Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای زکات چهارمحال و بختیاری در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار و در خصوص نحوه جمع‌آوری زکات فطره و مصرف آن بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، شورای زکات چهارمحال و بختیاری صبح امروز در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد.

کمک 500 هزار تومانی بنیاد مستضعفان به 2000 یتیم استان

در ابتدای جلسه علی ملکپور از کسب رتبه اول چهارمحال و بختیاری در زکات نقدی سال ۹۸ خبر داد و گفت: در سال گذشته ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از محل زکات جمع‌آوری شد که رشد مطلوبی نسبت به گذشته داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در ماه رمضان سال 98 در مجموع دو میلیارد و 300 میلیون تومان زکات فطره شامل دو میلیارد و 100 میلیون تومان زکات فطره عوام، 94 میلیون تومان زکات فطره سادات، 29 میلیون تومان کفاره عمد و 33 میلیون تومان کفاره غیرعمد جمع‌آوری شد.

وی همچنین از توزیع 10 هزار سبد غذایی در میان نیازمندان خبر داد و افزود: 25 هزار و 849 پرس غذای گرم در قالب طرح اطعام مهدوی تا نوزدهم ماه مبارک رمضان توزیع شده است.

ملکپور بیان داشت: بنیاد مستضعفان روز گذشته به ازای هر یتیم استان مبلغ 500 هزار تومان به حساب ایتام تحت پوشش واریز کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی چهارمحال و بختیاری مهمترین چالش در امر کمک‌رسانی را توزیع عادلانه عنوان کرد و گفت: بدون وجود سامانه‌ها این امر محقق نمی‌شود.

نحوه جمع‌آوری زکات فطره بسته به برگزار شدن یا نشدن نماز عیدفطر است

در ادامه حجت‌الاسلام سیدمهدی هاشمی خاطرنشان کرد: تنها نهاد مجاز برای صدور مجوز جمع‌آوری زکات فطره دبیرخانه شورای زکات مستقر در کمیته امداد است.

رئیس اداره امور اجرایی زکات استان با اشاره به اینکه نحوه جمع‌آوری زکات فطره بسته به برگزاری یا عدم برگزاری نماز عیدفطر است، افزود: چنانچه با توجه به شیوع ویروس کرونا نماز برگزار نشود از روش‌های نوین برای جمع‌آوری زکات فطره استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: این در حالیست که دریافت غیرحضوری زکات فطره رعایت مسائل شرعی زکات فطره و محل مصرف آن را با مشکل روبرو می‌کند.

هاشمی عنوان کرد: زکات فطره متعلق به همه فقرا و نه فقط جامعه هدف کمیته امداد است، اما به‌منظور متمرکز شدن موضوع کمیته امداد تولی‌گری آن را به عهده دارد.

 

تمرکز بر مسائل مذهبی و فرهنگی در پی طولانی شدن کرونا

اقبال عباسی نیز در این نشست با بیان اینکه در اوایل شیوع بیماری کووید19 تمرکز اصلی روی بهداشت بود، گفت: در مرحله بعد بحث معیشت و کسب و کارهای آسیب‌دیده مورد توجه قرار گرفت و در نهایت به دلیل طولانی شدن شرایط و مصادف شدن با ماه رمضان مسائل فرهنگی و مذهبی دغدغه اصلی شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: شرایط فعلی تعداد نیازمندان را بیشتر کرده است چراکه افراد زیادی در این مدت کسب درآمد نداشته‌اند.

وی در خصوص جمع‌آوری زکات فطره عنوان کرد: در صورت تداوم شرایط می‌توان از برپایی چادر، در نظر گرفتن دفاتر خاص و اعلام شماره حساب به مردم کمک گرفت.

زکات فطره باید حساب شده و با نظارت متولیان آن جمع‌آوری شود

حجت‌الاسلام سیدمحمد احمدی نیز با اشاره به اینکه افرادی به صورت شخصی اقدام به جمع‌آوری وجوه می‌کنند، گفت: زکات فطره باید حساب شده و با نظارت متولیان آن جمع‌آوری شود.

امام جمعه فرخشهر اظهار داشت: زکات فطره هم می‌تواند مرحله‌ای دیگر از رزمایش مواسات باشد.

در مصرف زکات فطره حق مطلب ادا شود

در پایان حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام با بیان اینکه پرداخت زکات فطره به خوبی بین مردم جاافتاده است، گفت: اگر خوب برنامه‌ریزی و متمرکز عمل شود می‌توان رقم قابل توجهی را جمع‌آوری کرد.

وی ادامه داد: جمع‌آوری متمرکز وجوه برنامه‌ریزی برای مصرف آن را آسان‌تر می‌کند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه کسی نباید در این موضوع سرخود عمل کند و همه چیز باید شفاف باشد تصریح کرد: در مصرف زکات فطره حق مطلب باید ادا شود و همه نیازمندان از آن بهره‌مند شوند.

نکونام با شاره به اینکه مصرف زکات اجازه نمی‌خواهد، افزود: دست مردم را در تبلیغات باز بگذاریم تا چنانچه خانواده‌ها نیازمندی سراغ دارند خودشان اقدام کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به برکت زکات است که سلامت اقتصادی شکل می‌گیرد.

انتهای پیام/68023/م

منبع: فارس

کلیدواژه: زکات زکات فطره کمیته امداد شورای زکات چهارمحال و بختیاری جمع آوری زکات فطره تومان زکات فطره میلیون تومان کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۹۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری ۱۰ میلیارد ریال زکات فطریه برای بیماران سرطانی دزفول

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، ‌محمدرضا اسماعیل چگنی با اشاره به جمع آوری ۱۰ میلیارد ریال زکات فطریه برای بیماران سرطانی دزفول گفت: زکات فطریه جمع‌آوری‌شده مانند سال‌های گذشته و براساس موازین شرعی در امور معیشتی و تأمین داروی بیماران نیازمند سرطانی هزینه خواهد شد.

وی از سخاوت کریمانه شهروندان دزفول قدردانی کرد و افزود: امسال برای جمع‌آوری زکات فطریه روش‌های غیرحضوری و پرداخت آنلاین در نظر گرفته شده بود.

بیمارستان خیریه امام حسن مجتبی (ع) تنها بیمارستان رایگان و بدون صندوق در کشور است که به صورت تخصصی به درمان بیماران سرطانی می‌پردازد.

این بیمارستان وابسته به انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان بیش از ۱۲هزار و ۷۰۰ بیمار مبتلا به سرطان از سراسر ایران به ویژه شهر‌های شمالی خوزستان و استان‌های ایلام و لرستان را تحت پوشش خدمات حمایتی و درمانی رایگان خود قرار داده است.

دیگر خبرها

  • جمع‌آوری ۳۴ میلیارد و ۴۱ میلیون ریال فطریه در خراسان جنوبی
  • افزایش ۱۰۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطریه در خراسان جنوبی
  • مشارکت میلیاردی شهروندان گیلانی در پرداخت زکات فطره
  • وظیفه کسی که پرداخت فطریه را فراموش کرده مشخص شد
  • پرداخت ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیارد تومان زکات در چهارمحال و بختیاری
  • پرداخت ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات فطریه و کفارات عمد و غیرعمد
  • جمع آوری ۱۰ میلیارد ریال زکات فطریه برای بیماران سرطانی دزفول
  • پرداخت بیش از ۴ میلیارد تومان زکات فطره توسط مردم چهارمحال و بختیاری
  • جمع آوری بیش از ۱۶ میلیارد تومان زکات فطریه در کهگیلویه و بویراحمد
  • جمع آوری بیش از ۱۶ میلیارد تومان زکات فطریه در استان