۱۹، طرح‌های تحقیقاتی پیشنهادی در این حیطه را در اولویت بررسی، تصویب و حمایت قرار داده است.

تمام اعضای هیات علمی و پژوهشگران می‌توانند طرح‌های پژوهشی مرتبط در این زمینه را حداکثر تا پایان خردادماه سال جاری در سامانه پژوهشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران با انتخاب مرکز تحقیقات اخلاق پزشکی به عنوان مرکز هدف اول، ثبت کنند. شورای پژوهشی این مرکز، بررسی طرح‌های مذکور را در اولویت خود قرار داده و در اسرع وقت در مورد تصویب آنها تصمیم گیری خواهد کرد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زیست پزشکی همه با همه علیه کرونا اخلاق پزشکی چالش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۹۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولیدات فرهنگی مرتبط با شهدا و ایثارگران حمایت می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد صادق هاشمی صبح پنجشنبه در نشست با مسؤولان استان بوشهر اظهار کرد: اکثریت بندهای سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب به بنیاد شهید و امور ایثارگران، ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی ادامه داد: در بند پنجم ابلاغیه این سیاست‌ها، بر ایجاد شبکه‌های مردمی و عوامل تقویت کننده این فرهنگ در اقشار مختلف جامعه تاکید شده است.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران نقش شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در استان‌ها را مهم ارزیابی کرد و افزود: در این شورا نیاز است که مسائل مهم، خاص و دارای قابلیت اجرایی مطرح و بر اجرای مصوبات آن نظارت شود.

وی، بوشهر را پایتخت مقاومت ایران دانست و عنوان کرد: تاریخ مبارزاتی این استان از زمان حضور پرتغالی‌ها تا انگلیسی‌ها و پس از آن در دوران دفاع مقدس مملو از رشادت‌ها و حماسه‌های بی‌نظیر مردم این بخش از خاک ایران اسلامی است.

هاشمی حمایت مالی از تولیدات آثار فرهنگی مرتبط با شهدا، خانواده‌های آنان و ایثارگران در دستور کار قرار دارد افزود: مانعی برای حمایت از تولیدات و آثار هنری فرهنگی ماندگار نداریم.

در این نشست دومین مرحله واگذاری زمین مسکونی به خانواده‌های شاهد و ایثارگر استان بوشهر با حضور قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، استاندار، فرماندهان نیروهای مسلح استان بوشهر واگذار شد.

کد خبر 6081880

دیگر خبرها

  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت در اصفهان
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم
  • تولیدات فرهنگی مرتبط با شهدا و ایثارگران حمایت می‌شود
  • حمایت استقلالی‌ها از آخرین احضارشده به کمیته اخلاق!
  • راه اندازی مرکز «نفس» در آبادان و خرمشهر
  • ادارات، مانع اجرای رای کمیسیون‌های شورای شهر نشوند
  • ساختمان‌های تهران سبز می‌شوند
  • سقط جنین در جنوب غرب خوزستان کاهش می یابد
  • رییس مرکز پژوهش های مجلس: واگذاری پرسپولیس و استقلال به بانک ها، خلاف قانون و منویات رهبری است
  • رئیس مرکز پژوهش های مجلس: واگذاری پرسپولیس و استقلال به بانک ها خلاف قانون است