Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، غفور قاسم پور در اولین جلسه «کارگروه ساخت و سازهای غیرمجاز» شهرستان کرج که با حضور معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز، برگزار شد اظهار داشت: فضای جدیدی در ساختار تشکیلات قضایی استان در بحث تخصصی مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز بوجود آمده است و با رویکرد مثبت و حمایت و پشتیبانی همه مدیران باید از این ظرفیت در جهت کنترل و پیشگیری استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار کرج گفت: در بدو امر به سراغ دانه درشت‌ها و عاملان سازمان یافته در ساخت و سازهای غیرمجاز کلانشهر کرج می رویم و  با سرشاخه های اصلی در ساخت و سازهای غیرمجاز مقابله می‌کنیم تا مابقی متخلفان خرده پا نیز حساب کار دست‌شان بیاید.

قاسم پور با بیان اینکه نباید از ابتدا اجازه بدهیم سقف سازه غیرمجازی بنا نهاده شود؛ گفت: همه دستگاه ها باید به وظیفه قانونی خود عمل کنند و در بحث ساخت و سازهای غیرمجاز، در حوزه شهری و روستایی وظیفه ما صیانت از طرح های تفضیلی و هادی شهری است و شرعا و قانونی در این زمینه مسٔولیت داریم.

فرماندار کرج با تأکید بر لزوم پیگیری پرونده های قضایی در این زمینه تصریح کرد: هم اکنون نیز پرونده های متعددی در کمیسیون های ماده 99 و 100 وجود دارد و احکامی نیز صادر شده و این سازه های غیرمجاز در انتظار تخریب قرار دارند.

معاون استاندار در بخش دیگری آثار ساخت و سازهای غیرمجاز را از منظر اجتماعی نیز تبیین کرد و گفت: این روند توسعه حاشیه نشینی و افزایش بزه های اجتماعی را اعم از سرقت و.. نیز در سطح شهرها رقم می زند و اقدامات را برای کنترل سخت تر می سازد.

فرماندار کرج الگو برداری از تجارب کلانشهرهای موفقی همچون تهران  را نیز در زمینه موثر خواند و گفت: باید بخشی از تولی گری نظارت و پیشگیری از افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز را به شهرداران مناطق سپرد و در پایان عمر خدمت هر شهردار نیز میزان اجرای قوانین را در بحث کنترل و نظارت مورد سنجش عملکردی قرار داد.

وی تصریح کرد: اعمال قوانین سفت و سخت و استفاده از نیروهای متعدد و حراست ها و معاونان خدمات شهر از نیروهای سالم یکی از راهکارها در این زمینه بشمار می رود.

قاسم پور همچنین با تحلیلی بر روند وابستگی شهرداری ها به درآمدهای ناپدیدار شهری بعنوان یکی از منابع درآمدی در شهرها گفت: شهرداری ها به ویژه در شهرها متکی به درآمدهای ناپایدار هستند و باید این روند با جایگزین ساختن شیوه های جدید و خلاقانه توسط شهرداران به تدریج رو به کاستی رود.

نماینده عالی دولت در شهرستان کرج با بیان اینکه اتکا به درآمدهای ناپایدار شهرداری ها را با مشکل مواجه ساخته است اما دلیل نمیشود که جلوی ساخت و سازها گرفته نشود؛ افزود: ارایه لایحه ایجاد درآمدهای پایدار شهری به مجلس شورای اسلامی، یکی از الزامات مورد نیاز در کلانشهرهای رو به توسعه همانند کرج است که بالاخص در شهرهای اقماری ، ویژه دهیاری ها باید پیگیری،  مصوب و ابلاغ شود.

وی تصریح کرد: فروش تراکم، جرایم کمیسیون ماده 100 به مشکل مبتلابه شهرداری ها تبدیل شده است. 

فرماندار کرج همچنین از پیش بینی اختصاص بودجه در اعتبارات سال 99 جهت تأمین تجهیزات( اداره راه و شهرسازی و جهادکشاورزی)، تخریب سازهای غیرمجاز در کلانشهر کرج خبر داد و گفت: برای رفع تصرفات از هیچ کمکی دریغ نخواهیم داشت.

وی افزود: بخشنامه دادستان محترم جهت استعلام مشاورین املاک باید اجرایی شود و این امر را پیگیری و نظارت خواهیم کرد.

فرماندار کرج گفت: ساخت و سازهای حریم رودخانه کرج در جریان انجام است و 4 کیلومتری که شهرداری کرج باید آن را اجرایی نماید نیز پیگیری خواهد شد.

قاسم پور تصریح کرد: نباید اجازه بدهیم شهرهای اقماری روز به روز رشد کنند و خط قرمزی دور شهرهای حاشیه ای کشیده شود تا آلونک های سربه فلک کشیده روز به روز رشد نکنند.

وی افزود: بسیاری از شهرک های جدید در سالهای اخیر شکل گرفته اند و ناشی از افزایش همین ساخت و سازها است ،جلوی رشد محله های حاشیه نشینی که هر روز شاهد توسعه آنها هستیم باید گرفته شود.

فرماندار کرج در بخش دیگری با اشاره به اینکه ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه کرج و در محدوده طرح شورای امنیت ملی باید بصورت قانونی رعایت شود؛ سیل سیجان تجربه مهمی در بحث پیشگیری از ساخت و ساز در بستر رودخانه بود که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: اجرای کمیسیون ماده 99 و پیگیری پرونده های مرتبط با آن یکی از تاکید استاندار محترم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار کرج همچنین بازنگری بر تبصره 11 شهرداری ها را نیز از دیگر اقدامات پیشگیرانه عنوان کرد و خواستار اجرای آن در تمامی شهرداری های کلانشهر کرج شد.

قاسم پور گفت: عمدتاً در شهرها و روستاها علاوه بر پروانه ساخت، اضافه بر سطح و فراتر از سقف مجاز نیز شاهد افزایش طبقات هستیم که این معضل نیز باید با شیوه های قانونی برچیده شود.

فرماندار کرج در پایان با اشاره به ابعاد دیگری از ساخت و سازهای غیرمجاز خاطرنشان کرد: در روستاهایی مانند محمود آباد و در سطح شهر نیز شاهد رشد قارچ گونه املاک قولنامه ای هستیم  که از پایه خلاف می سازند و شهرداری هاو بخشداری ها باید در این زمینه کنترل های لازم را اعمال نمایند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: فرماندار کرج ساخت و سازهای غیرمجاز فرماندار کرج شهرداری ها قاسم پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۰۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سرهنگ بهرام تقی زاده افزود: استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی در دریافت گزارش‌ها و همچنین هماهنگی با نیروهای منابع طبیعی و انتظامی در واکنش سریع به متخلفان از ویژگی‌های بارز یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان در برخورد با تغییر کاربری‌های غیرمجاز است. وی اضافه کرد: با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع رسانی جهت پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی و اراضی ملی سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ ویژه حفاظت از اراضی کشاورزی استان به صورت شبانه روزی آماده برخورد با متصرفان و سودجویان در عرصه‌های کشاورزی است. فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: سالانه در ایام نوروز و فروردین ماه در استان بیش از صدها مورد تخلف ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی شناسایی و در مرحله ابتدایی و پی‌کنی، شناسایی و دستور توقف عملیات صادر می شود. وی با اشاره به فعالیت ۲۲ گشت یگان حفاظت از اراضی کشاورزی در استان به صورت شبانه روزی است، ادامه داد: در فروردین امسال ۲۱۲ فقره اخطاریه در زمینه تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان صادر و عملیات اجرایی متوقف شد. تقی زاده اضافه کرد: در این مدت ۱۵ فقره احکام در قالب تبصره ۲ ماده ۱۰ و سه مورد حکم قطعی قضایی تخریب مستحدثات غیر مجاز در اراضی کشاورزی در سطح استان اجرا شده است. وی افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز از طریق سامانه ۱۳۱ یا با مراجعه به نشانی https://cms.laoi.ir تخلف تغییر کاربری را ثبت و پیگیری کنند.

دیگر خبرها

  • مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد
  • پلمب مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت
  • ارائه اطلاعات ساخت و سازها به کارگروه ساماندهی
  • شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی
  • برخورد ­سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تخلفات در افزایش نرخ کرایه ها
  • سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • پلمب ۵ مطب غیرمجاز دندانپزشکی و زیبایی زیرزمینی در تبریز
  • ۳ هزار مورد تغییرکاربری زمین‌های‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • برخورد با مراکز غیرمجاز سقط جنین به‌صورت جدی دنبال می‌شود
  • برخورد قانونی با ۶۰هزار خودرو در سمنان/ تخلفات رانندگی رشد داشت