Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون استاندار خوزستان گفت: ثبت روزی در تقویم به نام رودخانه کارون در شورای فرهنگ عمومی مطرح شده و ما دنبال ثبت آن فقط به عنوان اسم در تقویم نیستیم بلکه به عنوان رویدادی که بتواند اعتبار زندگی و زنده بودن را برای رودخانه کارون حفظ کند، هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سامانه «فارس من»  هدف پیگیری مستقیم مسائل و مشکلات مردم راه‌اندازی  شده است و در سریع‌ترین زمان به پیگیری موارد اعلامی می‌پردازد

«ثبت روز نکوداشت کارون بزرگ» یکی از عناوینی بود که از طریق مخاطبان در سامانه فارس من به ثبت رسید که موضوع را پیگیری کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی حسین حسین زاده  معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگارا فارس در اهواز، در رابطه با ثبت روزی در تقویم شمسی به نام رودخانه کارون اظهار کرد: این مساله در شورای فرهنگ عمومی مطرح شده و ما  دنبال ثبت آن  فقط به عنوان اسم در تقویم نیستیم  بلکه به عنوان رویدادی که بتواند اعتبار زندگی و زنده بودن را برای  رودخانه کارون حفظ کند، هستیم.

وی با بیان اینکه رودخانه کارون نیز مانند کوه دماوند سنبلی از ایران بزرگ است، افزود: رودخانه کارون از قدیم به دلیل برخورداری از  ظرفیت گردشگری، محلی برای استفاده از گردشگری آبی به شمار می‌آید اما در چند سال اخیر به دلیل برخی بی‌مهری‌ها حال خوشی ندارد.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان با تاکید بر اینکه کارون زنده است و حق حیات دارد، گفت: حمایت و حفاظت از رودخانه کارون باید به صورت علمی اجرا شود تا بتوانیم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

حسین‌زاده  با تاکید بر حفاظت از رودخانه کارون گفت: انتظار می‌رود هر گونه  ساخت و سازی که در حریم و بستر رودخانه کارون صورت گرفته باشد وزارت نیرو  به دستگاه قضائی معرفی کند تا دادگاه بتواند حکم تخریب صادر کند.

وی با بیان اینکه حفظ طبیعت برطرف کننده بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی جامعه خواهد بود، گفت: حفظ و مراقبت از این رودخانه بزرگ می‌تواند زمینه اشتغال را در بخش‌های مختلفی به ویژه صنعت گردشگری فراهم کند.

حسین‌زاده  لایروبی نشدن و اجرای  طرح‌های انتقال آب  رودخانه کارون را ازچالش‌های جدی این رودخانه عنوان کرد، و افزود: با ساخت صنایع آب بر در فلات مرکزی و انتقال آب از سرشاخه رودهای خوزستان، این استان را دچار مشکل می‌کند.

وی با انتقاد از رهاسازی بی رویه پساب های صنعتی، شهری و کشاورزی به این رودخانه، عنوان کرد:  این شرایط وضعیت نامطلوبی را از نظر آلودگی کیفی آب رودخانه به وجود آورده است و  نگرانی‌هایی را از نظر تخریب کیفی این منبع حیاتی ایجاد می‌کند.

حسین زاده با بیان اینکه تعیین روزی به نام  رودخانه کارون در تقویم کافی نیست و این اثر طبیعی باید ثبت جهانی نیز شود، گفت: امید وار هستیم با تعیین روزی برای نکو داشت رودخانه کارون  در تقویم بتوانیم مسائل و مشکلات مربوط به این رودخانه بزرگ را حل کنیم.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: رودخانه کارون حسین زاده رودخانه کارون حسین زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۰۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند دار شدن بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از رودخانه‌های کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، بابایی در مراسم اهدای اسناد مالکیت تالاب‌های استان، رودخانه‌های کارون، کرخه و موقوفات نظام السلطنه و توکل در اهواز افزود: در استان خوزستان نیز برای رودخانه کارون به طول ۳۰ هزار هکتار و برای رودخانه کرخه به طول ۲۵ هزار هکتار سند مالکیت صادر شده است. 

وی با اشاره به مشکلات ثبتی در کشوراظهار کرد: قرار است کمیته‌های استانی و کشوری نشست‌های داشته باشند که مشکلات ثبتی حل شود که برطرف شدن این مشکلات منجر به کاهش ۴۰ درصدی مراجعات به دستگاه قضایی می‌شود. 

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: در استان خوزستان در برخی از مناطق از جمله خروسیه و کوی مدرس پس از ۷۰ سال ۲۹۵ جلد سند صادر شده است. 

بابایی گفت: در مجموع در مناطق روستایی استان خوزستان تاکنون ۷ هزار و ۵۶۰ سند مالکیت صادر شده است. 

وی همچنین از سنددار شدن تمامی زمین‌های کشاورزی در برخی از شهرستان‌های استان خبر داد. 

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • برش استانی فرهنگی قزوین از برش‌های مستغنی و باکیفیت کشور است
  • سند دار شدن بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از رودخانه‌های کشور
  • تشکیل شورای تأمین فرهنگی در استان قزوین
  • دستگاه‌ها دلیل عدم اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی را اعلام کنند
  • شورای فرهنگ عمومی باید به قرارگاه تبدیل شود
  • فناوری‌های تجربه شده در حوزه فرهنگی اجرا شود
  • اجرای بخش دوم لایروبی رودخانه کارون
  • تقویم و اوقات شرعی دوشنبه سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ به افق قم
  • برنامه ملی گسترش انس عمومی با ادبیات فارسی تصویب می‌شود
  • روند تصویب برنامه ملّی گسترش انس عمومی با ادبیات کهن فارسی در شورای فرهنگی عمومی