Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-29@12:59:04 GMT

رونمایی از طرح‌های پیشگیری از بیماری در همدان

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۵۰۹۴۵

رونمایی از طرح‌های پیشگیری از بیماری در همدان

مسوول بسیج دانشجویی دانشکده پرستاری ملایر گفت: به زودی از طرح‌های سطوح دوم و سوم پیشگیری از بیماری گروه جهادی شهید سیاهکالی در همدان رونمایی می‌شود.

رضا قپانوری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به فعالیت گروه پیشگیری جهادی شهید سیاهکالی در ملایر اظهار کرد: برای نخستین بار یک گروه جهادی به طور رسمی رسالت خود را پیشگیری از بیماری‌های مختلف قرار داده و در این راستا شروع به فعالیت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طی دو سال اخیر گروه پیشگیری جهادی شهید سیاهکالی تمرکز خود را بر اجرای سطح یک پیشگیری از بیماری‌ها قرار داد که اکنون توانایی اجرای سطوح دوم و سوم پیشگیری را نیز پیدا کرده است.

مسوول بسیج دانشجویی دانشکده پرستاری ملایر خاطرنشان کرد: مدت‌ها پیش به دنبال عملی کردن مهره کلیدی نظام سلامت، یعنی پیشگیری بودیم و طی دو سال گذشته با توفیق الهی توانستیم به طریق مختلف نقشی در اجرای گام اول پیشگیری یعنی افزایش آگاهی مردم و ایجاد مسئولیت‌پذیری در قبال سلامتی خود و جامعه در بسیاری از مناطق محروم ملایر داشته باشیم.

وی با تاکید به اینکه تمام هدف ما از  ابتدا اجرای برخی از بندهای سیاست‌های ابلاغی سال ۹۰ مقام معظم رهبری در حوزه سلامت بود گفت: تمام توان خود را برای اجرای بندهایی که رهبری تاکید فرمودند و مربوط به پیشگیری و ارتقای سلامت بود، گذاشته‌ایم که با تشکیل کمیته‌های تحقیق ـ پژوهش و سلامت فرهنگی (مبتنی بر آماده‌سازی نوجوانان)، غربالگری، آموزش حضوری و مجازی توانسته‌ایم گام‌های مهمی برداریم. 

قپانوری به ارائه خدمات آموزشی، بهداشتی ، پژوهشی و سلامت مبتنی بر اصول و ارزش‌های انسانی‌ـاسلامی اشاره کرد و افزود: لزوم اولویت پیشگیری بر درمان و نیز افزایش آگاهی، توانمندسازی و مشارکت ساختارمند و فعالانه فرد، خانواده و جامعه در راستای تامین، حفظ و ارتقا سلامت از موضوعات مورد توجه بوده است.

وی با اشاره به اهمیت اصلاح سبک زندگی در عرصه تغذیه گفت: آگاه‌سازی مردم از حقوق و مسئولیت‌های اجتماعی خود از مسائل مهم بوده است.

مسوول بسیج دانشجویی دانشکده پرستاری ملایر با اشاره به اینکه این آغاز راه است و طی چند روز آینده به توفیق الهی از طرح‌هایی رونمایی خواهیم کرد که می‌تواند سطوح دوم و سوم پیشگیری را شاید در سطح استان پوشش دهد گفت: به محضر رهبر معظم انقلاب عرض می‌کنیم که جوانان گروه پیشگیری_جهادی شهید سیاهکالی پای نهضت توانمندی و آگاه‌سازی مردم در حوزه  سلامت ایستاده‌اند و امید به دعای ایشان داریم که بتوانیم خالصانه به این رسالت ادامه  دهیم.

وی عنوان کرد: گروه جهادی شهید سیاهکالی به خاطر اجرای سطح اول پیشگیری، دو سال مستمر در قالب «وسط هفته‌های جهادی» در مناطق محروم ۱۶ متری، ۱۵ خرداد ، طالقانی ملایر به صورت میدانی افتخار خدمت رسانی به مردم را داشته است.

قپانوری با بیان اینکه در شرایط کرونا با تشکیل کمیته آموزش مجازی، کار توانمند‌سازی مردم را این بار با همراهی موسسه خیریه محمدرسول‌الله به صورت آموزش مجازی در یک دوره ۴۰ روزه در دستور کار داشتیم افزود: با همکاری بسیج دانشجویی دانشگاه‌های ملایر نیز تعداد قابل توجهی از دانشجویان دانشگاه‌های مختلف به عنوان مدافع سلامت آموزش دیدند که علاوه بر اشراف کامل به بیماری کرونا، توانایی حضور در نقاهتگاه‌های احتمالی برای مراقبت از بیماران هم پیدا کرده‌اند. 

وی بیان کرد: در حوزه تولید محتوا کمیته آموزش هم از ابتدا به صورت تدوین اینفوگرافیک‌های مختلف از توصیه‌های کاربردی در کنار مردم بوده و خوشبختانه توانسته‌ مجموعه‌ای کاربردی از بیماری کرونا تدوین کند و در اختیار عموم قرار دهد.

مسوول بسیج دانشجویی دانشکده پرستاری ملایر خاطرنشان کرد: بخش خیریه گروه  پویشی به نام "در کنارتان هستیم " راه‌اندازی شده که در سطح شهر همدان فعالیت داشته و به توزیع مواد غذایی بین نیازمندان پرداخته است.

وی تاکید کرد: در شهرهای نهاوند، ملایر، تویسرکان، فامنین، قروه درجزین و کنگاور نیز به مرور این پویش راه‌اندازی خواهد شد.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس همدان شهید سیاهکالی جهادی شهید سیاهکالی پیشگیری از بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۰۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق شعار سال با مشارکت گروه‌های جهادی امکان پذیر است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار زهرایی شب گذشته در همایش تجلیل از جهادگران شهرستان بیرجند گفت: مقام معظم رهبری نقطه حضور دشمن را به خوبی تشخیص داده‌اند و امسال، سال خاصی را در پیش داریم که از آن به عنوان نبرد آخر الزمانی یاد شده که سبب شده حماس یک گروه جهادی کوچک نبرد بین اراده‌ها و ارابه‌ها را به رخ جهانیان بکشید.

به گفته وی حدود شش ماه از آرزوی صهیونیست‌ها برای محو حماس گذشته است و تا امروز هیچ کاری در این زمینه نتوانسته‌اند، انجام دهند.

وی خاطر نشان کرد: بعضی که سر خود را مانند کبک زیر برف کرده‌اند، نمی‌خواهند تبدیل ایران به ابر قدرتی را ببینند و امروز مردم یمن، عراق و حماس و حزب الله لبنان با حمایت ایران با صهیونیست‌ها مبارزه می‌کنند.

گروه‌های جهادی حلقه میانی حاکمیت و مردم

وی تاکید کرد: گروه‌های جهادی که سبب مشارکت مردم در انجام کارها می‌شوند، حلقه میانی بین حاکمیت و مردم است که جز با رئیس جمهور و استانداران جهادی تحقق جهش تولید امکانپذیر نیست.

به گفته وی جهش تولید باید منجر به کاهش سهم دولت در حوزه‌های اقتصادی شود اما نظارت دولت بر این حوزه‌ها باید ادامه یابد.

نبود فهم مشترک

سردار زهرایی تصریح کرد: جریان فتنه به دلیل نبود فهم مشترک انجام شد که چند ماه کشور را دچار هزینه‌های میدانی و ریالی کرد و هنوز هم آثار آن را در جامعه شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه فرد جهادی با فارغ شدن از کاری به سراغ انجام کار دیگری می‌رود، گفت: تحقق شعار سال با همراهی گروه‌های جهادی امکانپذیر است و لازمه اعلام آمادگی برای حضور در لشکر امام زمان (عج) داشتن خصلت یاران تنوری است.

به گفته وی چهار سال قبل نهضت خدمات مومنانه با پیام مقام معظم رهبری آغاز شد و امسال هم به دلیل برگزاری کنگره دو هزار شهید خراسان جنوبی در آخر سال آینده، سال معنوی خاصی در خراسان جنوبی خواهیم داشت و گروه‌های جهادی در این راستای کمیته جهادی به وظیفه خود عمل در این خصوص عمل خواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد: ۱۳ شهریور ماه سال جاری اجلاسیه ملی شهدای جهادگران خراسان جنوبی برگزار می‌شود و در سوم خرداد ماه هم شورای جهاد گران کشور برگزار خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: پی گیری های وی تصریح کرد: پی گیری های لازم برای رفع مشکل بیمه جهادگران از طریق مجلس شورای اسلامی و سپاه پاسداران کشور برای حل مشکلات حقوقی و درمانی جهادگران در حال انجام است.

فرمانده بسیج سپاه شهرستان بیرجند هم در این همایش گفت: در جهان هستی شیطان در قائده ای برای جبهه حق و باطل نقش بازی می‌کند.

به گفته سرهنگ خراسانی شیطان تلاش می‌کند تا مبدا لذات انسان را تغییر دهد و خداوند در قرآن انسان‌های را به چهار دسته نشستگان، ایستادگان و اهل کار به اندازه توانایی خود و مجاهدین که اگر از دنیا بروند مردم خیلی یاد آنها می‌کنند، تقسیم شده‌اند و مصداق مجاهدان، جهادگران جبهه حق هستند که در راه خدا کار می‌کنند.

رئیس شورای جهادگران شهرستان بیرجند هم در این جلسه گفت: در چند سال اخیر اقدامات خوبی توسط گروه‌های جهادی در عرصه‌های مختلف در خراسان جنوبی انجام شده است.

اشک‌ها و لبخندها

جلالی با اشاره به این نکته که مقام معظم رهبری سال ۱۴۰۳ را سال" جهش تولید با مشارکت مردم" نام گداری کرده‌اند، افزود: جهاد گران همواره شاهد اشک‌ها و لبخندهای مردم در نقاط مختلف استان بوده‌اند.

به گفته وی شورای جهادی را مساجد محور کرده‌ایم تا از این طریق مشکلات محلات را حل کنیم.

وی از وجود حدود دو هزار گروه جهادی در استان و ۵۰۰ گروه جهادی در شهرستان بیرجند خبر داد و گفت :۲۰۰ گروه جهادی را در شهرستان بیرجند به شکل تخصصی گروه بندی کرده‌ایم.

وی با اشاره به مشارکت گروه‌های جهادی در اجرای طرح کاشت یک میلیون درخت در کشور، خاطرنشان کرد: همه گروه‌های جهادی زن و مرد در انجام این کار مشارکت داشته‌اند و گروه‌های جهادی حلقه اتصال مردم با دولت بوده‌اند و از این طریق بسیاری از مشکلات مردم رفع می‌شود و انجام این کار سبب افزایش روحیه امید در افراد جامعه می‌شود.

به گفته وی جهادگران جامعه پزشکی بیش از ۱۰ هزار نفر را بدون دریافت کوچک‌ترین هزینه‌ای درمان کرده‌اند.

آرزوی جهادگران

وی تصریح کرد: آرزوی بچه‌های جهادی شهرستان بیرجند اختصاص زمینی برای ایجاد سوله‌ای با تأمین امکانات مورد نیاز با همکاری استانداری و سازمان بسیج سازندگی کشور برای بهره‌گیری از آن در زمان بحران است.

وی خواستار آن شد که برای رفع مشکل بیمه اعضای گروه‌های جهادی اقدام لازم انجام شود و ادامه داد که امیدوارم با اقدامات جهادی حالی را خوب کنیم تا حال خانواده خودمان خوب شود.

شایان ذکر است که در پایان این همایش از ۵۵ جهادگر برتر خواهر و برادر شهرستان بیرجند تجلیل شد.

کد خبر 6063361

دیگر خبرها

  • گروه‌های جهادی که کار فرهنگی انجام می‌دهند حمایت شوند
  • خدمت رسانیِ گروه جهادی امام علی (ع) در سمیرم
  • کنترل بیماریهای واگیر در مرکز خدمات جامع سلامت و پایگاه های مرزی خراسان رضوی
  • خدمت رسانیِ گروه جهادی امام علی (ع) در سمیرم+فیلم
  • انجام ۹۰۰ ویزیت رایگان در اردوی جهادی گروه حکمت
  • اهدای بیش از یک هزار و ۷۰۰ جلد کتاب به کتابخانه عمومی دانشجو در ملایر
  • اجرای برنامه سلامت شهری در کیش
  • پهن شدن سفره طرح ضیافت هادی در بهاباد
  • جان گرفتن دوباره تالاب آق گل ملایر
  • تحقق شعار سال با مشارکت گروه‌های جهادی امکان پذیر است