Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» سمیه محمودی با اشاره به جلسه نمایندگان مجلس شورای اسلامی با محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور اظهار داشت: در این جلسه بیشترین هدف‌مان این بود که منابع مالی برای پروژه‌های فاضلاب شهرضا و دهاقان و تقاطع غیرهمسطح بسیج تخصیص یابد.

وی با بیان این‌که از مسئولان شهرستان شهرضا انتظار می‌رود که پیگیر پروژه‌ها باشند، اما بعضی از مسئولان شهرستانی جنب‌وجوش و انگیزه لازم را برای پروژه‌ها ندارند، افزود: عملیات اجرایی زیرگذرهای مسیر شهرضا به اصفهان آغاز شده است، زیرگذر جرم‌افشار و پرزان هم امسال به بهره‌برداری می‌رسد و زیرگذر منظریه نیز در مرحله انتخاب پیمانکار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پروژه فاضلاب شهرضا گفت: تا قبل از عید نوروز کار حفاری فاضلاب ادامه داشت اما با توجه به ممنوعیت حفاری تا 20 فروردین اجازه کار داده نشد و دستگاه‌ها جمع‌آوری شد، در حال حاضر پیمانکار مشخص شده است اما کرونا در مسائل عمرانی مشکل ایجاد کرده و با بهبود شرایط پروژه از سر گرفته خواهد شد.

وی با انتقاد از اقدام دولت در سازمان برنامه و بودجه برای پروژه‌ها عنوان کرد: در سالی که به نام جهش تولید از سوی رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده است، دولت تنها برای پروژه‌هایی که در سال 99 تکمیل می‌شوند، اعتبار تخصیص داده است و به سایر پروژه‌ها که در سال‌های آینده تکمیل می‌شود، اعتباری تخصیص پیدا نمی‌کند، این ظلم بزرگی به سایر پروژه‌ها است.

محمودی تصریح کرد: این اقدام تحت عنوان پروژه‌های جهش تولید نام گرفته است، چنین اولویتی‌ هم در استان اصفهان است و باید از سوی مدیریت شهرستان پیگیری شود که آیا پروژه‌های شهرستان شهرضا نیز در اولویت قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به پروژه میدان بسیج شهرضا خاطرنشان کرد: زیرگذر این پروژه به‌سمت دهاقان در سال 99 تمام می‌شود، اما روگذر شهرضا به مبارکه طول می‌کشد، با پیگیری و جلسات بسیار، معاون وزیر راه این پروژه را جزو پروژه‌های جهش تولید قرار داد.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از مسئولان شهرضا و دهاقان انتظار است که بیشتر به مسائل عمرانی و زیرساختی توجه کنند، اضافه کرد: منابع تملک دارایی باید با توجه به نیازهای شهرستان توزیع شود، در حوزه کشاورزی دچار مشکل هستیم و باید به این حوزه توجه بیشتری شود.

وی با تأکید بر این‌که مسئولان در ادارات‌کل حضور پیدا کنند و از مدیران‌کل برای حضور در شهرستان شهرضا دعوت کنند، گفت: حضور مسئولان در دفاتر سازمان‌های مختلف سبب می‌شود که درهای بودجه به‌روی شهرستان باز شود.

محمودی راجع به منطقه ویژه اقتصادی شهرضا گفت: مراحل اداری در حال انجام و پرونده در محیط زیست استان اصفهان در دست بررسی است و با توجه به هماهنگی‌ها و جلسات برگزارشده با رئیس محیط زیست استان در زمان کوتاهی مجوزهای لازم صادر می‌شود.

وی با تأکید به اینکه به نتیجه رسیدن کارهای عمرانی شهرستان نیازمند پیگیری بیش از پیش است، خاطرنشان کرد: باید اقتصاد شهرضا را در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، منطقه ویژه اقتصادی، گردشگری و ساماندهی کارهای خدماتی رونق دهیم، اگر بخواهیم شهرضا رشد داشته باشد باید در راستای توسعه اقتصادی تلاش کنیم.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان با گلایه از اعضای شورای شهر گفت: اعضای شورای شهر با توجه به درآمدهای مناسب شهرداری در سال 98 از محل ارزش افزوده و حق آلایندگی باید به‌جای مباحث سیاسی تمرکزشان روی خدمت‌رسانی به مردم باشد، نباید ما دغدغه آسفالت معابر و کوچه‌ها را داشته باشیم، مردم نباید دغدغه مدیریت شهری را داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری در زمینه مبلمان شهری و آسفالت معابر ورود جدی داشته باشد و رضایت مردم را به دست آورد، گفت: وظیفه شورای شهر سیاست‌گذاری است، فلسفه اصلی شورا در رسیدگی دقیق به مشکلات شهروندان به‌صورت جامع  و دقیق است.

محمودی درباره پارک ملت عنوان کرد: این پارک در حال خشک شدن است و شهرداری و شورای شهر باید پساب فاضلاب را در این پارک استفاده کنند تا از خشک شدن آن جلوگیری کنند و این پارک را زنده و شاداب نگه دارند.

وی در خصوص کمپینگ مسافری شهرداری شهرضا بیان کرد: این کمپینگ بدون استفاده است و می‌تواند تبدیل به پارک بانوان شود، چرا که پارک فعلی مورد رضایت بانوان نیست، این کمپینگ امنیت و فضای مناسبی دارد و خانواده‌ها هم می‌توانند از آن استفاده کنند.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس با یادآوری اینکه ظرفیت آرامستان شهرضا تکمیل شده است، خاطرنشان کرد: آرامستان شهر باید هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد، چرا که آرامستان فعلی شهرضا شرایط خوبی ندارد و جزو اولویت‌های شهرستان باید قرار بگیرد.

وی با اشاره به رها شدن نخاله‌های ساختمانی در اطراف شهر گفت: به‌دلیل قرار گرفتن شهرضا در کریدور شمال به جنوب کشور و عبور مسافران بسیار از این محور، وجود نخاله‌ها در اطراف شهر زیبنده نیست و مشکلات زیست‌محیطی و بهداشتی ایجاد می‌کند و باید در کارگروه ویژه پسماند به آن رسیدگی شود.

محمودی با تأکید بر اینکه شهرداری باید مکانی را برای تخلیه نخاله‌های ساختمانی مشخص کند، افزود: تخلیه نخاله‌های ساختمانی در کنار راه‌ها با اداره راهداری است اما اگر شهرداری وظیفه خود را به‌خوبی انجام دهد، نفر دومی وارد مسأله نمی‌شود.

منبع: نماینده

کلیدواژه: سمیه محمودی شهرضا و دهاقان نماینده نماینده مردم شهرضا و دهاقان برای پروژه ها شورای شهر نخاله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۹۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نزدیک شدن منوریل به تکمیل پس از ده سال

قطعی شدن ادامه طرح نیمه‌تمام مونوریل و حرف و حدیث‌های مطرح شده در خصوص شروع یا حذف خط دوم قطار شهری قم مهم‌ترین محور صحبت‌های امروز اعضای شورای اسلامی شهر قم با اصحاب رسانه بود.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، نشست روسای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر قم در حالی روز چهارشنبه در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد که طی آن رییس شورای اسلامی شهر قم از قطعی شدن ادامه اجرای طرح مونوریل قم خبر داد.

در خلال این نشست رسانه‌ای، محسن محرری رییس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به جلسه اخیر معاون اجرایی دولت سیزدهم در خصوص مونوریل قم، از نهایی‌شدن اجرای این طرح نیمه‌تمام خبر داد و تاکید کرد که عملیات اجرایی این پروژه به‌زودی پس از حدود ۱۰ سال وقفه ازسرگرفته خواهد شد.

اراده دولت بر تکمیل مونوریل است

وی بیان کرد: ادامه مونوریل قم یک موضوع حاکمیتی است و اراده دولت سیزدهم برای اجرای این طرح نهایی شده و به‌زودی عملیات تکمیل آن آغاز خواهد شد.

محرری گفت: طبق ابلاغیه‌های دولت و سازمان برنامه‌وبودجه با ادامه طرح مونوریل قم تا پردیسان، خط دوم متروی قم کنار گذاشته می‌شود و دیگر هیچ اعتبار ملی به آن اختصاص نخواهد یافت.

رییس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: در خصوص اینکه مدیریت شهری قم هم راستا با دولت مونوریل را ادامه خواهد داد ابهامی وجود ندارد؛ اما هنوز در طول خط آن و نحوه عبور از مقابل حرم مطهر حضرت معصومه (س)، مباحث کارشناسی ادامه دارد.

محرری تصریح کرد: طبق نظر مشاور این طرح راه‌اندازی مونوریل تا مصلای قدس یا حرم مطهر حضرت معصومه هیچ‌گونه توجیه فنی و ترافیکی ندارد و باید این طرح تا پردیسان ادامه پیدا کند.

رییس شورای اسلامی شهر قم همچنین گفت: از ابتدای مطرح‌شدن اجرای مونوریل در قم، هیچ‌وقت در بین اعضای شورای اسلامی شهر در اجرای آن اجماع نظر وجود نداشته است.

وی اظهار امیدواری کرد تا ادامه عملیات تکمیل مونوریل قم در طول ۶.۸ کیلومتر آن به‌زودی و هم‌زمان با سفر دور دوم رییس جمهوری به قم آغاز شود.

مونوریل جایگزین خط دوم مترو قم

رییس کمیسیون برنامه‌وبودجه و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر قم نیز گفت: دولت در مصوبه اخیر خود به‌صراحت بیان کرده که برای دو خط موازی اعتبار جداگانه اختصاص نخواهد داد و با این وضعیت خط دوم متروی قم حذف خواهد شد و مونوریل جایگزین آن می‌شود.

مجید اخوان با بیان اینکه مونوریل برخلاف مترو هیچ‌کدام از خیابان‌های اصلی قم را پوشش ترافیکی نمی‌دهد، ادامه داد: شورای شهر قم حاضر نیست به‌خاطر تکمیل مونوریل، خط دوم مترو را از دست بدهد.

وی اظهار کرد: اگر مونوریل از پردیسان آغاز و به حرم مطهر حضرت معصومه (س) منتهی می‌شد دارای توجیه فنی، ترافیکی و اقتصادی بود؛ اما آغاز آن از محل پارک‌سوار شمالی و ابهام در نحوه ادامه آن از بستر رودخانه قم، جذابیت ترافیکی ندارد.

ادامه مونوریل تا پردیسان توجیه ترافیکی دارد

رییس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم نیز گفت: دولت از ابتدای تصویب مونوریل اراضی ۷۴ هکتاری را در پردیسان به‌عنوان پشتوانه اجرای این طرح تصویب کرده تا هزینه چندانی بر بودجه عمومی شهرداری در تکمیل آن، تحمیل نشود.

سید محمدحسین دهناد با تاکید بر اینکه ادامه مونوریل تا پردیسان توجیه‌پذیر است، گفت: طبق قوانین علمی در کنار این مسیر می‌توان جذابیت سفر را با صدور پروانه‌های مختلف برای کاربری متعدد ایجاد کرد که قدم اول در این مسیر می‌تواند احداث پاکسوار و اتصال آن به خطوط مترو و تاکسیرانی بر اساس حمل نقل انبوه بر، باشد.

وی با تاکید بر اینکه ادامه مونوریل می‌تواند زمینه‌های جذابیت و رونق مسافرپذیری آن را افزایش دهد، گفت: ادامه این طرح تا پردیسان و در نهایت تا فرودگاه قم از سناریو‌هایی است که قابلیت اجرا دارد و مونوریل را به یک شبکه انبوه بر و باصرفه تبدیل می‌کند.

اجرای طرح مونوریل قم از سال ۱۳۸۹ در بستر رودخانه قمرود شهر قم آغاز شد که مرحله نخست این طرح از پارک‌سوار شمالی تا مصلای قدس است.

در طول مسیر ۶.۸ کیلومتری مرحله نخست طرح مونوریل قم، هشت ایستگاه از جمله ایستگاه پایانه، فرهنگیان، امام موسی صدر، پل رضوی، پل شهید رجایی، شهید مطهری، حرم مطهر و مصلا در نظر گرفته شده‌است.

دیگر خبرها

  • تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود
  • تکمیل متروی گلبهار به مشهد در اولویت قرار گرفت
  • اختصاص ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بیمارستان بختگان
  • نزدیک شدن منوریل به تکمیل پس از ده سال
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر
  • آغاز عملیات تکمیل مونوریل قم همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور
  • تعیین و اختصاص ردیف اعتبار ملی برای طرح جامع آبرسانی البرز
  • ۵۶ پروژه نیمه‌تمام در ابرکوه منتظر تامین اعتبار
  • مهدیه قزوین به عنوان یک ابرفرهنگ‌سرای متعلق به شهرداری تکمیل شود
  • مهدیه قزوین به عنوان یک ابر فرهنگ‌سرای متعلق به شهرداری تکمیل شود